Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 1200 ggr
seba
0

Sitter automatiskt

Jag har nyligen köpt en klicker och den fungerar super på två av hundarna. Den tredje, en liten tik, vet jag inte hur jag ska göra med riktigt.

Jag såg en video om inlärning där man börjar med kommandon hunden kan, som t.ex. sitt. Det funkar klockrent på de två första som sagt. 

Den minsta sätter sig automatiskt framför mig när hon fått godisen, jag hinner inte säga sitt en gång till. Jag har försökt byta plats och få henne att sitta framför mig, men hon sitter kvar där vi satt innan och verkar osäker på vad jag vill. Har även provat gå in i ett annat rum, men det hjälper inte heller.

Tips på hur jag kan lära mig att använda klicker med henne? =)

Sugar Mist
1

Söäng iväg en godis när hon ska få belöningen istället, då måste hon röra sig för att få belöningen :)

-

[tiffitott]
0

Jag förstår inte riktigt frågan? Försöker du lära in sitt eller kan hon redan det?
Som #1 skrev kan du kasta iväg belöningen, men om du bara ska klicka in henne kan du klicka vid ögonkontakt t ex, det har jag gjort på alla mina när jag klickat in dom.

seba
0

Jag har gjort det, då sitter hon kvar och tittar på godisen som att hon inte "vågar" ta den. Jag provar säga varsågod och visa att hon får ta den men hon sitter kvar och darrar (som hon gör mest, russkiy toy som hon är 😉). Jag har testat att slänga godisen nära och en bit bort.