Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2096 ggr
Anna4077
0

Belönings godis

Som nybliven ägare till en liten underbar Tax är jag nyfiken på vad ni använder för godis när ni tränar era hundar? Finns det något bättre eller sämre? Självklart förstår jag att bitarna ska vara små eller delningsbara.

Så vad använder ni för godis när ni tränar?

Anna och taxen Max

Fenix_Chicci
0

Jag använder mest torkat kött, ibland kokt.
Sen ibland blir det spannmålsfritt torrfoder för katter.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Anna4077
0

#1 typ vanlig foder alltså som inte hunden äter i vanliga fall?

Anna och taxen Max

Fenix_Chicci
1

#2 Katt-torrfoder tycker jag är bra för att det är så små bitar. Någon enstaka gång blir det hund-torrfoder om vi har det hemma.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

LuLeLo
0

Starsnack går hem här hos dem båda, och även leversnittar om man bara tränar inomhus för cockern. Annars är standarden egenkokt lever. Gott godis som hundarna verkligen kämpar för utan att det är kalasdyrt för matte. Den enda grejen som jag tror att man ska beakta är att man inte tjatar ut det kokta levergodiset. För då kan man förlora det som belöning, och det är synd eftersom det är ganska effektivt på rätt många hundar vad jag vet.

Tass Josephine

Loveradio
0

Planet Pet är ett bra märke att kika efter när du handlar godis. Det är naturligt och utan konstiga tillsatser. Här t.ex http://animail.se/planet-pet-dog-freeze-dried-chicken-meat-30g.html

Finns i vanliga djuraffärer också

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Hiro
0

Jag använder oftast torkad blodpudding (mjukt torkad) korv eller torrfoder av annat märke. Jag använder ibland också matrester till exempel om det blev över lite plättar, pannkaka eller potatis från middagen. Alltid mjuka bitar så hunden slipper tugga ;)

Gallskriket
0

Torkar färskfoder (vom og hundemat), blodpudding och kycklinglever mfl. hemma i ugnen till vovven och blandar ut det med spannmålsfritt köpegodis och lite torrfoder så hon får varierat under hela träningspassen. Tränar mycket hundmöten så då får hon alltid 2 dl av den dagliga givan i "belöning" av sitt torrfoder :) (Håller på att gå över helt på färskfoder)

När man torkar färskfoder och lever så kan vissa tycka att det luktar väldigt illa, men jag känner dock ingenting och skulle jag göra det så slår jag på fläkten och öppnar ett fönster!

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Bjallstal
0

Jag kör mycket på Kavlis Baconost på tub :) kladdar och doftar inte fören den är öppen och lätt att ha i bakfickan :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

malinroth
0

Jag brukar torka oluka typer av kött och inälvor i små bitar som jag använder till belöningsgodis, det kan vara kyckling, nöt, vilt, lever, hjärta, nästan vad som helst faktiskt. Det är nyttigt och populärt. De gånger jag köper färdigt godis är jag noga med att inte köpa sånt som innehåller socker eller massa andra onödiga tillsatser. Känns grymt onödigt att trycks i hunden det tycker jag..

Fiigge
0

Är det en valp så var lite vaksam på mängd och sorter i början tills lilla valpmagen vänjer sig och inte äter sig mätt på gotta, har jag läst då den behöver alla näringsämnen i sitt foder.

Min gamla hund var svårmotiverad och krävde leverpastej för tricks. Min valp nu är så matglad så jag har kört på hans torrfoder, (han reagerar som om det vore julafton för en pelltes) så jag väntar med att öka belöningen tills jag märker att pelletsen inte motiverar nog! :)

IngaTrnqvist
0

Let's Bite och torrfoder. Ibland torkad blodpudding.

Anna4077
0

Tack för alla svar! Så, för att sammanfatta är det bästa torkat kött, inälvor osv? Alltså borde jag inte, har inte gjort det, köpa dom där små benen man kan köpa hinkvis lite överallt. Optimalt vore om man kunde hitta något annat foder tex spannmålsfritt och ge honom det som godis? Just nu får han royal canine (?) Valpfoder. Och det är fruktansvärt äckligt att ta på och väldigt kladdigt.

Anna och taxen Max

Sugar Mist
1

#12 Ska du ha "torrisar" köp En liten påse med Ziwipeak. Lufttorkat med hög andel kött(95% tror jag det var) utan spannmål. Dyrt men. bra, lätt att dela.

-

[tk1971]
0

Jag har gjort i ordning små påsar i frysen. Där finns torkad blodpudding, korv, köttbullar, små pannkaksbitar och ost. Små, små bitar så att magen inte fylls för snabbt och motivationen finns kvar längre.

Anna4077
0

#13 Tack för tipset! #14 va svårt!

Anna och taxen Max

[tk1971]
2

#15: Vad är det som är svårt? Skära saker i små bitar? Nej, det är inte särskilt svårt. Jag tror att variation är viktigt i det här sammanhanget. Båda mina hundar som jag haft har föredragit "riktig", köttig mat som belöning och inte några torra grejer.

Anna4077
2

#16 jag menade smart :) skriver på telefon och ibland blir det lite galet.

Anna och taxen Max

tjoopa
0

Vi ger oftast torkat kött från kyckling, lamm, oxe eller anka🙂

Viccan92
0

Leksak, köttbullar och korv mest. Han blir dock dålig i magen om han får för mycket köttbullar. Har även något lite torrare godis som jag köper på maxi som jag har i jackfickan. Blir ju inte dåligt och kladdar inte ner.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[Bolten]
0

rått kött får de som belöningsgodis :)