Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2295 ggr
[SammieS]
0

Fullvuxen?

Om du har haft en valp, vid vilken månad blev den fullvuxen?

jag har en 5 månaders valp så jag undrar 🙂

vallhund
0

Beror på ras.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Portie
0

Min hund var runt 2 år när han hade växt klart i kroppen. Han var väl runt 1 års åldern när han hade växt klart på höjden.

Intehärutandär
0

Min var 7 månader, men jag har en liten hund. Det sägs att större hundar räknas som klara vid 2 år.

Driva
0

Jag tyckte min hund inte blev så mycket större efter 6 månader.

Besök min blogg: http://bumpi.se

[SammieS]
0

Vilken ras är din hund driva?

Driva
0

#5  en podengo portuges. Hon var ju inte klar när hon var 6 månader, hon fylldes ut mer i huvudet och fick mer muskler, men rent storleksmässigt har hon inte blivit så mycket större efter det.

Besök min blogg: http://bumpi.se

drika
0

växer oftast klart på höden först men mer på bredden senare, har en som kommer vara klar vid 3 år och en vid 1 år. gamlingen (10 år) var klar på höjden vid ett men blev lite tjockare i kroppen eller musklad till 3 års ålder ungefär:)

Hälsningar

Fredrika

Jamie+Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kiara (Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno) kan jag väl säga att hon är färdig nu. Hon har fyllt 2 ;) SE JW -12 KBHW-13 Fashion Star Isn't She Lovely

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Misarn
0

Våran Alice (Leonberger) är två år nu och tycker inte hon har blivit fullvuxen, till höjden är hon klar, men resten är det en bit kvar på :-)

drika
0

#9 När hade hon växt klart på höjden ungefär? Har en leonberger valp nu och skulle va kul och veta ungefärligt..:)

Hälsningar

Fredrika

Misarn
0

#10 Ungefär vid 1 år , kanske ett par månader till, dock tror jag att det kommer gå fortare för Kaila :-)

[[Boris Sager]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Storleksmässigt är mina yorkar och maltser färdigvuxna vid ca 1 års älder. Ju mindre ras, desto fortare fullvuxna.

Men beträffande färgerna på yorken brukar man säga att pälsfärgerna har stabiliserats vid ca 3 års ålder. Stålblå & tan.

Min Benny 3 år