Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 15779 ggr
Flöffo
12

Göra egna saker.

Har kan man dela med sig om hur man kan göra egna saker te.x: leksaker,halsband,koppel osv osv.Med steg för steg bilder (om man kan,inget måste).Vad som helst Glad

//Flöffo

Flöffo
3

Leksak:

Du behöver:

* Tyg

* Sax

Steg 1.

Klipp ut tre lika långa och lika tjocka remsor av tyget.

Steg 2: Gör en knut på ena sidan.Sätt fast tyget någonstans te.x mellan en dörr eller mellan dina ben.

Steg 3: Fläta den.

Steg 4: Gör en knut på andra sidan.

Klart!Skrattande

//Flöffo

Vemsan
2

Toppenbra tråd! Hoppas på att fler delar med sig av sitt leksakspyssel :) Tänker själv ge mig på #1 någon dag, ska iväg imorgon och leta efter lite roliga färger på fleecetyg.

Hälsningar Vemsan

Vizzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag syr mycket egna koppel och halsband både i läder och i tyg. Har även mönster på sele och täcke på hemsidan : www.echosierra.se under LÄNKAR :-)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Zlarviig]
1

Jag gjorde ett flätat halsband till Mixa av trasor från mammas gamla jeans Skrattande 

Jag har dock inget foto nu men senare kanske Glad

[Forest]
0

3 snygga halsband Glad

[Teddies matte]
10

Har sytt ett hasband som används flitigt. Många fler har jag tänkt göra, bara inte blivit av. Googlade och hittade massa bra sidor på hur man syr egna hundsaker.

algolist
4

jag sydde en dragsele till min hund (:
Jag är inte alls händig, men den blev superbra, o var rätt lätt o göra…

http://yabastasiberianhusky.blogspot.se/2011/11/sy-din-egen-sele.html
Där visar o beskriver hon tydligt hur man gör :D

Cahira
0

Om du stickar eller virkar, virka/sticka en fyrkant som räcker armbåge till armbåge x manke till svansrot. Virka/sticka en krage från manke till dubbelt så långt du vill ha kragen. Sy ihop kragen och vik ned så den får en fin kragkant. 

Virka/sticka en flärp från ena kanten till andra sidan under magen med hål för en eller två knappar (alternativt: sy fast kardborreband) och sy fast knappen/knapparna på andra sidans kant.

Nu kan ni dra tröjan över huvudet och fästa under magen så är den klar!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
0

Knapparna och flärpen.

Cahira
2

På hunden. (jag gjorde hennes tröja kortare eftersom hon blir så fjompig då tyg ligger på korsryggen)

[Forest]
0

10 så fin ❤️

[Lillmatten]
0

tass! :)

[MinIda]
0

Puttar upp denna tråd då jag tycker själv att det skulle vara roligt med lite fler tips här :)

Vet någon hur man gör ett hundkoppel ? 🙂

[Lillmatten]
0

#13 ja :) jag brukar göra hundkoppel med stilen paracord, sök på youtube så finns det hur många förklaringar som helst! jätte lätt och så håller det bra också :D

[RC1393]
0

En jätterolig leksak (enligt i princip byns alla unghundar då vi träffades och hade träning ihop och då fick alla leka med en sådan här leksak)

Du behöver:

*en PET-flaska utan etikett (0,5L brukar vara lagom) 

*Småsten

Stoppa stenarna i flaskan och vóila, en leksak 😛 Brukar vara en bra idé att pressa ut lite luft också, så hundarna lättare kan bära leksaken. Vår och min brors hund tycker åtminstone att det är roligare med bärbara leksaker🙂

[Forest]
0

15 smart, den skulle funka här hemma med våra då med den mindre pet flaskan :)

Jag har gjort lite små tröjor till Enja när hon var en växande valp. Jag tog enkelt tröjor och klippte av ärmen i lagom längd och mudden blir en polokrage, hål för frambenen vips en tröja. Har man symaskin så rek jag att man fållar kanterna så håller den länge :)