Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3607 ggr
Emmapower02
0

Vad äter era hunar för foder?

Oke, rubriken säger ALLT! Vad ter era hundar för foder & vrf?

mvh Emma<3

felzena
0

Det är lite blandat mellan VoH och barf, men nu har jag börjat köpa hem musch som jag ska börja ge.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Allumania
0

Pro Plan puppy sensitive. Råtkött o lite vad man hittar i kylskåpet :P

lisa90
0

Bravo färskfoder. Färskfoder eftersom jag tycker det är bättre än torrfoder. Bravo eftersom det är märket han funkar bäst på.

Karolina-H
0

Tiken äter Doggy Proffesional och hanen äter Eukanuba sensitive digestion. Tiken går lätt upp i vikt och äte ständigt hungrig och detta är det fodret hon först har mått bra på medan hanen inte klarade Doggy för sin mage så han får milt foder istället :)

Codeavalone.blogg.se

IngaTrnqvist
0

Standardt och Mush.

nlinds
0

De stora äter Acana, och den lille äter VoH :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Hiro
0

Norrbottenspetsen äter Eukanuba standard mellan och labben äter Eukanuba labrador retriever och valp mellan

tjoopa
0

Royal canin hypoallergenic

Fenix_Chicci
0

Sally äter BARF, för att jag tror att rå mat är det bästa får hundar.
Först gick jag över till färskfoder och hade egentligen inga planer på att gå över till BARF. Men Sally har haft akut pankreatit (när hon åt torrfoder) som gjort hennes bukspottkörtel överkänslig mot för mycket fett och mot spannmål. Och hon kunde bara äta färskfoder ett litet tag innan hon började visa symptom på att bukspottkörteln var överbelastad. Så då gick vi över till BARF eftersom alla färskfoder på marknaden antingen är för feta eller innehåller spannmål. Och så tycker jag det är ganska kul att fixa maten själv. 

Ludde äter ca 50/50 Acana och Mush Vaisto, ibland VoH. 
Vi gick över till att ge han endast färskfoder en period men han tröttnade efter ett tag och krånglade bara med maten så detta blir enklare då han kan välja mer och inte tröttnar så lätt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Portie
0

Håller på att gå över till Standart, tycker att det verkar vara bra.

Zvintos
0

Våra två får Taste of the wild.

[Teddies matte]
0

Brit Care lamm & ris

Jetaime
0

Jag ger FourFriends till Zuki. Och jag tycker det funkar jättebra.

[tk1971]
0

Carrier lamm & ris.

Bjallstal
1

Ekanuba small puppy

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Viccan92
0

Royal canin taxfoder.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite olika: Royal Canin Yorkshire adult resp junior, R.C. Bichon Maltese, Schäfer, Hill´s Prescription Diet, bl.a. + ibland lite köttbulletårta!😛

lodjuret
3

Barfar min vovve och hon har aldrig i hela sitt 6åriga liv gått på torrfoder. Jag Barfar för att jag vill ge min hund sån mat som jag vet är rent utan tillsatser eller har annat onödigt innehåll. Vill ge naturlig och fräsch mat inte industriframställt.

Sugar Mist
1

Jag ger Opsis Standardt med Barf iaf 4ggr i månaden, ska dock gå över helt på BARF nästa helg.

-

Moa1994
0

Dumle (borderterrier) o affe (mexikansk nakenhund/jack russel) får doggy professional extra och vom og hundemat m lax. Alice (mexikansk nakenhund/jack russel) äter BARF och vom og hundemat nr 33 Alla 3 åt doggy professional extra innan men alice som är min hund började klia sej på det så bytte till bravo som inte hjälpte sedan bytte jag till VoH lax. Började sedan ge BARF mer o mer tills jag slutade ge VoH lax. Nu när jag börjat ge affe o dumle VoH lax så fick alice lite med men började klia sej av laxen så nu får hon nr 33 om hon ska ha färskfoder

Lilllens
3

VoH och barf, fast nu ger jag nästan inget VoH utan bara barf.

Varför? Tja min hund är inte gjord för att äta torra kulor, och hon funkar inte bra på torrfoder. Nu när hon ätit rått i flera månader kan hon inte äta torrfoder utan att bli dålig i magen. Hon ratar dessutom typ allt som inte är rått, försökte ge henne en torkad grisknorr idag, det ville hon inte ha så hon fick en kycklingvinge istället.

MaaariaS
0

2 olika foder blandat Sam´s field och nature´s peak.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

emin
2

Håller på att gå över från Eukanuba medium breed till Standardt just nu.

[Bolten]
3

BARF till båda eftersom de inte finns något färdig foder jag tycker är bra =)

Loveradio
0

Standardt och VoH

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Vizzla
0

Acana torrfoder men vi börjar gå över till mush barf köttbullar.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Forest]
0

VOH och råkost.

Anna4077
0

Vad betyder VoH? Nybörjare som jag är blir jag nyfiken. Verkar vara många som har det min lilla snutt äter som royal canin valp foder för små hundar. Är som sagt nybörjare och kände att royal canin var en bra början.

Anna och taxen Max

Sugar Mist
3

#28 Vom og Hundemat. Spannmålsfritt färskfoder som är relativt billigt.
RC är för övrigt skitfoder, innehåller en jääääkla massa skit.

-

Gibzon
1

Här hemma barfas vovvarna numera! Och jäklar alltså en helt ny värld har öppnats, så mycket har jag lärt mig de senaste månaderna om hundars föda. Kan säga på en gång att jag kommer aldrig, aldrig mer använda mig av torrfoder, inte till nån hund! :)

Anna4077
0

#29 Tack för uppmuntran till en nybörjare som gör sitt bästa. Man tycker ju att när man köper gör veterinären borde det åtminstone duga. Gör så gott jag kan. Ber om ursäkt att jag inte kan allt än.

Anna och taxen Max

Sugar Mist
0

#31 Förlåt om jag lät dryg men den kommentaren var snäll emot fodret, mer passande ord är avskyvärt m.m. Ingen vet allt i början och jag ber om ursäkt om jag på något sätt var taskig.

-

Loveradio
6

#29 Relativt billigt skulle jag inte påstå att VoH är. Är ju det dyraste färskfodret.

Sugar Mist
0

#33 Dyraste skulle jag inte vilja säga, där tar MUSH platsen d: Billigt, ja. ~500kr till en 27kg's hund skulle jag säga är billigt.

-

imsuchadiva
4

Sugar Mist, vad ger dig rätten att kasta skit över någon sådär? Du har inte en aning om hur hennes hund fungerar på det fodret. Blir förvånad över att somliga inte verkar ha någon skam alls i kroppen. Finns dessut flera foder som redan blivit nämna som också räknas som "skit foder", varför hoppar du inte på dem också? Alla foder som finns på marknaden är testade för att hålla en viss livsmedelgräns, så alla foder som finns går att använda. Och vad du anser är skit, billigt, bra, dyrt, är endas din egna personliga åsikt och inget du behöver kasta så illa på någon annan. Men tyvärr så har jag upplevt att många som barfar sina hundar är duktiga att kasta skit så fort någon inte barfar. Jag ger bland annat happy dog, som innehåller spannmål, min hund funkar superbra på de fodret! Än så länge tycker jag det är billigt och perfekt med gratis hemkörning. Helt toppen för oss!

Sugar Mist
3

#25 Jag kastar inte skit på någon annan utom möjligtvis foderföretaget. Visst finns det fler skitfoder, ska jag rabbla upp de också? Det är min åsikt och det här är ett forum, man väljer själv vad man vill ta illa vid. Jag har inget emot spannmål egentligen och min hund äter själv ett foder med spannmål, ris, och funkar sådär på det, det är när man börjar blanda i majs, massa onödiga vitaminer som redan ska finnas i fodret och har en innehållslista som skulle kunna gå runt hela jorden som det börjar bli fel i mina öron.

-

Emmapower02
0

VAD rekomenderar NI för färskfoder som också e billigt?

mvh Emma<3

Sugar Mist
0

#37 Vom og hundemat är billigt i mina ögon och bra, man kan dock behöva tillsätta rött kött i bland då det innehåller mestadels kyckling.

-

Emmapower02
0

#38 vill ha ett foder som man inte behöver sätta så mit mer i eäön va de redan finns, men tack för tipset!

mvh Emma<3

Emmapower02
0

* #38 vill ha ett foder som man inte skulle behöva så mkt mer i än va de redan finns, men tack för tipset!

mvh Emma<3

Sugar Mist
0

#39 Man behöver inte tillsätta så mycket mer, man ska inte behöva tilllsätta något utan det är just pga all kyckling, men det är ett eget val :)

-

Emmapower02
0

#41 ok låter bra ska kolla upp d!

mvh Emma<3

MrsWader
1

Jag barfar mina små hundar :-) det funkar bäst för oss, ena hunden kastade i sig maten förut och spydde upp den pga hetsätning men nu när hon barfas så får hon jobba lite mer och det tar längre tid för henne att äta. Den andra hunden hänger med på barfandet för att hon gillar det och sen är det lättare att variera köttet om dom är två. Dom väger 3 respektive 5 kilo.

Anna4077
1

#32 det är ok. Var bara ett i mina ögon lite dåligt sätt att uttrycka dig men det är så ibland :)

Anna och taxen Max

[Neoverona]
0

VoH m. lax till Nox, då vi provat flera olika torrfoder och andra färskfoder. Detta är det enda han går upp och håller sig i skick med. Han får laxolja utöver detta. Doggy Revir till Diablo, han funkar bäst på detta. Han får ibland en klick VoH. Samt laxolja. Båda får självklart även märgben när det finns hemma.

Mapel
0

Vi kör på bravo som jag tycker är super. 12 kg för 300 kr om man som jag enbart köper viltalternativ. Det är billigare om man väljer dem med produktionsdjur, tror det finns nöt, gris, kyckling. :) För oss med liten valpis är det super och räcker hur länge som helst! 

Just nu blandar vi lite mellan Much vaisto och bravo då vi fått massor med gratisprodukter från much.

Loveradio
0

#34 MUSH är inte ett färskfoder.

Sugar Mist
0

#47 I mina ögon är det det.

-

Fenix_Chicci
0

#47 Mush Vaisto tycker jag räknas som ett färskfoder iallafall eftersom det är helfoder. Men det är sant att Mush Basic (gamla mush-produkterna) inte är färskfoder eftersom de måste varieras.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Bolten]
0

#48 Men de är inte det. De blir ett helfoder när man varierar det, alltså som färdig gjord barf.

[Forest]
1

35 jag läste inte hennes kommentar som dryg eller otrevlig, dessutom var hon snabb på skriva det i inlägg 32. 

31 Många anser att Royal canin är ett bra foder trots att dom har uppfödning sen många år tillbaka så köper och ger dom av detta märke, jag tycker det är för mycket majs på majs och socker i deras foder så jag anser det är rena skräpet man betalar för. Jag tycker gott man kan se på andra foder det finns foder som innehåller mer kött och ingen majs/socker :) Själv ger jag Vom og hundemat=VoH då det funkar så bra på våra hundar innan fick dom torrfoder orijen och nordic bas (som även är ett färskfoder) men ena hunden ansåg det var tråkigt att äta detta och den andra fick magont så det vart prova på VoH kyckling o vips så äter dom och ingen mer magont :)

[Bolten]
3

#35 Var i hela friden har hon kastat skit på någon?

lambero
0

Jag ger Nordic SP+ till mina hundar. Ett bra foder utan konstigheter tycker jag.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

[TeamGolden]
0

Min äter Magnussons M&B, dels för att jag inte vill ha ett foder som fraktats över halva jordklotet eller vill handskas med hela delar av djur (barf) 

Varför? Han funkar bra på fodret, han gillar det väldigt mycket och har p.g.a det aldrig haft problem med att äta som han hade när han åt RC.

Mixie
0

Mina äter VoH för valpar, de får också revben och råa kycklingvingar! De har tidigare ätit rc för små hundar men ingen av dom funkade bra på det! Jag ger torrfoder som godis när vi tränar, brit activity, utifall att vi åker bort eller något och inte kan ta med oss frysmat får dom äta det under en kortare period! Jag har tre små hundar 1,5-3 kg och 14 veckor, 8 månader och 16 månader gamla!

//Mickan

[Quickeman]
0

Hälften barf & hälften Doggy professional extra aktiv.

mingman
1

Fidel får barf.

Han har dock strulat med organ på sistone, så därför får han cirka 100 gram VoH blandad med mush organmix till frukost, och sedan vad vi känner för på kvällen. Det kan vara allt från kycklingskrov, revben och kotletter till vingar, grytbitar och oxsvans. 

Ibland får han benmjöl om det inte är tillräckligt ben i maten. Över sommaren får han b-vita för att avskräcka fästingar och i perioder får han ph-balans om han är för sur i magen (detta behöver jag dock nästan aldrig ge numera).

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

minbebis
1

Lexie får VoH och Mush men ska börja barfa nu tre dagar i veckan :)

Lans
0

Standarth Vild och så har jag börjat ge VoH. Får se om jag börjar ge bara VoH eller om jag fortsätter med torrisar också. :)

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999