Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2028 ggr
Roxie
0

Allsafe bilsele

Hej!

Ni som har Allsafe's bilsele till era SMÅ hundar. Hur funkar detta?
Jag har en Chinese Crested som väger ca 7kg. Testade denna bilsele i den minsta storleken, men vet inte om jag tyckte den satt bra?

Så ni med småhundar, hur tycker ni att den fungerar?

// Sofia

jollycox
0

Jag har testat vår sele på min mormor och morfars bichon frisé, hon väger väl kring 6kg och jag tyckte den satt bra på henne. Hon har inte provat använda den i bil, bara testat inomhus.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Roxie
0

Putt, ingen?

// Sofia

TjockaBerta
0

Mina hundar 6,5 och 9 kg har varsin Allsafe-sele. De är jättebra och sitter kanon. Skönt med skumvadderingen fram.

>>>Malum domesticum<<<

Roxie
0

Vad har du för ras på den minsta? :)

// Sofia

TjockaBerta
0

#4 Är det mig du frågar? Den mindre är en stor dvärgpudel.

>>>Malum domesticum<<<

Roxie
0

#5 Ja förlåt, det var dig jag frågade :) Anledningen är bara för att jag undrar hur den sitter. Vi har även en dvärgpudel men hon är mindre än våran kines och selen verkar sitta löst på kinesen :/ Jag får väl helt enkelt inse att vi måste skaffa en bur :P

// Sofia

TjockaBerta
0

#6 Är inte kinesen en rätt slank hund? Min dvärgpudel är dels stor men också rätt krallig om jag jämför med andra dvärgpudlar. Han har kraftigt bröstkorg. Men selen är på det absolut innersta.

>>>Malum domesticum<<<

Roxie
0

#7 Jo de är ju det! Ok, då förstår jag :) våran kines lär inte växa mer nu heller. Så vi får nog hoppa det här med bilsele.

// Sofia

[Forest]
0

Jag har den på alla våra tre hundar. Vikten är på dom 3-5 kg sitter bra :)

Roxie
0

#9 Men så konstigt! Är det pudlar du också har? Skulle ändå vilja påstå att kineserna är grövre än pudlar (dvärg), om man jämför våran kines och mammas dvärgpudel iaf.

// Sofia

Fenix_Chicci
0

Har den till min tik, hon väger 5,5 kg. Den sitter bra, inga problem med att hon är liten, den går att ställa in mycket.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Forest]
0

10, det är lite olika hur dom är i kroppen men jag skulle nog säga att dom är snarlika i kroppen sen finns det grövre kineser men även grövre pudlar. Jag vet att jag har kort på Donna som är den lilla pudeln här när hon har på sig sin sele visa den i annan tråd ang bilsele, hmm ska rota lite vart den kan finnas i datorn 🤔

[Forest]
0