Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 3513 ggr
[schäfernronja]
0

Hundträff Stockholm

Hej! Är det någon mer än jag som är sugen på en hundträff i Stockholm någonstans? Vilken typ av träff spelar mig ingen roll då lillen måste utsättas för bägge två.

Michaela-N
0

Är gärna på 🙂

[schäfernronja]
0

Härligt! :)

mollymay
0

Jag skulle kunna tänka mig att hänga med :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Arrowhead
0

Skulle gärna hnga på, Yissah skulle behöva träna på att va bland andra hundar ;-)

mingman
0

Vi är också på om datum och tid passar!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[schäfernronja]
0

Vad kul! Det kan ju diskuteras :)

mingman
0

#6 Ja precis.

Vi har oregelbundet schema, men säkrast är väl vardagar efter 17 eller någon helgdag, för vår del. Eller onsdagar.

Lättast är väl nästan att sätta ett datum rätt snart, någon vecka eller två fram i tiden. Har du tänkt på någon bra plats? ^^

[schäfernronja]
0

Jo precis! Nä det tänkte jag någon annan kanske är duktig på? Bor inte i Stockholm så har inte en blekaste :P 2v framöver skulle vara något. Jag håller fortfarande på att lära känna Rio då han nyligen flyttat hit :)

[Zlarviig]
0

Jag skulle kunna hänga på beroende på när och var 🙂

[amysmatte]
0

Hundöarna på Drottningholm är väldigt fint och en bra plats för hundar att springa lösa utan att störa omgivningen :)

[amysmatte]
0

Har varit där en gång och det uppskattades av hunden. Men vet inte om det händer mycket olyckor där?

[schäfernronja]
0

Har också hört att det ät fint där men vette tusan om jag vågar släppa någon av mina hundar bland människor och hundar jag inte känner :/

[amysmatte]
0

Det finns ju en risk med det. Men oftast går det bra och det är för det mesta bara snälla hundar. Var där idag med min valp och alla hundarna var så snälla mot varandra och lekte lugnt med varandra :)

[schäfernronja]
0

Skönt att det gick bra! Jag är riktigt skeptisk till sådant faktiskt :P man vet verkligen aldrig. Hehe (:

[Zlarviig]
2

Nej jag vet inte heller om jag vågar släppa Mixa med hundar jag inte känner.. Hon kan inte försvara sig för fem öre, och har dessutom otroligt hög smärtetröskel så hon kan vara lite för vild i lek och det är svårt och märka när hon gör illa sig..

LLLINN
0

Jag är gärna på, men vill inte till hundöarna :/. Även om en olycka kanske inte behöver inträffa så är ag inte säker på om Molle lyssnar särskilt bra i en sådan situation, och jag vill inte släppa honom om jag inte är 100% på att han lyssnar på mig! Molle skulle behöva träna på att vara lugn bland hundar utan att leka med de, så en promenad skulle jag helst följa med på :). Sedan kan vi ju släppa de i en rastgård eller något på vägen om vi passerar någon sån!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

mingman
1

Ska vi försöka få till en dag?

Kanske är lättast att börja med koppelpromenad, ev mot någon rastgård?

Vad sägs om vardagseftermiddag, säg kl 17 någon vardag?

Var kan alltid diskuteras. Här i Aspudden/Örnsberg finns trevliga promenadstråk. Relativt nära stan också (cirka 15 minuter från Slussen). Vad säger folk? Jag är ganska mycket ledig och kan ta mer eller mindre när som helst så …

zackis
0

jag är jätte gärna på, är ny på det här forumet. men söker efter andra runt om i stockholm för att träfas med sina hundar :)

[schäfernronja]
0

Jo koppelpromenad är nog lämpligast! Jag kan inga vägar eller så alls i Stockholm så jag hänger bara på så länge datum & tid funkar för oss!:)

snicksnack
0

Vi också:)