Annorlunda hundkurser
Jag va lite intresserad vad det finns för speciella hundkurser, inte vanliga lydnad, agility och sånt. Vet ni några?
Det finns kurser i allt :D
Jag går just nu en "filtkurs" med min valp, och i November börjar vi en shapingkurs. Till våren hoppas ja på en kurs som heter "sikta mot stjärnorna".
Med min vuxna hund har vi förutom agility och valpkurs även gått trixkurs
Va kul. Vad är "sikta mot stjärnorna" och filtkurs? :)
Jag har just nu gått en hundkurs som var en beteende/unghundskurs. Den la väldigt mycket fokus på hur hundar beter sig, hur man lär sig olika signaler från sin hund och vad den är i för sinnesstämning och även hur du ska förhindrad inhandla att göra saker som du inte vill på hundspråk istället för att säga till eller skälla på hunden. Detta rekommenderar jag till alla djurägare att gå en beteende kurs för just det djuret. Har fått en helt annan relation till min hund sen dess och vi förstår varandra mycket bättre.
#3 lät jätte intressant. Sånt borde det finnas mer av. :)
Har läst en kursbeskrivning, men inte gått kursen. Hunden får lära sig att känna igen och skilja på olika former och färger. Visar man en boll ska den hämta en annan boll i en hög med leksaker. Visar man blått ska den hämta ett blått lock och inte ett rött osv. Låter roligt, men kanske inte så användbart.
#5 jag har också läst om en sån kurs. Tyckte det lät kul. Bra träningar hundarna kan jag tänka mig.