Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1032 ggr
[postmortum91]
0

Drömmer mig bort

Åh nu har jag verkligen kommit in i att drömma mig bort till min stora dröm: att ha en djuraffär. Jag menar inte vilken som helst, mitt koncept är unikt vad jag vet och jag tror det kommer bli en succé. 

Jag sitter och drömmer om varje detalj, även de tråkiga administrativa delarna tänker jag över. Jag måste verkligen förverkliga min dröm någon gång, men inte än på flera er. Hur mycket tror ni man måste spara för att kunna starta upp en egen affär?

[[Boris Sager]]
0

Har du tänkt sälja hemifrån utan butik?

[postmortum91]
0

#1 Nej, jag tänkte ha en butik :)

chade
0

Det går alltid att få hjälp via arbetsförmedlingen att starta eget :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[postmortum91]
0

#3 tack för tipset, men jag antar att man måste ha en egen budget också i början. Jag vet att man kan få starta-eget bidrag. Men då måste man vara 25 år, sen säger du arbetsförmedlingen, och även ta lån. Men det räcker väl inte? hur mycket i starta eget bidrag kan man få tror ni? och hur mycket måste jag spara undan själv?

chade
0

#4 En bekant till mig fick hjälp av AF direkt efter studenten har jag för mig med att öppna sin egna tatueringstudio. Jag tror knappast hon hade speciellt mycket pengar undansparade. Är du säker på att det är så, för här i stan så verkar det ju inte som att man behöver vara över 25, då den här tjejen var 18 när hon fick hjälp :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[Cras]
3

för att få driva en djuraffär måste man ha en zoorf-godkänd utbildning, så du kan ju alltid börja i den änden och utbilda dej medan du sparar startkapital :) http://www.zoorf.org/branschinfo/

[postmortum91]
0

#6 Oj tack, det visste jag inte alls.
Varför måste man det? även om man inte ska ha djur i butiken?

[Cras]
0

oki det gäller bara om man ska ha djur i butiken, det förutsatte jag när du sa djuraffär :) så har du inga djur så kan de ju inte kräva utbildning för dem. man gör olika delutbildningar för olika djurslag. men zoorf har även utbildning i hund och katt (som man ju enligt lag inte får sälja i butiker) och tror även en foderutbildning, så det kan ju va nyttigt att gå även om man inte måste :)

det är jordbruksverket som bestämt att för att sälja djur måste man kunna ge rätt information om dem och har utsett zoorf till den som är godkänd att ge sådan utbildning.

Mlyy
0

Man måste inte vara över 25 år. Jag startade eget företag (hunddagis) förra året och jag är 23. :) Fick även starta eget bidrag. :)

[postmortum91]
0

#8 okej, kan ju  vara bra att gå en sån utbildning ändå. :)
#9 Jaså, ja då borde det ju gå. Hur bar du dig åt? hur mycket pengar fick du i bidrag och hur mycket kostade det att starta upp etc? Lånade du också? hade du pengar själv som du kunde lägga?

Mlyy
0

#10 Skickar meddelande. :)

Loveradio
0

#9#11 Jag är lite intresserad av att starta hunddagis i framtiden. Kan du skicka meddelande till mig också med mer info?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mlyy
0

#12 Har skickat. :)

Loveradio
0

#13 Inte fått nåt meddelande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com