Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 822 ggr
1028
1

Hur väljer man en valp?

Jag ska skaffa en valp våren 2014, schapendoes, och nu undrar jag hur jag och vad jag ska kolla när jag besöker valparna. Ska träffa tiken om ett par veckor, hon har valpar nu som är fem veckor, men nu ska jag alltså inte ha någon. Jag vill gärna se henne tillsammans med hennes valpar nu, för att se hur hon fungerar med dem, det är hennes första kull, och enligt kennelägaren fungerar det bra, men vill se med egna ögon.Tacksam för svar. MVH A-C

nitisen
0

Skriv en beskrivning på dig själv och vad du vill göra med din hund, skicka till uppfödaren så kan hon hjälpa dig. Så gjorde jag, kan inte besöka min valp innan tyvärr.

Ofta klickar det bara. Vi (mamma och pappa) hälsade på en uppfödare strax efter att ha tagit bort våra tollare, skulle inte ha hund. Kom hem med en valp. Klicka de så bra.
Ett år senare då pappa var dit för att köpa hundmat.. Ja, han kom hem med en valp. Det hade klickat mellan dem. Nu är Picasso (den första gick bort tidigt) 8år och verkligen husses hund. Vi hade inte kunnat få en bättre hund. Helt underbar och han har tagit efter pappas beteende. Soffpotatis som sover till kl 10, kliver inte upp innan pappa. 😂

Gå på magkänsla vid besök av kullen du ska köpa från. Är du inte helt hundra ta hjälp av uppfödaren men av mina erfarenheter klickar man fort med en även om den inte stämmer in på önskemål. Brukar bli bra ändå.

Jax <3