Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1250 ggr
Turast
0

Bur och färskfoder?

Hej (igen.. känns som jag startar trådar här hela tiden nu..🤐)

Jag kommer förmodligen (om inget går snett och om allt känns bra) ta hem en lite korthårig Collie kille om några veckor.. Och min fråga är vad är rekommenderade mått på bur (bilbur) för collies? Vi har två bilar, ena är stor och bakluckan är som en enda stor bur och den andra bilen är en liten Toyota rav4.. Vi har bara 3 säten i toyotan så en bur borde få plats där det 4e sätet ska vara.

En annan fråga är vilket färskfoder ni tycker är "bäst" och varför? Jag skulle vilja ge honom färskfoder, i alla fall pröva och se om han går bra på det. :) 

Tacksam för svar /Turast 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
0

Mush är bäst i mitt tycke men blir snordyrt för en större hund. VoH är bra annars, billigare dessutom :)

-

[Bolten]
2

#1 Mush räknas inte som ett färskfoder. 

TS jag hade föreslagit att du kör VOH och varierar eller enkel barfar genom Mush :)

Fenix_Chicci
0

#2 Fast jo, man kan nog säga att Mush Vaisto är ett färskfoder eftersom det är ett helfoder, men det beror ju lite på hur man definierar ordet färskfoder.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Turast
0

tack för svaren! Ja jag har kollat på VoH och sett att det finns 5kg korvar? Det verkar bli mycket billigare om man köper det :) Finns som tur är (upptäckte jag) en återförsäljare på Gotland! 😃 Perfekt ju! 

Kan man köra med VoH och ge inälvor m.m (från lamm) samtidigt? Fär nämligen köpa inälvor, hjärta, lever m.m från mina grannars lammgård :)

Loveradio
0

#4 Absolut, du kan kombinera färskfoder med barf. Och ja det lönar sig att köpa 5 kg-korvarna om man har en större hund.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Bolten]
0

#4 Jag skulle inte gett VOH + inälvor. De rubbar balansen. I så fall hade jag gett VOH och ett mål barf, alltså med ben, kött, inälvor ev grönsaker.

vallhund
0

Jag har en MIM Variocage dubbelbur till min hund, utan mellanvägg. Han är väl ungefär som din hund kommer att bli på höjden, han är 59 i manken o väger ca 20 kg, se bilder: http://hundar.ifokus.se/albums/51ef37c88e0e7467de000461-leon

De flesta burars säkerhet bygger på att de har en sida mot baksätenas ryggstöd. Utrymmet för hunden får inte vara för stort för då kan hunden flyga runt o skada sig. Använd aldrig ihopfällbara burar, eller tygburar, inte heller plastburar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Turast
1

#6 men är det inte typ samma sak? :O

#7 tack! :)

Moa1994
2

Mush buklarna är inte färskfoder. Färskfoder har vitaminer o mineraler tillsatta, i mush bullarna får dom vitaminer o mineraler naturligt från inälvor o blandat kött.

lambero
0

Jag har fodrat med Klass, Bravo och nu Nordic. Är hittills mest nöjd med Nordic. Jag gillar innehållet och hundarna verkar mycket nöjda också. Men å andra sidan så har alla färskfoder fungerat utan några som helst problem!

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

[Bolten]
2

#8 VOH och barf? nej verkligen inte.

Turast
0

#11 jag menar hur kan de rubba balansen? Jag vet inte så mycket om det här, därför jag frågar.. Det jag kommer få köpa är hjärta, lever och njure. Menar du att jag isånafall kanske ger VoH varannan dag och barf varannan?

Dentaku
0

Jag rekommenderar också Mim Variocage. Kul med korthårscollie, jag älskar rasen och har två stycken. 🙂

"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."

Turast
0

#13 ska kolla upp Mim Variocage 🙂 Vad roligt att du har korthåriga collies! 😃