Tina färskfoder?
Halloj! Har köpt mig ett par korvar Vom og Huundemat och funderar lite på hur de ska tinas… Ska man lägga det i varmt vatten? rumstemperatur? kylskåp?
och hur länge brukar det ta för er? måste det ligga över natten eller funkar det med någon timma?
Vi tar upp dagen innan 🙂 Lägger in det i kylskåpet eller på ett fat i micron så tinar det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När vi hade VoH la jag in det i kylen över natten.
-
Ställer fram en korv på morgonen i rumstemp och när den tinat lägger jag den i en burk i kylskåpet tills det är matdags.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Tar upp det kvällen innan och lägger i kylskåpet alt. lägger fram det i rumstemp.
Läste någonstans att det var "energismart" att tina frysta saker i kylskåp, men det kan ju ha med fler saker att göra också.
≧◔◡◔≦
Bäst är att tina i kylskåp då många bakterier trivs i rumstemperatur. Att tina under rinnande vatten kan göra att vissa näringsämnen "rinner bort" så tror det är bäst att tina det i kylskåpet :)
vi lägger i kylen under natten, hos oss kan det ibland vara lite fruset i mitten på morgonen fortfarande, men det är iaf inte farligt för hunden att äta ändå. eller så lägger vi fram på bänken och då tar det kanske två-tre timmar i rumstemp att tina.
Jag tar upp all fryst mat kvällen innan det ska användas och lägger i kylen. Är det en hel korv så tar jag upp på em dagen innan om jag ska ha det på fm nästa dag annars hinner den inte tina.
Ibland får det stå framme på bänken om jag tex. glömt att ta upp mat dagen innan, eller om det inte är helt tinat.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Mina äter också VoH och jag lägger fram två korvar i kylen varje morgon (hundarna äter en hel korv var varje dag) Sedan får dom halva på kvällen och andra halvan morgonen därpå (+rivna morötter och fiskolja)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Jag skulle lagt över natten i kylen.
Skulle absolut inte värmt de i micron eller liknande eftersom att man förlorar en del ämnen om man stress tinar.
Jag lägger i micron eller på någon hög hylla, annars är mattjuven framme.
12 t i rumstemperatur eller närmare dygnet i kylskåp.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag lägger 1kg i kylskåp och tar sedan fram portioner och tinar i rumstemperatur.
Att tina 1kg i kylskåp tar ett par dagar för mig. Har en låg temp i mitt kylskåp, så det beror på hur mycket du tinar åt gången och temperaturen i kylskåpet.
¤Rise and rise again until lambs become lions¤