Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
LĂ€st 3136 ggr
Nedakh
1

Fyll i mellanrummen.

Kopiera och fyll i mellanrummen om era hundar. 🙂

Min hund heter _____ och Ă€r en _____. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r _____ och hans/hennes favorit sovplats Ă€r _____. Det bĂ€sta som finns Ă€r _____ och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av _____. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ _____ och skulle aldrig _____. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon _____ och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r _____.

Jetaime
0

Min hund heter Zuki och Ă€r en australian shepherd. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att hĂ€nga med matte överallt, men Ă€ven agility Ă€r superkul och hans/hennes favorit sovplats Ă€r i mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r matte och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av nĂ„got Ă€tbart. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ allt och skulle aldrig skada nĂ„gon med vilje. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon hoppar pĂ„ folk och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r 
hm. kommer inte pĂ„ nĂ„tt.

SajtvÀrd för Australian Shepherd.ifokus!

[Bolten]
1

Min hund heter Yippo och Ă€r en Dobermann. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r skydd och hans/hennes favorit sovplats Ă€r brevid matte. Det bĂ€sta som finns Ă€r bollen och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av samma som de gör, BARF. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ allting och skulle aldrig tröttna pĂ„ bollen. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon vĂ€lter folk och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r Inget.

Min hund heter Nico och Ă€r en blandras. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r leka och hans/hennes favorit sovplats Ă€r brevid matte. Det bĂ€sta som finns Ă€r hundar och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av som de redan gör, BARF. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara sötas och skulle aldrig tröttna pĂ„ klappar. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon piper och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r sprĂ€ckt mattes lĂ€pp.

Mlyy
1

Min hund heter Alfons och Ă€r en blandis - 50% Pomeranian, 25% Sheltie & 25% Tysk spets. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att jaga bollar och leka med kompisar och hans/hennes favorit sovplats Ă€r i sĂ€ngen. Det bĂ€sta som finns Ă€r korv och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av korv/kött/pölsa. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att gĂ„ fint i koppel och skulle aldrig gĂ„ ut i regnet frivilligt. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han skĂ€ller nĂ€r det kommer in nĂ„gon och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r nĂ€r han rymde frĂ„n svĂ€rmor och blev pĂ„körd. (tvĂ„ klor lossnade, tvĂ„ sĂ„r i pannan och en liten blödning i ena ögat) HĂ€nde för fyra mĂ„nader sedan, sĂ„ han Ă€r nu helt Ă„terstĂ€lld, lillskiten! :)

Haztparken
0

Min hund heter Dafne och Ă€r en Storpudel. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att vara nĂ€ra och hans/hennes favorit sovplats Ă€r i sĂ€ngen. Det bĂ€sta som finns Ă€r att kramas och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av allt utom ris och sallad. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ allt och skulle aldrig sluta kramas. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon skĂ€ller och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r Ă€tit 15 lakritspipor.

IntehÀrutandÀr
0

Min hund heter Spike och Ă€r en Chinese Crested (TH) Dog. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att leka  med boll, sova och busa med Charlie (grannhunden) och hans favorit sovplats Ă€r nĂ€ra matte, gĂ€rna under tĂ€cket. Det bĂ€sta som finns Ă€r att springa lös och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av fisk. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ gosa och skulle aldrig gĂ„ nĂ„gonstans, utan att se att matte Ă€r nĂ€ra. Matte tycker inte om nĂ€r han skvĂ€ttar överallt och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att Ă€tit upp mattes sista (urplockade) lakrits.

IngaTrnqvist
0

Min hund heter Brownie och Ă€r en blandrashund. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r rallylydnad och hans/hennes favorit sovplats Ă€r under sĂ€ngen. Det bĂ€sta som finns Ă€r att trĂ€na och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av Mush köttbullar. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara fulsöt och skulle aldrig tröttna pĂ„ att mysa. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon skĂ€ller överdrivet och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att öppna och Ă€ta ~ 10 julklappar med hundgodis tillsammans med mammas schipperke, för att sedan spy upp allting i vardagsrummet.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund heter Lillan och Ă€r en sankt bernhard,  lĂ„nghĂ„rig. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r busa, retas med matte & husse mm och hans/hennes favorit sovplats Ă€r sĂ€ngen och sin biabĂ€dd. Det bĂ€sta som finns Ă€r att fĂ„ gĂ„ i skogen och tuggben och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av ost och kött. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara hon och skulle aldrig gĂ„ in i duschen frivilligt. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon vaktar för mycket och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r nĂ€r hon grĂ€vde sönder husses madrass.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Lilllens
0

Min hund heter Holly och Ă€r en Mops. Hans/hennes favoritsysselsĂ€ttning Ă€r att Ă€ta mat och hans/hennes favoritsovplats Ă€r nĂ„gon stans pĂ„ mig. Det bĂ€sta som finns Ă€r att leka med andra hundar och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av rĂ„tt kött(vilket det gör det). Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att Ă€ta och skulle aldrig tacka nej till en bit mat. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon skĂ€ller och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r **spytt pĂ„ mitt huvud(inget hyss, men det var mindre trevligt).
**

Zvintos
2

Min hund heter Grim och Ă€r en Staffordshire bullterrier. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att ligga och lata sig i solen och hans favorit sovplats Ă€r pĂ„ husses bröst (dock fĂ„r han av förklarliga skĂ€l inte sova dĂ€r sĂ€rskilt ofta). Det bĂ€sta som finns Ă€r att fĂ„ springa runt och leta godis och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av husses köttfĂ€rssĂ„s. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att ta sovmorgon och skulle aldrig lĂ„ta en sĂ„dan tidpunkt gĂ„ till spillo. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han Ă€r sĂ„ förbaskat envis och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att bita sönder kabel till telefon.

Min hund heter Evi och Ă€r en Staffordshire bullterrier. Hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r just nu att pussa pĂ„ sin "lillebror" och hennes favorit sovplats Ă€r sĂ„ nĂ€ra oss som möjligt i sĂ€ngen. Det bĂ€sta som finns Ă€r att fĂ„ vara med och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av gustafskorv. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att fĂ„ en att skratta och skulle aldrig kliva in i en dusch sjĂ€lvmant. Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon fĂ„r för sig att slĂ„ dövörat till och det vĂ€rsta hysset hon gjort Ă€r smitit frĂ„n svĂ€rförĂ€ldrarnas tomt nĂ€r vi var dĂ€r.

saxxy
0

Min hund heter Keenai och Ă€r en blandras - siberian husky/schĂ€fer. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r busa och hans/hennes favorit sovplats Ă€r sĂ€ngen och golvet. Det bĂ€sta som finns Ă€r gosa och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av godis. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ springa runt nĂ€r han Ă€r i hundparken och skulle aldrig sluta om han inte behövde. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon tar deras skor och lĂ€gger de i vardagsrummet och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r Ă€tit en hel burk levergodis.

//Sanna Sohlman

Hiro
0

Min hund heter Delta och Ă€r en jaktavlad labrador. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att jaga flygande insekter och trĂ€na och hans/hennes favorit sovplats Ă€r bredvid mig. Det bĂ€sta som finns Ă€r skog och mark och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av korv. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att försöka och skulle aldrig sĂ€ga nej till en springrunda. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon fiser och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att Ă€ta tapet.

Fiigge
0

#10 Vilken sötnos du har! Hur gammal Ă€r han? Och vilken ras tycker du slagit igenom mest? Han ser ju ganska sĂ„ 50/50 ut, lite mer husky kanske? Bra psyke? FrĂ„gar för jag har precis skaffat mig en hosky/schĂ€fer och Ă€r intresserad av hur han kan tĂ€nlas bli nĂ€r han blir lite Ă€ldre
 Inser att det Ă€r extremt individuellt dock :)

(förlÄt att jag hoppa frÄn Àmnet, sÄ jag svarar jag med!)

Min hund heter Palle och Ă€r en siberian husky/schĂ€fer. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att bli jagad/jagas och lydnad och hans/hennes favorit sovplats Ă€r bredvid mig. Det bĂ€sta som finns Ă€r godis och leka och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av allt som gĂ„r att Ă€ta. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ dra upp mig pĂ„ morgonen och skulle aldrig sĂ€ga nej till en mat och busstund. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon biter sönder armarna pĂ„ mig och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att tugga sönder min mobilladdare (men han Ă€r ju valp, sĂ„ det var inte direkt ett medvetet hyss
)

tetri
3

Min hund heter Finley och Ă€r en akita. Hennes favoritsysselsĂ€ttning Ă€r att springa och hans/hennes favoritsovplats Ă€r överallt (eller kanske i saccosĂ€cken). Det bĂ€sta som finns Ă€r mat och om /hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av gamla matrester. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara valp och skulle aldrig lyssna pĂ„ nĂ„gon hon inte kĂ€nner. Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon gĂ„r in i köket och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att krypa in genom kattluckan och rullade i bajs.

feral jesus

IngridSvensson
0

Min hund heter Eyvind och Àr en norsk Lundehund. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr att dra i klÀder/lakan, bita pÄ det mesta och hans/hennes favorit sovplats Àr mittimellan matte och husse. Det bÀsta som finns Àr mat och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av allt det vi Àter. Han/hon Àr bÀst pÄ att hoppa och skulle aldrig bada pÄ eget intiativ. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon försöker Àta sitt eget bajs och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr-har inte kommit Àn.. Haha!

SkrÄmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbÄgeStjÀrnor

Sugar Mist
1

Min hund heter Opsis och Àr en Australian Shepherd. Hans/hennes favorit sysselsÀttning Àr frisbeekastning och hans/hennes favorit sovplats Àr pÄ mig. Det bÀsta som finns Àr frisbeen och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av pannkakor. Han/hon Àr bÀst pÄ att kramas och skulle aldrig bita mig. Husse/matte tycker inte om nÀr han/hon skÀller och det vÀrsta hysset han/hon gjort Àr att riva upp en hel papperskorg.

-

minbebis
0

Min hund heter Lexie och Àr en border collie och jakt golden. Hennes favoritsyssÀlsÀttning Àr att leka med andra hundar och hennes favorit sovplats Àr i samma rum som mig. Det bÀsta som finns Àr att fÄ vara med och om hon skulle fÄ bestÀmma skulle varje mÄltid bestÄ av det som hon fÄr nu. Hon Àr bÀst pÄ att begÀra uppmÀrksamhet frÄn familjen och skulle aldrig skada mig. Matte tycker inte om nÀr hon blir stressad och det vÀrsta hysset hon gjort Àr nog att rulla sig i bajs.

ChristineF
2

Min hund heter Chica och Ă€r en lĂ„nghĂ„rig Chihuahua. Hennes favoritsysselsĂ€ttning Ă€r kantarellsök och hennes favoritsovplats Ă€r i bilburen. Det bĂ€sta som finns Ă€r katter och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av katternas mat. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ charma svĂ„rflirtade (för smĂ„hundar dĂ„ alltsĂ„) killar/mĂ€n och skulle aldrig kunna hĂ€lsa pĂ„ gĂ€ster utan att ha nĂ„got i munnen (ben/leksak). Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon rullar sig i snuskiga saker ute och det vĂ€rsta hysset hon gjort Ă€r att jaga en fasan.

[[Boris Sager]]
0

Ok, jag vÀljer mig sjÀlv, Boris

Min hund heter Boris och Àr en Yorkshireterrier. Hans favorit sysselsÀttning Àr leka med sina kompisar och hans favorit sovplats Àr under huses & mattes sÀng. Det bÀsta som finns Àr mat och om han fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av köttbullar. Han Àr bÀst pÄ hundutstÀllningar och skulle aldrig bita domaren. Husse/matte tycker inte om nÀr han -han gör aldrig nÄgot hyss och det vÀrsta hysset han gjort Àr- inget.

"Boris is a show dog and he always drinks beer"

IdaKw
0

Min hund heter Stella och Ă€r en Labrador (inte jakt). Hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r det mesta! KlickertrĂ€ning, sök och lite agility, studsa runt i skogen Ă€r superkul ocksĂ„! och hennes favorit sovplats Ă€r mattes sĂ€ng eller stenplattan under öppna spisen. Det bĂ€sta som finns Ă€r bĂ€stisen Molly, latexgrisar, vattenpölar och att jaga fĂ„glar (fast det fĂ„r hon inte egentligen) och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av Skinka och köttbullar. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att pigga upp en pĂ„ en dĂ„lig dag eftersom hon Ă€r stĂ€ndigt glad och skulle aldrig vara elak, bita eller hoppa i vattnet utan flytvĂ€st. Matte tycker inte om nĂ€r hon Hoppar pĂ„ folk, jagar fĂ„glar och tigger och det vĂ€rsta hysset hon gjort Ă€r inget, bara massa smĂ„saker som valp. :)

JosefinGothe
1

Min hund heter Silja ❀ och Ă€r en Hamilton/Beagle-blandning. Hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att mysa och sova och hennes favorit sovplats Ă€r i husses och mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r sömn, mat och att bli klappad pĂ„ magen och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av fĂ€rska köttben. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att vara söt och snĂ€ll och skulle aldrig medvetet göra nĂ„gon illa. Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon Ă€ter skrĂ€p ute pĂ„ promenaderna och det vĂ€rsta hysset hon gjort Ă€r att rymma hemifrĂ„n (hos förra Ă€garen).

//Jossan

[Forest]
0

Vi har tre men vĂ€ljer vĂ€l lilla Enja :) 

Min hund heter Enja och Ă€r en dvĂ€rgpudel. Hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att Ă„ka till bekant för att trĂ€na agility och bara röja fort fort i bus och hennes favorit sovplats Ă€r sova pĂ„ mattes arm. Det bĂ€sta som finns Ă€r matte och om hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av kött. Hon Ă€r bĂ€st pĂ„ Ă€r lĂ€ra sig nya trix och skulle aldrig missa ett godistillfĂ€lle. Husse/matte tycker inte om nĂ€r hon rullar i nĂ„got bajs ute och det vĂ€rsta hysset hon gjort det Ă€r nog nĂ€r hon fĂ„r för sig att katten vill ha hennes köttben fast att han har helt egna köttben o gnaga pĂ„.

Salsbring
0

Min hund heter Trassel och Ă€r en australian shepherd. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att busa och hans favoritsovplats Ă€r mattes plats i sĂ€ngen! Det bĂ€sta som finns Ă€r att fĂ„ leka med kompisar och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av mattes mat. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att charma mĂ€nniskor och gosas, och skulle aldrig tacka nej till uppmĂ€rksamhet. Matte tycker inte om nĂ€r han stressar upp sig och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att tugga sönder sovrumsvĂ€ggen för att han tyckte att det var orĂ€ttvist att han inte fick umgĂ„s med vĂ„ra gĂ€ster. đŸ˜ƒ

Oshibwa
0

Min hund heter

Piri

och Àr en

Cane Corso

. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r

att springa och spÄra

och hans/hennes favorit sovplats Àr

under trappan

. Det bĂ€sta som finns Ă€r

att springa lös

och om han/hon fick bestÀmma sÄ skulle varje mÄltid bestÄ av

allt som vi Àte

r. Han/hon Àr bÀst pÄ att

spÄra

och skulle aldrig

vara elak mot nÄgon mÀnnsika

. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon

skÀller,springer inne och hoppar

och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r att

sno en hel chokladask samt Àta upp en plastpÄse

.

nitisen
0

#14 Snott mina skor Ă€r vĂ€rsta hysset. đŸ˜‰

Min pappas hund heter Picasso och Ă€r en engelsk cockerspaniel. Hans/hennes favorit sysselsĂ€ttning Ă€r ströva omkring i sin egna lilla vĂ€rld, helst nĂ€ra min och hans/hennes favorit sovplats Ă€r helst med mig men gĂ„r inte det sĂ„ Ă€r det med husse eller sĂ„ lĂ„ngt frĂ„n katterna som möjligt. Det bĂ€sta som finns Ă€r uppmĂ€rksamhet och om han/hon fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av allt som gĂ„r att Ă€ta, med lite clementin ovanpĂ„. Han/hon Ă€r bĂ€st pĂ„ att stĂ€nga av öronen och skulle aldrig aldrig aldrig aldrig lĂ„ta nĂ„got hĂ€nda mig. Husse/matte tycker inte om nĂ€r han/hon trotsar och försöker Ă€ta kattmaten och rensa kattlĂ„dan och det vĂ€rsta hysset han/hon gjort Ă€r rymt frĂ„n gĂ„rden ute i stugan för att springa till kiosken och tigga köttbullar.

Min pÀrla, Picasso. Pappas hund men jag Àr hans mÀnniska.
Min lillplutt kommer i decmeber sÄ kan inte skriva om honom.

Jax <3

tjoopa
0

Min hund heter Elvis (Norrtussarnas Brave Booster) och Ă€r en bichon havanais. Hans favorit sysselsĂ€ttning Ă€r att busa och springa lös ute och hans favorit sovplats Ă€r i husse och mattes sĂ€ng. Det bĂ€sta som finns Ă€r att springa lös och om han fick bestĂ€mma sĂ„ skulle varje mĂ„ltid bestĂ„ av torkad kyckling/korv/köttbullar. Han Ă€r bĂ€st pĂ„ att pussas och skulle aldrig göra nĂ„gon nĂ„got ont. Husse och matte tycker inte om nĂ€r han skĂ€ller och morrar Ă„t folk och det vĂ€rsta hysset han gjort Ă€r att kissa i matte och husses sĂ€ng