Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 783 ggr
TinaH
0

OT: Släkten är värst.....

Jag har en svägerska (gubbbens syrra) om deras barns katt hade fått ungar lagom 4 dagar innan studenten.

Nu är ALLA katter utflugna ur boet!! Dem är inte  ens 8v!!!
Jag ska inte säga nått för jag fick min kattunge för tidigt.
Men jag har proklamerat SVERAKS regeler för henne att INNAN 12-13 veckor SKA inte en katt lämna sin mamma, pga av att katten behöver ha sitt sista del av gemenskapen av upfostran av syskon och moder.
Jag visste om att hon hade en annons inne i tidningen i söndags och frågade svärmor, när vi talte vid på telefon hur mycket hon hon sålde dem för….
LYCKO PENG!!!FörvånadGråter
GAAAAH!!!!!!Skrikandes
Jag blev ännu mera skogstoikig!!

jag sa till svärmor rakt ut, att jag tyckte hon var en djurplågare och atthon borde skämmas!!

Svarmor frågade givetvis varför.
Jo, för att ger man ut en katt för en lycko peng, och dessutom på en annons, så är risken till att katten inte får det bra större, än att man få ge en slant för sin katt, trotts att det "bara" är en bondkatt….

Hon jag köpte Zigge av, sa  till mig det, jag har alltid tagit 300Kr för mina kissar, för ger man en regäl slant för en blandras katt, (Zigge är europer, uten papper på) så blir det inte så att dem blir sommar katter eller kommer till ovättiga människor.
Jag tycker fullkomligt som hon, min uppf.

Hur ska jag kunna hålla truten nästa gång jag ser människan, utan att säga nått…det är för mig en gåta…..
Hon har frågat mig 3-4 gånger NÄR man ska lämna ut katten, och så gör hon så här i allafall…*Gaah!!*

Funderar på idag, för vi ska in till svärmor, be gubben köra för bi henne och jag slänger en folder ifrån SVERAK i hennes låda….*mohahahaaa*Oskyldig

GråterGråter

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

Jag tycker du borde ge din svägerka en utskällning som heter duga!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lotta
0

Vilken soprot, läs lusen av idioten….

fotoc
0

Vansinnigt! När jag fick min birma av svärmor som föder upp birmor fick jag vackert vänta till den var 12 veckor. De behöver sin mamma så länge. De som tar katterna innan kan få en massa problem med dem.

TinaH
0

kan tala om att jag har fått en otrolig klåda i fingrarna….förstår inte varför…*mohahaha*Oskyldig

Men ja, gör jag det , får jag höra vilken idiot jag är…men den smällen kan man kanske bjussa på…..=)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Faxlin
0

Det är bra tragiskt att folk inte tänker på djuren utan de tänker på sig själv.
Att sedan inte ta betalt för sina missar är inget som direkt ökar kattens status, och inget som gör att vi slipper sommarkatter precis.
Vi har ju inte vildkatter normalt i våran funa, så gissa vart alla våra "vildkatter"/ "hittekatter" kommer ifrån.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Karmatarerskanise
0

Ja usch! Hur kan man göra så när man fått höra flera gånger när de får lämna mamman? låter panndött