Bajs
Stinker din hunds bajs? Jag tror att det där varierar med vilket foder min hund går på. Just nu är det inte kul att plocka upp pga lukten.
Fast har man djur så får man tåla saker, enligt mig i alla fall.
Ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du menar? Det är klart att bajs luktar bajs och jag vet då ingen som tycker att det luktar gott 🤔
Mina barfas och de luktar i princip ingenting, precis som de ska vara :)
# 1 Är du riktig? Det var inte frågan.
# 3 bra, det enda vettiga svaret hittills. Ni som vill spy ut otrevliga kommentarer behöver inte svara här helt enkelt.
# 3 Har för mig att jag läste nånstans att det egentligen inte ska stinka starkt, då får man se över fodret? Men vet inte om det är så..
#4 Ursäkta mig? Du skrev "Just nu är det inte kul att plocka upp pga lukten.", och då skrev jag att har man djur så får man tåla saker. Jag tyckte nog inte att det var ett otrevligt inlägg, kanske du som ska ändra tonen? :-)
#4 Stämmer bra de =) Är inte vetenskapligt bevisat (vad jag vet) men alla hundar som barfar får oftast luktfritt i princip och mycket hårdare vilket är positivt.
Min hunds avföring stinker fan. Hoppas det blir bättre när han BARFas helt.
-
Det är klart att bajs luktar illa. Men TS menar nog att hennes hunds bajs just nu luktar överdrivet illa.
Jag undrar också hur det ska lukta. Min valps bajs stinker på lång väg. Till och med när jag slängt det. Har också funderat på om det har att göra med fodret, som också stinker apa. Har inga "problem" med det och självklart kan jag leva med det. Jag tänker mest på hunden så han inte går runt och har ont i magen i onödan.
Anna och taxen Max
#10 Vad jag hört från alla kunniga så ska de i princip vara luktfritt. Det är de även på i princip alla barf hundar jag mött.
Desamma gäller människor :)
Nä mina hundars bajs luktar inget speciellt.. Vad äter din? Ju mer spannmål i maten desto äckligare bajs brukar det bli
minavitas.wix.com/kennel
# 9 Nä men, vi har provat ett flertal sorter och ärligt talat minns inte jag hur det varit förut. Men med en allergihund så provar jag mig fram just nu till vad han tål i matväg. På allergifodret som han haft på sistone är det nog luktfritt, jag får ingen kvälningskänsla. hehe Men nu blandar jag i ett annat foder också, taste of the wild, skitbra märke ju, spannmålsfritt och allt, men magen är lös om jag inte tillsätter extra fibrer och ja det luktar lång väg de flesta gånger. De hundar jag passat, har också haft dålig till fruktansvärd stank, de äter andra foder.
# 9 Nä men, vi har provat ett flertal sorter och ärligt talat minns inte jag hur det varit förut. Men med en allergihund så provar jag mig fram just nu till vad han tål i matväg. På allergifodret som han haft på sistone är det nog luktfritt, jag får ingen kväljningskänsla. hehe Men nu blandar jag i ett annat foder också, taste of the wild, skitbra märke ju, spannmålsfritt och allt, men magen är lös om jag inte tillsätter extra fibrer och ja det luktar lång väg de flesta gånger. De hundar jag passat, har också haft dålig till fruktansvärd stank, de äter andra foder.
# 11 Allright, det var intressant, då har man kanske inte det bästa fodret just nu. Eller, kan det bero på en mag-tarmsjukdom tro? Vilket inte är uteslutet i vårt fall.
# 6 Ursäkta MIG. Vilka tonårsfasoner, kan du inte svara i ämnet på frågan som ställdes, ska du inte insinuera att man ska *tåla* ditten och datten när jag bara berättade att det inte är kul att plocka upp just nu pga stanken. Jag kanske inte bör äga hund heller, va. Blanda dig inte i sånt du inte har med att göra.
Det luktar mycket olika beroende på vad dom har ätit. Nu äter dom färskfoder och råkost så det luktar inte alls farligt. Men vissa dagar har jag fått utesluta ett mål då vi tränat mer och då har dom fått orijen eller annat torrfoder som godis så luktar bajset betydligt mycket mer :S Helt klart stor skillnad på plocka hundbajsen från våra än grannens hund som både luktar vidrigt samt skiter han så mycket mer. 🤪
Bajs kan även lukta äckligt om det legat i tarmen ett tag. Ju färskare bajset är desto "trevligare" luktar det
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Torrfoder = Jag spyr nästan
Färskfoder = Det är rätt trevligt att plocka upp korven
😎
Det har dock blivit mer torrfoder än färskfoder på senaste för jag är iväg hela tiden och hinner inte alltid dela upp VoH-korvarna.. jag gillar det inte! Färskfoder ska det vara, det är bäst för min hund.
Då ska jag överväga nytt foder.
Anna och taxen Max
Det här var en riktig skittråd! 😃
Även jag ska se om inte jag framöver hittar ett foder som magen är bättre på, tex som avföringen inte stinker utav.
Men ska man se det som att maten som ens hund får inte är tillräckligt bra, och man ska sikta på annat foder eller? Tror ni alltså att det hunden får inte är bra för individen, när det som kommer ut luktar dåligt?
I övrigt var det givande att höra hur andra hundar är, frågar man inte får man inte veta.
Tiken som barfas helt har bajs som inte luktar speciellt mycket.
Hanen äter dock lite torrfoder så där luktar det mer.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
# 19 Vilket färskfodermärke har du som är så trevligt då? 😉
#23 Svarar åt #19 så jag läst på flera ställen att hon ger Vom Og hundemat, vilket är ett av de bättre färskfodrerna! :)
Jag har märkt skillnad på hur kraftigt bajset luktar beroende på fodret ja. :) När jag bytte till högenergifoder så blev det mycket mindre för det var mindre spannmål.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.