Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 742 ggr
[Mysstrumpan]
1

Vilken ras passar?

Letar efter ännu en hund. Kommer vara ensam max två timmar max 3 dagar i veckan, motion ungefär 2 timmar per dag om inte mer, gärna en lite större ras som är framför allt frisk och tillgiven, träna lydnad och lite lätt sök, någon ras som passar in på den beskrivningen? :)

hund_katt
0

om ni inte har nåt emot pälsvård så mycket skulle sheltie kanske passa. dock en liten ras.

labrador kanske?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Hiro
0

Storpudel kanske? De kan göra det mesta :)

[Fridaakafrodo]
0

Golden retriever, vår okastrerade hane är helt underbar!
Han var lite uppkäftig vid yngre års ålder, men nu kan vi ha honom lös utan att vara oroliga. Han är väldigt mysig och älskar att apportera, bära saker (inklusive mössor och skor). Han är väldigt lydig och vi "söker" med honom ungefär en gång i veckan, något han verkar tycka är riktigt kul! Han löser dock en del hår, men pälsen kräver inte så jätte mycket vård egentligen.

😃

[Mysstrumpan]
0

Storpudel och golden retriver känns inte riktigt som min typ av ras, otroligt fina men passar nog inte mig :( Ett plus hade varit en ras av kortare hår som inte kräver mycket pälsvård. Är väldigt förälskad i rottweiler och bullhundar men folk avråder mig från såna raser då dom tycker att jag inte kan ge rasen vad som behövs.. Flera tips?

WildaE.R
1

En rottis eller bull kräver ganska mycket både i motion och mental stimulans så har du inte tid med det ska du inte skaffa det. Gå in på skk:s hemsida och titta där, de har nämligen kategoriserat hundraser.

Allumania
0

En bernersennen eller en newfoundland :) Stora o gosiga :D

Djurälskaren87
0

4# ridgeback eller labrador då?