Vikt

Om du visar lite fler bilder så kan det bli lättare att avgöra. Men man kan själv bedöma som så att man ska inte kunna se revbenen och kotorna men man ska kunna känna revbenen och ryggkotorna utan att behöva leta efter dem bland fettet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Han ser då iaf inte mager eller fet ut, men kanske kan behöva lite mer muskler (lite svårt att se på bild dock)
_**/Mvh Anne

#3 Okej, hur kan man göra så att han får det då? Han motioneras massa, får hoppa, leka, osv osv
Jag tycker dock inte han behöver mer muskler, men bilder kan ju ljuga lite..
Han ser fin ut, men som Biobio säger.. det är jättesvårt att bedömma efter en bild =)

#5 Okej :)

För att få upp muskulaturen på en hund kan man tex cykla med den eller låta den dra tex en vagn eller släde/pulka med lite vikt i, tolka bakom hunden då man åker skidor mm
_**/Mvh Anne

Är inte simma bra för musklerna? För simma gör han ofta och det älskar han, han bara slänger sig i sjön och simmar :-)
Eftersom att han har lite draghund i sig så vill vi inte uppmuntra honom till att dra pulka eller liknande, för då drar han på promenaderna också :/ Och vi har tränat väldigt mkt med honom så att han inte ska dra :)
Men cykla med honom ska jag göra sen då jag fått ny cykel, bra tips :)

Jo simning är också bra. Man kan lära hunden att det är ok att dra om den har dragselen på sig men inte då den har det vanliga halsbandet eller den vanliga promenadselen. Det har jag alltid lärt dom hundar jag haft som har fått dra och dom har inte dragit i kopplet eftersom dom lärt sig skillnaden.
_**/Mvh Anne
Har bilder uppifrån också