Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2128 ggr
Vesslann
0

Ser operationsåret normalt ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tik kastrerades i fredags (onsdag idag) o nu undrar jag om hennes sår ser ut som det "borde"? Jag har ingen koll alls på hur det ska se ut men är orolig för jag tycker att det är rött. Hon är hur pigg som helst o verkar inte ha ont. Det enda är att hon idag har börjat rycka till ibland o springa i en cirkel (pga att hon inte kommer åt såret för tratten), jag tänker att det är för att det kliar? Här om natten vaknade jag av att hon fått av sig tratten o låg o slickade på såret. Tänker att det blev infekterat o därför är rött?

russin
2

Det är nog ingen fara - det ser torrt och fint ut och det är viktigast🙂

Driva
3

Det ser jättefint ut. Det är lite rosa, men så länge det inte svullnar massor och blir kraftigt rött och börjar vara så ska det inte vara någon fara. 

Det kan klia ganska mycket så därför vill väldigt gärna komma åt såret.

Besök min blogg: http://bumpi.se

[[Boris Sager]]
1

Jag tycker också det ser bra ut. Det är normalt rodnat, inget var och glipar inte. Fint!

Celia

[Wraith]
0

Ser irriterat ut runt suturerna, men inget alarmerande. Säkert en lokal reaktion mot stygnen. Men så länge det inte svullnar, vätskar och blir varmt så borde det nog gå bra.

Vesslann
0

Tack för alla svar! Jag tänker alltid det värsta om saker min kära hund "råkar ut" för men nu känns det en aning lugnare!

imsuchadiva
0

Är du orolig över en nyopererad hund ska du alltid kontakta veterinären.

Vesslann
1

Jag kontaktade vet innan jag skrev här, såklart. Dom tyckte inte det lät som det var nån fara men det skadar ju inte att fråga fler, tänker jag.

Lina Strindlund
0

min hund har nyss opererats, jag smörjer med en aloe vera -gelé runt såret, verkar som det kliar mindre då. Du kan ju fråga veterinären om du är osäker vilken salva som är bra, vissa säger att aloe vera inte är bra för hundar, vissa säger att det är toppen. jag tror det är bra, för på mig känns det bra.

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro.