Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2249 ggr
Molosser
0

Bra Collie uppfödare

Om några år blir det en till hund, en Collie. Klurar fortfarande på uppfödare. Jag har än inte bestämt om det blir en LH eller KH så skulle gärna vilja ha tips på båda, dock tror jag att det blir en KH. Jag har erfarenhet och kunskap av rasen så inget tjat om sånt, utan vill endast ha tips på bra uppfödare.

/Tack

Aristarcos
1

Jag rekommenderar att börja kolla på den här sidan för att få fram vilka uppfödare som följer Collieklubbens uppsatta mål… ( många i LH som inte följer dem tyvärr)

http://www.svenskacollieklubben.se/statistik.htm

Molosser
0

#1 Tack så mycket för tipset, ska absolut läsa igenom detta!

Aristarcos
0

Välkommen hit till sidan också ! Känner inte igen ditt namn… kul att du tänker skaffa collie… fråga om känslig mage också hos föräldrarna…förutom rädslor …

Aristarcos
1
Molosser
0

#3 Tack så mycket, jo jag är ny på sidan. 
Collie har alltid varit en utav mina favoritraser och mina föräldrar hade även det då jag bodde hos dem på landet. Nu har jag själv några Rottweilers tillsammans med min fästman 🙂
- Tack ännu en gång för tipsen och påminnelserna, kan vara lätt att glömma att fråga om några av de viktigaste sakerna!

Aristarcos
0

Sen har Collieklubben bara välhänvisning från deras sida om de uppfyller kraven så det är en bra vägledning :)

vallhund
0

Kennel Seamists.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.