Vilken hund blir du ? (LEK)
Jag har kommit på en liten lek.
Du ska beskriva dig själv så gott du kan. Och personen under dig ska då alltså säga en hundras som du skulle vara om du vore en hund baserat på dina egenskaper/personlighet.
Fråga om ni inte förstår
Jag börjar 😃
Jag är en periodvis aktiv person, men har också mina lata stunder. Jag är otroligt envis som person, men också känslig. Jag är reserverad / litar inte så himla lätt på folk, det tar ett tag innan jag öppnar mig för någon. Jag tycker heller inte om när folk kommer oinbjudna in till mitt hem . Jag har mina totalt galna och urflippade stunder, och dom är väldigt intensiva, varesig det är glatt eller argt.
Vilken hund skulle jag vara ?
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
någon typ av terrier:) riktig kul lek:D Jag är ganska blyg. Ingen inne person gillar fart och att vara ute i skog och mark. Har ingen stor matlust. Är väldigt social bland dom jag känner bra. Jag är högljud. Hatar att vänta och vara ensam om dagen. Älskat att bada. Mår bäst på stora ytor som skogen. Vilken hund är jag?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag är aktiv. Väldigt aktiv. Jag skulle kunna vara ute hela dagarna och jobba om jag fick men latar mig inomhus om jag tvunget måste. Jag kräver att vara ute minst en timme om dagen annars blir jag oerhört rastlös och gnällig. Jag är smart, faktiskt smartast i klassen men jag är lite svårmotiverad, men när jag väl jobbar kan jag inte riktigt sluta. Jag är reserverad först, lite osäker men när jag väl hälsat blir jag din bästa vän. Vilken ras är jag?
-
Blodhund #1 !
#3 du får skriva din personlighet också 🙂 men #2 han före att svara på #1 inlägg.
Tax.
Jag är en väldigt blyg person men när jag kommer någon riktigt nära och när jag vet att den accepterar mig för den jag är så blommar jag upp och den personen uppfattar mig hur galen som helst. Jag gillar sällskap men älskar även mycket egentid. Jag är väldigt envis men väldigt kärleksfull och tycker om allt och alla. Jag gillar inte att stå i centrum utan jag är helst i "kanten" av ett rum så att säga.
Vilken hundras är jag? 🙂
#2 Jag tänkte på australian shepherd, kelpie eller australian cattledog. Nån kofösarhund känns det som iallafall. :) Det svåra var det lite svårmotiverad-delen. Vet inte om även lancashire heeler kanske passar in?
Jag har lång stubin och är extremt tålmodig. Jag hänger gärna med på familjens äventyr även om jag inte trivs i bullriga miljöer. Älskar när det är lugnt och älskar skog och mark och kan dagdrömma mig bort en hel dag. Är otroligt sällskapssjuk och kramig/kelig. Mitt hår tovar konstant för minsta lilla. Jag är signalkänslig och har mycket will to please och är reserverad för främlingar men lojal in i döden för de som jag släppt in på livet. Hård motion är inte min melodi.
Vad är jag?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Oj #5 hann visst svara medans jag skrev. Undrar om du inte är som en urhund, typ shiba eller basenji? Eller chinese crested. :)
#6 Jo, jag ser mig lite som en Aussie jag med, iaf när det kommer till min lille hehehe
-
#6 jag tänker på engelsk mastiff! Kommer strax med en beskrivning av mig :)
Jag är väldigt ambitiös, och pressar mig själv väldigt hårt oavsätt vad det är jag gör, och ger ALLT. Jag har massa energi, och glömmer ofta att ta pauser och varva ner. Jag klarar inte av orättvisor och glömmr lätt bort min egen säkerhet eller vad som är bäst för mig själv, för att göra något åt saker jag inte tycker är ok. Jag har en ganska kort stubin när det gäller sådant, men riktigt mycket tålamod på andra punkter i livet. Jag är väldigt väldigt envis. Jag vill gärna att saker händer hela tiden, gärna roliga små äventyr med de allra närmaste eller själv. Men det är nog mest för att jag inte vet hur man slappnar av ;)
#10 Låter lite som en BC och lite dvärgpinscher tycker jag) 
Jag har kort stubin, har svårt att lita på nya människor och är inte så förtjust i småhundar (ta inte illa upp ni som har det).
Jag älskar att vara ute i alla väder, helst när det regnar och trivs bäst på landet. För att jag ska må bra så måste jag alltid ha någonting att göra och blir lätt uttråkad. Jag är väldigt envis men också väldigt känslig av mig. Jag tycker inte om att sitta inne en hel dag framför teven och kan bli väldigt grinig då. Jag har svårt att förstå saker som inte berättas på ett bra sätt och har väldigt svårt för otydliga personer.
Vilken hundras skulle jag vara?
#11 En Sarplaninac kanske? Kunde dra paralleller till den rasen, men vet inte om du håller med, haha! Jag är en pigg och glad tjej som gör de flesta på glatt humör. Älskar att vara ute i naturen och ogillar höga ljud och ogillar allt för varmt klimat. Är en aning misstänksam mot främlingar men tvekar inte till att lära känna nya människor och miljöer. Är lite "halvrädd" mot stora klumpiga hundar. Finns en del självständighet och envishet i mig så man får vara tålmodig med mig.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

#11 Jack russel terrier Jag är en aktiv människa som älskar att röra mig i skog och mark. Jag gillar att lära mig nya saker. Är vänlig mot allt och alla men är reserverad till en början innan jag lärt känna personen. Gillar också att avnjuta kvällar i soffan men helst föredrar jag en lång kvällspromenad annars är det lätt jag blir understimulerad. Jag har ett stort tålamod och är alltid beredd på nya äventyr. :-) Vilken ras är jag?
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
#13 Svarar du på mitt eller föregående? :O tänkte ifall man skulle svara efter varandra liksom, för nu hoppar du över mig!
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Ni svarade nästan samtidigt. :)
*raderad* på grund av att kommentaren tydligen verkade onödig.
undvik onödiga kommentarer !