Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 3463 ggr
Aristarcos
0

28 pudlar ska omplaceras i jönköping av polisen !

Vizzla
0

Men herregud!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Aristarcos
1

Ringde och talade med dem, de hade inte alls varit vana med människokontakt ens…😮men de har anpassat sig snabbt och har redan börjat lita på människor…

fridaaocrazy
0

Jag hittar inte hundpensionatets hemsida, tänkte att där kanske skulle kunna finnas information och bilder… Har någon hittat hemsidan? :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Aristarcos
0

Det finns bara ute den bilden på den bruna och svarta pudeln, inga fler.

Flasarps pensionat har ingen aktiv sida. Horsbo hundhotell finns på FB men den står det inte mer på än det på AB i princip. Var iväg och kollade på vovvarna, tänkte att en mellan hade kanske funkat hos oss. Men alla var stor pudlar…

Aristarcos
0

Däremot kom  AB dit när jag lämnade stället,  för att göra ett reportage. Så det lär komma fler bilder på AB snart…

Aristarcos
0

Hannarna var mycket framåt och kontaktsökande hos Flasarps.. Kommer nog bli jättefina sällskapshundar.

Djurälskaren87
0

hoppas dom får bra hem och att dom inte avlivas för att ingen vill ha dom:( är dom i trygga händer nu?

Aristarcos
0

Tror inte det är någon fara, 6 av dem här i Bankeryd är nu redan omplacerade, dvs bara hälften av dem kvar nu !

Djurälskaren87
0

oj.. de gick fort! det är en populär ras!

[Forest]
1

Det är så skönt att folk öppnar sina hem till dessa hundar jag hoppas att alla får bra nya hem 🙂

[Forest]
3

Såg även att dom har katter från samma ställe antar jag? Hoppas att även dom får bra nya hem

Aristarcos
0

Jag hörde inte att de haft annat än hund på stället som de omhändertogs ifrån…däremot så finns säkert en hel del övergivna katter så här på höstkanten… precis som vanligt (tyvärr)

fridaaocrazy
0

#4 Åh jag som funderat på mellan pudel… Aja, det kommer kanske fler tillfällen :)

[Forest]
0

13 tycker inte dom ser helt renrasiga ut, så vill du skaffa mellanpudel just för rasen tilltalar dig hade jag kollat in svenska pudelklubbens sida där finns det även en omplacerings lista.

Aristarcos
0

13# har varit och tittat på dem visst är de renrasiga de har varit instängda ihop i en inhägnad vissa äldre har chip märkning. Finns ingen anledning till att ifrågasätta att de inte är rasrena.

Ixectrona
0

#14 - Snarare är det väl så att är det bara för att rasen tilltalar en så spelar det väl ingen roll om de inte är registrerade/100% renrasiga (det är ju ändå till största del en pudel), renrasig skaffar man väl om man absolut vill ha en registrerad hund, kunna delta i klubbar osv.😉

Och är det en vuxen hund så vet man ju ändå vad man får mer än om det är en valp, även om den vuxna är en "blandras" och valpen renras.

fridaaocrazy
0

Jag tror inte vi skulle köpt i alla fall, men det hade kanske varit lönt att titta iaf om det fanns någon mindre :) Jag hoppas att alla får fina hem! Det är inte lätt för varken hundskötare eller polisen att kolla så att alla får ett till 100% bra hem :/

Aristarcos
0

Polisen i sig är inte inblandade vid själva omplaceringen, förutom att de förmodligen står som ägare…man träffar bara dem som jobbar på ställena.