Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1135 ggr
[[Månen@]]
0

Klass 1:a???

Får man pris när man går kurser? med pris menar jag att man får typ ett omdöme om att vara bra mellan eller dålig?

Jag vet några som säger att dom va klass 1:a på typ valpkursen.. när jag gick valpkurs fick vi inga omdömen eller några "priser", vi fick ett enkelt diplom och det stod likadant på alla.. ?? hur vet man då om man var "klass 1:a 2:a eller 3:a?" (jag bryr mig inte men många pratar om det så det hade vart kul å veta)

htt
1

Jag tror nog mest på att det är "malliga typer" som själva utnämner sig själv till klass1a i valpkursen. Som tycker att de är bäst bland alla valpar. 

Vilket är konstigt, iaf på valpkurs- det ska ju absolut inte vara någon tävling varken inbördes eller utbördes! 

Men nu menar jag inget illa när jag skrev malliga typer, men ungefär så är det vad jag tror iaf.

[[Månen@]]
1

ja men det tror jag med, för jag brydde mig inte men tyckte att det skulle vara både kul och läskigt att veta.. känns som det skulle vara för höga krav på valpar. Är det så på andra kurser?

htt
0

Jag personligen har aldrig hört uttrycket "Klass1a" på någon av mina kurser och tur är väl det :)

[[Månen@]]
0

okej ja det är tur:) man vill inte bli klassad osv.. det är inte os direkt;)

Vizzla
1

Vi har aldrig fått omdömen på valpkurser. Däremot har vi fått individuella tips och råd. SKulle aldrig får för mig att kalla mig "klass 1:a" precis som att jag är bättre än nån annan. Alla kommer ju dit med olika förutsättningar och den som utvecklats mest behöver ju inte nödvändigtvis vara perfekt i slutet av kursen. Några har ju hundar av raser som är väldigt lättdresserade och lätta att lära. Andra får kämpa mer.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[[Månen@]]
0

ja precis, på valpkursen jag va på va det två terrier raser som hade jättesvårt att koncentrera sig och va väldigt hyper och det gick väl sådär med dom, men dom kan juh bli jätteduktiga sen även fast det kanske tar lite längre tid.. Nu kan jag ingenting om terrier? så vet inte om dom är svåra att lära och om dom är så hyper? men dom va då det

[Teddies matte]
0

Det var inte så att de gick en lydnadskurs i klass 1?

Jag tror mer på det isåfall och att du kanske misstolkade vad de menade.

[[Månen@]]
0

Nej inga missförstånd för vi pratade om valpkurs och att personens hund blev klass etta, bäst av alla på kursen sa personen

Lathundarna
0

Där vi gått kurser eller agerat visningshund på clinic är det "diplom" som gäller.