Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1288 ggr
C4NCERiNHALE
0

Separationsångest

Min hund är då 5 år och är en omplaceringshund. 

Hon skäller konstant när jag är borta. Hur ska man träna bort detta? Att lämna henne korta stunder i ett annat rum eller? Någon som har samma problem?

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

felzena
0

Jag har samma problem med min hund, det gick inte att lämna han ensam för en sekund innan han börjar gnälla/bli orolig/skälla. Det blev så efter att han vart ensamhund, var tvungen att ta bort min gamla hund pga. sjukdom. Jag har helt enkelt fått börja om från ruta ett med ensamhetsträningen. Gått ut några sekunder, sedan in igen och låtsas som ingenting och försökt ökat tiden väldigt sakta men har blivit extremt orolig efter knappt en minut så de har känts hopplöst då vi inte kom någonstans med vår träningen. Men just innan man höll på få gråa hårstrån så började träningen ge resultat. Tillslut började han kunna slappna av och tugga på benen jag hade gett honom men det tog sin tid. Nu kan han vara ensam ca 1 timme, mer än så har jag inte försökt än då jag inte vill skynda på det. Mina tips till dig är att börja med att gå ut några sekunder och sedan öka lite i taget beroende på hundens reaktion. Ge hunden sysselsättning medan du är borta. Stå inte utanför dörren för de känner/hör hunden och då kan den bli ännu mer orolig.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~