Läskig händelse...
Hej! (Varning för känsliga) Min pappas kompis hade en Chihuahua på 10 v. När dom var ute och gick på en stor äng så kom en örn! Från ingenstans och tog hunden! Hussen kastade sten på örnen men den flög iväg:(. Stackars hunden!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Den flög iväg med hunden alltså? :( :(
Min mammas granne har två nakenhundar och i somras var dom ute och gick och hon hade dom lösa så dom var en bit framför henne på skogsvägen, då kom det en stor örn flygandes rakt ner mot dom och skulle greppa tag i dom, men dom hade täcken på sig, så örnen tog dom inte.
#1 ja, örnen tog hunden över ryggen och flög iväg:(
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Fy fasen, stackars valp och stackars husse. Vilket öde för en hund. :(
Jo det händer emellanåt att små hundar blir tagna av stora rovfåglar, så man behöver ha stenkoll om man har en liten hund och går t ex över ett fält. Lika tragiskt varje gång det händer.
Usch så hemskt! Stackars lilla vovve och stackars ägare..
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ja rovfåglar är snabba och det går fort. Trotts att Trixie inte är jätte liten (dvärg schnauzer) så håller jag ett öga på de rovfåglarna som flyger här i trakten och ser till att hon (hunden) håller sig nära när de flyger över oss. Även om de inte skulle kunna bära iväg henne så kan de skada henne ordentligt. Man kan aldrig riktigt veta vad ett vilt djur kommer att göra.
Fy tusan. :(
Har samma noja här med lilla hunden och katterna. Har ju havsörnar här som flyger över ibland.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Usch vad hemskt, beklagar.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
jätteläskigt! har också hört om örnar som tagit småhundar eller katter förut. En kompis visade mig ett foto förra veckan på en kungsörn som tagit ett vuxet rådjur!!! D:
finns tydligen en hel del kungsörn runtikring stockholmsområdet, numera är jag alltid uppmärksam och kallar in om jag ser en örn i närheten.
#9 allvarligt!? Hur kan den det? Rådjuren väger väl typ 30 kg?
Min farmors bekanta var ute med son båt här utanför Landskrona, med på båten hade dem sin chihuahuavalp, helt plötsligt dök en trut ner och tog hunden. Fanns inget att göra utan hunden var väck :/ Vi hade en glada som cirkulerade över trädgården i somras när min puffvalp var ute, efter det fick han nye vara ute om vi inte kunde se honom hela tiden
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Fyy va det skär i mitt hjärta när jag läser detta. Stackars liten! Ska själv skaffa en Chihuahua i vår. Hoppas det aldrig händer igen.
#13 aaaaaa vilken läskig fågel!
fy… :/
Fyfan :( Detta hände en annan som min pojkväns familj kände också :(
Jag är skit rädda att de ska hända Inez så jag håller alltid koll på himlen när hon är lös. Som tur så tar jag med mig iaf pojkvännens familjs collie när vi går ut på promenader och leker på fält osv så han håller ett extra öga och brukar skälla bort alla ''fulingar''
Men inte sätt någon större rovfågel just där jag är men man kan aldrig vara nog försiktig :(
Usch får man fråga vad ungefär örnar brukar ta i vikt? Alltså inte extrema fall där de tagit rådjur utan på ett ungefär. Har en hund på 11 kg och har aldrig tänkt tanken på att hålla koll men detta gjorde mig riktigt orolig då jag sett nån örn-liknande sak i närheten :(
Och till ts usch vilken tragisk händelse :(
🌺
#18 En väldigt hungrig örn hugger sig fast och hänger kvar tills djuret är uttröttat eller tuppar av av blodförlust. Men oftast tar de kaniner och liknande. De tar garanterat en och annan utekatt med. :/
Oh herregud!!! Stackars, stackars hund!!
Tass Josephine
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.