Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3056 ggr
[postmortum91]
0

Hundvakt - betalning

Hur mycket är det rimligt att en dagmatte/husse får?
Vi måste skaffa en dagmatte/husse nästa termin då jag kommer praktisera och vet inte hur mycket vi måste räkna med.

Om jag verkligen litar på personen 100% i allt, så kan personen hämta/lämna Sheldon här hemma och få extranyckel, då behöver personen inte vara hundvakt så länge varje dag och isåfall blir det:

ca 4 timmar/dag, 5 dagar i veckan. 

Hur mycket är rimligt att betala i månaden då?

VildaVittra
0

Jag tog 70 kronor per dag, oavsett antalet timmar då man ändå är uppbunden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[postmortum91]
0

Då skulle det alltså bli 1400/månad. Ja det är väl ett okej pris.
Hur gjorde du när du valde person? hade du "intervjuer"?

Swadika
0

#2 Jag hade intervjuer. Nu träffade jag bara två personer (har ingen magmatte nu då det löste sig på annat vis) Men det var mest också det där komma och lära känna personen, för även om det känns bra via mejl och telefon så kanske det inte känns lika bra när man träffas :) Så då hade jag lite frågor och det var mest det där att sitta och prata :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Karolina-H
2

Jag har ingen dagmatte men en tjej som går ut med båda min hundar 1 timme på lunchen varje dag. Jag betalar henne 100 kr om dagen vilket jag tycker är ett väldigt billigt pris. Har haft 1 av dem hos en daghusse innan och han tog 150 kr om dagen som även det i mina ögon är väldigt billigt titta på vad man får betala på ett hunddagis!!

Codeavalone.blogg.se

BettySue
0

Jag brukade ta 85 kr per dag.

[postmortum91]
0

#4 Jo men det är väl lite därför man skaffat dagmatte/husse, för att det ska vara billigare. På hunddagis får väl hunden mat som man slipper betala för? 100 för en timme om dagen, det tycker jag är dyrt:P
Det är ju bara en timme, man får nog göra upp om pris med personen som ska vara dagmatte.

Jetaime
0

Jag hjälper till att rasta två hundar (från olika familjer) ett par dagar i veckan, och jag får 75kr per runda. Då går jag oftast mellan 1-2 timmar. Och någon gång har jag även varit hemma hos en av dom ett par timmar för att hunden skulle slippa vara själv så länge när dom behövt åka tidigt och kommit hem sent. Och sen kommer hon få vara här hemma ibland också när det inte löser sig på annat vis.

Jetaime
0

Kan även tillägga att jag har nyckel till deras hus och går in och hämtar hundarna själv.

Den ena familjen känner jag via min granne, då det är hennes dotter. Och den andra familjen känner jag genom att min mamma brukade passa deras barn när dom var små (massa år sen!), samt att hon även passat mormor i familjens hundar.

camilla85
0

Jag ger 100kr per tillfälle oavsett timmar till vår dagmatte. Tycker inte det är så dyrt när jag tänker 100kr om dagen men tänker jag 20 dagar i månaden och 2000kr så känns det lite dyrt =). Nu behöver vi inte så ofta men skulle det behövas någon gång så blir det mycket. Men tycker ändå dagmatte är värt det jag skulle inte vilja ha dagis till min hund. Får för mig att det är stressig miljö och mycket sitta själv i sitt bås men är nog olika på olika ställen.

sasha_setter
0

Själv tar jag 40 kr i timman och lite billigare blir det om man kommer upp i timmar.

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

CupcakeGod
0

Jag fick inte betalt när jag tog hand om grannens hund :(

Men om det var någon annans hund så hade jag tagit runt 100 /dag. Sen beror det ju väldigt mycket på rasen. Det är ju självklart att man vill få mer pengar om man vaktar en stor och aktiv hund.

nitisen
0

Jag var dagmatte i början av sommaren ifjol för att ha något att göra. Fick 400kr/vecka och då hade jag hunden (4mån valp) hos mig 5 dagar i veckan 8-17. Såg pengarna som en bonus men förstår att de som gör det mer som ett jobb kanske vill ha mer. :)

Jax <3