Fyll i mellanrummen.
Kopiera och fyll i mellanrummen om era hundar. đ
Min hund heter _____ och Àr en _____. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr _____ och hans/hennes favorit sovplats Àr _____. Det bÀsta som finns Àr _____ och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av _____. Han/hon Àr bÀst pÄ _____ och skulle aldrig _____. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon _____ och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr _____.
Min hund heter Zuki och Ă€r en australian shepherd. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att hĂ€nga med matte överallt, men Ă€ven agility Ă€r superkul och hans/hennes favorit sovplats Ă€r i mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r matte och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av nĂ„got Ă€tbart. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ allt och skulle aldrig skada nĂ„gon med vilje. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon hoppar pĂ„ folk och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r âŠhm. kommer inte pĂ„ nĂ„tt.
SajtvÀrd för Australian Shepherd.ifokus!
Min hund heter Yippo och Àr en Dobermann. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr skydd och hans/hennes favorit sovplats Àr brevid matte. Det bÀsta som finns Àr bollen och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av samma som de gör, BARF. Han/hon Àr bÀst pÄ allting och skulle aldrig tröttna pÄ bollen. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon vÀlter folk och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr Inget.
Min hund heter Nico och Àr en blandras. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr leka och hans/hennes favorit sovplats Àr brevid matte. Det bÀsta som finns Àr hundar och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av som de redan gör, BARF. Han/hon Àr bÀst pÄ att vara sötas och skulle aldrig tröttna pÄ klappar. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon piper och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr sprÀckt mattes lÀpp.
Min hund heter Alfons och Àr en blandis - 50% Pomeranian, 25% Sheltie & 25% Tysk spets. Hans favorit sysselsÀttning Àr att jaga bollar och leka med kompisar och hans/hennes favorit sovplats Àr i sÀngen. Det bÀsta som finns Àr korv och om han fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av korv/kött/pölsa. Han Àr bÀst pÄ att gÄ fint i koppel och skulle aldrig gÄ ut i regnet frivilligt. Husse/matte tycker inte om nÀr han skÀller nÀr det kommer in nÄgon och det vÀrsta hysset han gjort Àr nÀr han rymde frÄn svÀrmor och blev pÄkörd. (tvÄ klor lossnade, tvÄ sÄr i pannan och en liten blödning i ena ögat) HÀnde för fyra mÄnader sedan, sÄ han Àr nu helt ÄterstÀlld, lillskiten! :)
Min hund heter Dafne och Àr en Storpudel. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr att vara nÀra och hans/hennes favorit sovplats Àr i sÀngen. Det bÀsta som finns Àr att kramas och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av allt utom ris och sallad. Han/hon Àr bÀst pÄ allt och skulle aldrig sluta kramas. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon skÀller och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr Àtit 15 lakritspipor.
Min hund heter Spike och Àr en Chinese Crested (TH) Dog. Hans favorit sysselsÀttning Àr att leka med boll, sova och busa med Charlie (grannhunden) och hans favorit sovplats Àr nÀra matte, gÀrna under tÀcket. Det bÀsta som finns Àr att springa lös och om han fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av fisk. Han Àr bÀst pÄ gosa och skulle aldrig gÄ nÄgonstans, utan att se att matte Àr nÀra. Matte tycker inte om nÀr han skvÀttar överallt och det vÀrsta hysset han gjort Àr att Àtit upp mattes sista (urplockade) lakrits.
Min hund heter Brownie och Àr en blandrashund. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr rallylydnad och hans/hennes favorit sovplats Àr under sÀngen. Det bÀsta som finns Àr att trÀna och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av Mush köttbullar. Han/hon Àr bÀst pÄ att vara fulsöt och skulle aldrig tröttna pÄ att mysa. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon skÀller överdrivet och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att öppna och Àta ~ 10 julklappar med hundgodis tillsammans med mammas schipperke, för att sedan spy upp allting i vardagsrummet.
Medarbetare pÄ Supernatural och Hundparkour
@browniecolt pÄ Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Min hund heter Lillan och Àr en sankt bernhard, lÄnghÄrig. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr busa, retas med matte & husse mm och hans/hennes favorit sovplats Àr sÀngen och sin biabÀdd. Det bÀsta som finns Àr att fÄ gÄ i skogen och tuggben och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av ost och kött. Han/hon Àr bÀst pÄ att vara hon och skulle aldrig gÄ in i duschen frivilligt. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon vaktar för mycket och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr nÀr hon grÀvde sönder husses madrass.
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Min hund heter Holly och Àr en Mops. Hans/hennes favoritsysselsÀttning Àr att Àta mat och hans/hennes favoritsovplats Àr nÄgon stans pÄ mig. Det bÀsta som finns Àr att leka med andra hundar och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av rÄtt kött(vilket det gör det). Han/hon Àr bÀst pÄ att Àta och skulle aldrig tacka nej till en bit mat. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon skÀller och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr **spytt pÄ mitt huvud(inget hyss, men det var mindre trevligt).
**
/Lova
Ny blogg!
Min hund heter Grim och Àr en Staffordshire bullterrier. Hans favorit sysselsÀttning Àr att ligga och lata sig i solen och hans favorit sovplats Àr pÄ husses bröst (dock fÄr han av förklarliga skÀl inte sova dÀr sÀrskilt ofta). Det bÀsta som finns Àr att fÄ springa runt och leta godis och om han fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av husses köttfÀrssÄs. Han Àr bÀst pÄ att ta sovmorgon och skulle aldrig lÄta en sÄdan tidpunkt gÄ till spillo. Husse/matte tycker inte om nÀr han Àr sÄ förbaskat envis och det vÀrsta hysset han gjort Àr att bita sönder kabel till telefon.
Min hund heter Evi och Àr en Staffordshire bullterrier. Hennes favorit sysselsÀttning Àr just nu att pussa pÄ sin "lillebror" och hennes favorit sovplats Àr sÄ nÀra oss som möjligt i sÀngen. Det bÀsta som finns Àr att fÄ vara med och om hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av gustafskorv. Hon Àr bÀst pÄ att fÄ en att skratta och skulle aldrig kliva in i en dusch sjÀlvmant. Husse/matte tycker inte om nÀr hon fÄr för sig att slÄ dövörat till och det vÀrsta hysset hon gjort Àr smitit frÄn svÀrförÀldrarnas tomt nÀr vi var dÀr.
Min hund heter Keenai och Àr en blandras - siberian husky/schÀfer. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr busa och hans/hennes favorit sovplats Àr sÀngen och golvet. Det bÀsta som finns Àr gosa och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av godis. Han/hon Àr bÀst pÄ springa runt nÀr han Àr i hundparken och skulle aldrig sluta om han inte behövde. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon tar deras skor och lÀgger de i vardagsrummet och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr Àtit en hel burk levergodis.
//Sanna Sohlman
Min hund heter Delta och Àr en jaktavlad labrador. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr att jaga flygande insekter och trÀna och hans/hennes favorit sovplats Àr bredvid mig. Det bÀsta som finns Àr skog och mark och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av korv. Han/hon Àr bÀst pÄ att försöka och skulle aldrig sÀga nej till en springrunda. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon fiser och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att Àta tapet.
#10 Vilken sötnos du har! Hur gammal Àr han? Och vilken ras tycker du slagit igenom mest? Han ser ju ganska sÄ 50/50 ut, lite mer husky kanske? Bra psyke? FrÄgar för jag har precis skaffat mig en hosky/schÀfer och Àr intresserad av hur han kan tÀnlas bli nÀr han blir lite Àldre⊠Inser att det Àr extremt individuellt dock :)
(förlÄt att jag hoppa frÄn Àmnet, sÄ jag svarar jag med!)
Min hund heter Palle och Ă€r en siberian husky/schĂ€fer. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att bli jagad/jagas och lydnad och hans/hennes favorit sovplats Ă€r bredvid mig. Det bĂ€sta som finns Ă€r godis och leka och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av allt som gĂ„r att Ă€ta. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ dra upp mig pĂ„ morgonen och skulle aldrig sĂ€ga nej till en mat och busstund. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon biter sönder armarna pĂ„ mig och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att tugga sönder min mobilladdare (men han Ă€r ju valp, sĂ„ det var inte direkt ett medvetet hyssâŠ)
Min hund heter Finley och Àr en akita. Hennes favoritsysselsÀttning Àr att springa och hans/hennes favoritsovplats Àr överallt (eller kanske i saccosÀcken). Det bÀsta som finns Àr mat och om /hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av gamla matrester. Hon Àr bÀst pÄ att vara valp och skulle aldrig lyssna pÄ nÄgon hon inte kÀnner. Husse/matte tycker inte om nÀr hon gÄr in i köket och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att krypa in genom kattluckan och rullade i bajs.
feral jesus
Min hund heter Eyvind och Àr en norsk Lundehund. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr att dra i klÀder/lakan, bita pÄ det mesta och hans/hennes favorit sovplats Àr mittimellan matte och husse. Det bÀsta som finns Àr mat och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av allt det vi Àter. Han/hon Àr bÀst pÄ att hoppa och skulle aldrig bada pÄ eget intiativ. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon försöker Àta sitt eget bajs och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr-har inte kommit Àn.. Haha!
SkrÄmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Min hund heter Opsis och Àr en Australian Shepherd. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr frisbeekastning och hans/hennes favorit sovplats Àr pÄ mig. Det bÀsta som finns Àr frisbeen och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av pannkakor. Han/hon Àr bÀst pÄ att kramas och skulle aldrig bita mig. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon skÀller och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att riva upp en hel papperskorg.
-
Min hund heter Lexie och Àr en border collie och jakt golden. Hennes favoritsyssÀlsÀttning Àr att leka med andra hundar och hennes favorit sovplats Àr i samma rum som mig. Det bÀsta som finns Àr att fÄ vara med och om hon skulle fÄ bestÀmma skulle varje mÄltid bestÄ av det som hon fÄr nu. Hon Àr bÀst pÄ att begÀra uppmÀrksamhet frÄn familjen och skulle aldrig skada mig. Matte tycker inte om nÀr hon blir stressad och det vÀrsta hysset hon gjort Àr nog att rulla sig i bajs.
Min hund heter Chica och Àr en lÄnghÄrig Chihuahua. Hennes favoritsysselsÀttning Àr kantarellsök och hennes favoritsovplats Àr i bilburen. Det bÀsta som finns Àr katter och om hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av katternas mat. Hon Àr bÀst pÄ charma svÄrflirtade (för smÄhundar dÄ alltsÄ) killar/mÀn och skulle aldrig kunna hÀlsa pÄ gÀster utan att ha nÄgot i munnen (ben/leksak). Husse/matte tycker inte om nÀr hon rullar sig i snuskiga saker ute och det vÀrsta hysset hon gjort Àr att jaga en fasan.
Ok, jag vÀljer mig sjÀlv, Boris
Min hund heter Boris och Àr en Yorkshireterrier. Hans favorit sysselsÀttning Àr leka med sina kompisar och hans favorit sovplats Àr under huses & mattes sÀng. Det bÀsta som finns Àr mat och om han fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av köttbullar. Han Àr bÀst pÄ hundutstÀllningar och skulle aldrig bita domaren. Husse/matte tycker inte om nÀr han -han gör aldrig nÄgot hyss och det vÀrsta hysset han gjort Àr- inget.
"Boris is a show dog and he always drinks beer"
Min hund heter Stella och Àr en Labrador (inte jakt). Hennes favorit sysselsÀttning Àr det mesta! KlickertrÀning, sök och lite agility, studsa runt i skogen Àr superkul ocksÄ! och hennes favorit sovplats Àr mattes sÀng eller stenplattan under öppna spisen. Det bÀsta som finns Àr bÀstisen Molly, latexgrisar, vattenpölar och att jaga fÄglar (fast det fÄr hon inte egentligen) och om hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av Skinka och köttbullar. Hon Àr bÀst pÄ att pigga upp en pÄ en dÄlig dag eftersom hon Àr stÀndigt glad och skulle aldrig vara elak, bita eller hoppa i vattnet utan flytvÀst. Matte tycker inte om nÀr hon Hoppar pÄ folk, jagar fÄglar och tigger och det vÀrsta hysset hon gjort Àr inget, bara massa smÄsaker som valp. :)
Min hund heter Silja â€ïž och Ă€r en Hamilton/Beagle-blandning. Hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att mysa och sova och hennes favorit sovplats Ă€r i husses och mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r sömn, mat och att bli klappad pĂ„ magen och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av fĂ€rska köttben. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara söt och snĂ€ll och skulle aldrig medvetet göra nĂ„gon illa. Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon Ă€ter skrĂ€p ute pĂ„ promenaderna och det vĂ€rsta hysset hon gjort Ă€r att rymma hemifrĂ„n (hos förra Ă€garen).
//Jossan
Vi har tre men vÀljer vÀl lilla Enja :)
Min hund heter Enja och Àr en dvÀrgpudel. Hennes favorit sysselsÀttning Àr att Äka till bekant för att trÀna agility och bara röja fort fort i bus och hennes favorit sovplats Àr sova pÄ mattes arm. Det bÀsta som finns Àr matte och om hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av kött. Hon Àr bÀst pÄ Àr lÀra sig nya trix och skulle aldrig missa ett godistillfÀlle. Husse/matte tycker inte om nÀr hon rullar i nÄgot bajs ute och det vÀrsta hysset hon gjort det Àr nog nÀr hon fÄr för sig att katten vill ha hennes köttben fast att han har helt egna köttben o gnaga pÄ.
Min hund heter Trassel och Ă€r en australian shepherd. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att busa och hans favoritsovplats Ă€r mattes plats i sĂ€ngen! Det bĂ€sta som finns Ă€r att fĂ„ leka med kompisar och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av mattes mat. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att charma mĂ€nniskor och gosas, och skulle aldrig tacka nej till uppmĂ€rksamhet. Matte tycker inte om nĂ€r han stressar upp sig och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att tugga sönder sovrumsvĂ€ggen för att han tyckte att det var orĂ€ttvist att han inte fick umgĂ„s med vĂ„ra gĂ€ster. đ
Min hund heter
Piri
och Àr en
Cane Corso
. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr
att springa och spÄra
och hans/hennes favorit sovplats Àr
under trappan
. Det bÀsta som finns Àr
att springa lös
och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av
allt som vi Àte
r. Han/hon Àr bÀst pÄ att
spÄra
och skulle aldrig
vara elak mot nÄgon mÀnnsika
. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon
skÀller,springer inne och hoppar
och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att
sno en hel chokladask samt Àta upp en plastpÄse
.
#14 Snott mina skor Ă€r vĂ€rsta hysset. đ
Min pappas hund heter Picasso och Àr en engelsk cockerspaniel. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr ströva omkring i sin egna lilla vÀrld, helst nÀra min och hans/hennes favorit sovplats Àr helst med mig men gÄr inte det sÄ Àr det med husse eller sÄ lÄngt frÄn katterna som möjligt. Det bÀsta som finns Àr uppmÀrksamhet och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av allt som gÄr att Àta, med lite clementin ovanpÄ. Han/hon Àr bÀst pÄ att stÀnga av öronen och skulle aldrig aldrig aldrig aldrig lÄta nÄgot hÀnda mig. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon trotsar och försöker Àta kattmaten och rensa kattlÄdan och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr rymt frÄn gÄrden ute i stugan för att springa till kiosken och tigga köttbullar.
Min pÀrla, Picasso. Pappas hund men jag Àr hans mÀnniska.
Min lillplutt kommer i decmeber sÄ kan inte skriva om honom.
Jax <3
Min hund heter Elvis (Norrtussarnas Brave Booster) och Ă€r en bichon havanais. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att busa och springa lös ute och hans favorit sovplats Ă€r i husse och mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r att springa lös och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av torkad kyckling/korv/köttbullar. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att pussas och skulle aldrig göra nĂ„gon nĂ„got ont. Husse och matte tycker inte om nĂ€r han skĂ€ller och morrar Ă„t folk och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att kissa i matte och husses sĂ€ngâŠ