Arbete för hund och ägare?
Sitter och funderar på olika jobb. Där jag kan ta med en utav hundarna och att vi båda får arbeta. Några tips? 🤔
Är en Rottweiler som älskar nosarbete och människor.
Jobbet behöver inte vara på heltid.
Väktare?
#1 Tror man måste arbetat som väktare några år först, o sen måste man ha en hund som klarar L testet.
Kl
Terapihund, men då måste man ha vårdutbildning först + att hunden skall utbildas för att kunna certifieras som terapihund.
Bra näsa behöver man för att utbilda hunden o sig själv inom Hemvärnet, likaså för att utbilda sin hund o sig själv för att bli räddningshundsekipage, inget som ger några pengar dock.
Hundar som älskar människor kan få arbeta på frivillig, oavlönad besökshund på demensboende o barnsjukhus/rehab där barnen tillbringar lång tid pga sjukdom.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ja, jag kan inte komma på ett yrke där ingen av hund eller förare behöver utbildning, om de faktiskt ska arbeta. Frisörer brukar väl ha hundar i fönstren? Då behöver bara en av er utbildning.
#2 Terapihund har jag funderat på, känner en som går en sådan utbildning nu med sin dalmatiner också. Dock tycker jag att hennes så kallade ''tränare'' är totalt värdelös, hon kan inte mer än mig när jag var 10 år.. Så det är nog någonting jag måste flytta för i så fall.
Räddningsekipage har jag också funderat lite på, men måste läsa mer om det. Tack så mycket för dina tips! 🙂
#3 Väktare vet jag nog inte om jag vill utsätta henne för och frisör går inte av personliga anledningar + att hunden inte får arbeta då :/
Känns väldigt viktigt att just hon får arbeta förutom med IPO och allt.
Vad betyder "förutom med ipo och allt"?
#5 Att hon får ett riktigt jobb, en arbetsuppgift där vi båda kan glädja andra. Så som räddning etc. ipo kör vi för skojs skull.
#2 terapi hund betyder att hunden har gått en utbildning men inte föraren. Den måste inte testas för att få intyg. Vårdhund heter dom hundar med utbildade ägare som måste gå test för att bli godkända.
#7 Tack för klargörandet!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.