Hundpåsar
Sitter här och räknar hur många hundpåsar jag har och blev nyfiken vad ni har för hundpåsar (märke eller så)
Några som ni inte gillar skulle nog också vara intressant för en del
Jag använder några citrondoftande(Pappa köpte de, hahah) och han köpte 150st och har typ.. 50-70 st kvar.
Är väl nöjd men lite tunna, föredrar Dogmans.
-
ok :)
Jag köper för det mesta på DollarStore, Rusta eller Ö&B, 50st för 10:-. Har också använt citrondoftande vilket är mycket behagligt. :) Ett krav är att det MÅSTE vara påsar med handtag. ;)
Avskyr tunna påsar.. Obehagligt att plocka upp med! Vi brukar köpa Dogman's starka påsar runt 150st har jag för mig… Sen så gillar inte med handtag bara för att dem är så korta…
Allt möjligt, ibland dogmans. Har även senaste tiden köpt Icas, dom är i olika färger, blir roligare att använda bajspåsar då, haha. Gillar påsar med handtag men blir utan också.
Enda kruxet är att många bajspåsar är så jäkla stora så det är liksom större miljöbelastning att ta upp skiten än att låta den ligga kvar och förmultna.
Men ja, tunna påsar är hemskt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Brukar köpa dom på ÖB
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag har köpt nyss hundens hundpåsar som finns på jula och ullared iaf dem är med handtag och mindre än dogmans hundpåsar med handtag så om man har tycker många är för stora så skulle de kunna vara en påse att testa.
Dem är inte så genomskinliga som en del andra är och inte heller så prassliga som också en del kan vara.
Tror ej jag testat dem själv men har hemma flera olika från olika ställen som jag ska se vilken/ vilka jag gillar bäst :)
Men tror Hundens är bland de första på listan iaf ;)
Går aldrig efter något speciellt märke utan när de är slut köper jag på Ica eller i djuraffären, är inte så kinkig när det gäller sånt huvudsaken är att det är en påse;)
Tyckte om de på ICA, ogillar de med handtag och de ska vara rymliga för handen och rejäla. :)
Testade både de svarta, blåa och rosa. :) Ett tag plockade jag tikens bajs med de rosa och hanens med de blå hahah. xD
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har länge velat testa Ica's turkosa påsar för jag älskar turkost! :D men en vän till mig provade dom och det var inte så trevligt för man såg bajset igenom, haha. ;p
#10 Inget jag la märke till, men så behövde jag bara plocka pyttekluttar med. :)
#11 Ja, då är det nog skillnad. :) Jag har en blandiskille som är 50% Pomeranian, 25% Sheltie och 25% Tysk spets, och han bajsar ju inte heller så mycket, så kanske ska prova ändå. ;)
#12 Påsarna funkade toppen på min mittel och dvärgschnauzer så kör hårt! 😉
Jag har för tillfället Icas turkosa påsar men de är alldels för tunna!
Man både ser och…. känner igenom ;)
När jag köpte de turkosa så var de lika tjocka som vanliga svarta?
#15- Vad konstigt! För jag märker verkligen skillnad på de från ica och "vanliga" typ dogman eller liknande märke.
Jag använder bara påsar som inte lyser igenom. Inte så trevligt om man har en bit till papperskorgen och så går man omkring med en påse där innehållet lyser igenom :P
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Vi har oftast lila och rosa från bromma zoo, ingen aning vad det är för märke. Lagom stora för en goldenskit och inte för tunna 🙂
Annars har vi också påsarna från clas ohlson, de passar även bra att lägga kattskiten i när man tömmer lådan.
Inga påsar med handtag.
- Mvh Emma
Icas svarta har vi just nu, tycker om dem förutom att det tar jättelång tid att öppna dem, haha någon annan som har haft det problemet? Jag står säkert 2-5 minuter och försöker få upp påsen.
Jag är inte jättekräsen, men det ska inte vara handtag på påsarna, men sen så köper jag oftast det som är billigast :) Om det är någon rolig färg är det ett plus haha men inget krav :)
ÖoB's tycker jag om, men det är lite svårt att ta sig dit bara, men när jag väl är där så köper jag på mig ett helt gäng, i alla möjliga färger :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Köpte en hel del påsar på plantagen med knythandtag och har verkligen vart supernöjd med dom ! Fick med Dogmans extra slitstarka påsar när jag köpte Dexter och de va knythandtag, helt värdelösa då handtagen ALLTID gick söndet när man knöt… :/ Men köper nu bara på plantagen :)
Ö&B och Börjes, men behöver väldigt sällan använda hundbajspåsar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dogmans är bäst och billiga. Men jag gillar de som har en kortare rulle också för jag stoppar oftast hela rullen i fickan för det tar mindre plats än 5-6 lösa påsar.
>>>Malum domesticum<<<
I Härjedalens kommun hämtar man påsar gratis på kommunhusen. Har väl ca 5 rullar med 40 st i varje nu. Jag har inte så stora krav på påsar, så länge dom är billiga ;) Handtag eller inte spelar mig ingen roll. Förstår mig däremot inte på folk som köper superdesignade påsar som typ kostar 25 spänn för 15 stycken, man ska ju bara plocka skit med dem ändå :P
Jag har provat en massa olika märken och kvalitéer, det gick åt en del i våras och somras när LillIris var liten valp. Jag upplevde att många av dom var verkligt dålig kvalité och det luktade igenom.
Men nu har jag köpt på Coop det senaste och dom har varit rättså bra. Lite tjockare och med handtag.

Haha. Oj vad känsliga många är! Lyser igenom? Känns igenom?🤪
Jag köper lite här o lite där. Gillar färger för det är fint. Gärna ska det matcha med övrig outfit ;) Och så är handtag bra på vintern när man har handskar på sig.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#25- Vanligtvis är jag inte alls känslig! :D Men lite rejälare bajspåsar har jag gärna :)
Ingen här som använder biologiskt nedbrytbara påsar? 😇 Jag gör det när jag hittar såna och har råd. brukar spara en hög utanför dörren som jag sedan slänger i samma tunna som mat-återvinningen (bruna tunnorna) Men jag ids inte alltid. och grannarna brukar klaga på högen med bajspåsar, även om det bara är 3-4 st. (däremot cigg fimpar klagas det inte på vad jag hört, trots att det är mer farligt för tex småbarn!)
har ibland willys för de är billiga, ibland icas rosa för de är söta (lyser ej igenom)
Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.
Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.
Varierar.. Dogmans, ÖoB, Rusta. Föredrar de lite tjockare och handtag är ett krav 🙂
Det värsta som finns är billiga tunna bajspåsar som man ser igenom och som det känns som att man "tar"i bajset!
Mina favoriter är lupus-påsar. (finns dessutom i olika färger ^^)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ogillar också tunna påsar och de utan handtag, gillar dogmans med handtag. Använder inte så mycket bajspåsar nu längre då vi bor på landet. Gå mest i skog och mark så hundarna bajsar på ställen där inga människor direkt går 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
här spelar det inte så stor roll, just nu så har jag röda lupus påsar(för färgens skull). Innan de röda har jag även haft rosa,gröna, blåa och lila.
Kan kan förekomma att jag även använder genomskinliga påsar som man brukar använda till att ha t.ex frukt i :)
Jag har blandat vilt, tills vi köpte en sådan liten svart plastvovve på Lidl med refill. Tyckte den var så bra, då jag är glömsk av mig.
Den var på väg att ta slut, så då vi stod i kassan på Djurmagasinet såg jag sådana rullar och tog en. Poop Happens, står det på den och är helt USEL. Usch. Har bara försökt använda 3 st hitills tror jag. Första ggn lyckades jag inte öppna den, så jag fick skamset lämna hans lille hög. Andra ggn lyckades jag och sist (igår) så stod jag och fipplade i 10 min tillsammans med min son. Slutade med att jag tog två påsar - oöppnade och försökte fiska upp det, utan att få på sig. Tänker slänga rullen! Förhoppningsvis har Lidl refiller.
De är supertunna, om man väl får upp den.
Har från vanliga ÖoB hemma med.
#19 När du ska öppna påsen, slicka på fingertoppen, gnid mot tummen lite snabbt och sedan gör du samma gnidrörelse på påsen så öppnar den sig direkt. 😉
Går också mest i skog och mark där jag inte behöver plocka upp. Men föredrar Dogmans med handtag. Tjocka och lagom stora och lätta att öppna. Tycker det känns äckligt att plocka upp bajset med tunna påsar. Och med handtag är de lätta att knyta.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com