Vad skulle din hund heta/inte heta
Nu har vi ju haft en tråd om raser vi inte skulle kunna tänka oss. Men vilka namn skulle ni inte kunna tänka er, respektiva vilka namn skulle ni kunna tänka er. ni kan skriva namn som era hundar redan har ju eftersom jag antar att ni tycker de är fina :)
Jag tycker inte om riktiga hundnamn som t.ex. Karo eller Loppan :P jag tycker om människonamn på hundar som t.ex. timmie eftersom min hund hund heter det tycker jag ju det är extra fint :P jag tycker väldigt mycket om namnet Siri :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tyra, Joar, Ben, Valentin är mina favorit namn.
Skulle aldrig döpa min hund till namn som: Per, Anders, karoline, anna, fredrik, hanna, gustav osv. Tycker inte att dessa namn passar på en hund.
Jag skulle inte kunna tänka mig "traditionella" hundnamn som tex Fido, Laban, Ludde osv…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Namn jag verkligen gillar är Troja, Roxy, Lector, Rosco, Doris, Rista, Missla. Ganska blandat när det gäller namn faktist..
Namn jag inte gillar är Arnold, Leif, Bosse, Ludde, Greta, Gustav och såna namn. Doris är dock ett undantag. ;)
Jag tycker om lite ovanligare namn :)
Men har väll inga speciella som jag inte gillar…
Dock är Petter, Arne, Svea och liknande några som jag tycker mindre om på en hund :P
Tycker huvudsaken är att man är bra kompis med sin hund och att man gillar varandra! Men så är det ju ett litet pluspoäng om hunden har ett fint namn :P

Fick aldrig bestämma namn åt min ena hund eftersom han är en omplacerings hund, men om jag skulle skaffa en till ska den heta Dexter :)
#5 Jag tycker att Dexter är ett av de allra finaste hund namnen :P
Det är jätte fint! 
Namn som jag tycker är fina (även om inte många andra tycker det) är: Lazy, cri-kee, daddy (som 3 av mina hundar heter) och sen carmensita, phenomena, samantha, Doris, Sita, Timothy
Timothy och Daddy är nog favoriterna :P
namn som jag ej vill ha är människonamn såsom: Lennart, Astrid, ludde, hampus m.m (doris är ett undantag)
Jag gillar namnen på mina hundar Tindra och Enya och namnen på Tindras valpar: Aska, Milou, Elvis, Zorro. Min nästa hund ska heta Vilja så det gillar jag också. Jag vill att namnen ska ha två vokaler (som hörs) för det tycker jag är lättast.
Jag gillar inte människonamn som är lite äldre som många kör på sina hundar: Doris (jag tänker bara på kossan doris), Berta, Greta, Alfred, Kalle, Roy m.m.
#8, ååh Enya :D det är så himmla fint

När min hund kom till mig hette hon Bonny, Det tyckte jag inte passade alld, jag kallade henne Sessan, min lilla prinsessa, Då blev det Amira vilket betyder prinsessa
Jag tror nog dem flesta namn kan passa, beroende på hunden.
Även om jag tycker att tex Karo, Fido och liknande namn är tråkiga.
Vår voffsin heter Balder, och nästa (när den nu blir) kommer troligen få heta Idun.
Är mycket för speciella namn, gärna från mytologi.

vet inte vad ja inte gillar gillar när ja ser ett djur ser ja bara framför mig vad den ska heta min hund nu heter Mollgan… nästa ska heta Ma (emma) tycker sambon men ja tycker kanske de är lite tråkigt.. (vi har M tema, vet inte varför, melker manne milton hetern katterna..
Jag hade bestämt mig för att min valp skulle heta Teddy man när uppfödaren döpt valparna när dom föddes och hon hade döpt min till Silver tyckte jag det var lite ovanligt, så han fick heta det. Jag skulle aldrig döpa en hund till någon spritsort som jag sett finns bland hundnamn.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
jag vet en hund som heter Arla och en som heter Ajax. det är ju lite reklam där ju ;)

Dunderklumpen är min favorit just nu !

Min hund fick ju heta Valentin så självklart tycker jag det är fint.
Sen har jag tänkt att jag skulle vilja döpa "efter" någon. Typ nån förebild. Men jag tycker ändå det är svårt att hitta bra hundnamn. Tiknamn som jag gillar är Nova.
Men ja, jag tycker det är svårt. Jag vill ju gärna att det ska vara lite speciella namn.
Så det finns många namn som jag inte skulle välja, men kan ju ändå gilla dem. Min ene hund var två år när jag fick honom och därför inte tal om att byta namn. Jake heter han och är ju inget jag skulle valt men det passar och är tillräckligt ovanligt, iallafall här i Sverige ;)

#6 Jo det är så fint hade tänkt det på min nästa hund som blir en dobermann

Människonamn med gammaldags känsla skulle jag aldrig ha på någon hund, själv gillar jag lite mer ovanliga namn som ex. Bailey. Atlas heter min nuvarande hund, inte något av mina favoritnamn längre men han passar i det.
#9 Ja, visst är det. =)
Vill gärna döpa någon framtida hund till Dominic :)
Bobbo heter min valp.. Va inte meningen att han skulle heta så inte det namnet jag hade velat.. det bara blev det så haha men han är en liten boh.. Ludvig,Smilla & Alva tycker jag är gulligt och Milton som mammas hund heter..
Bamse är nog det värsta namnet.
Jag föder upp Keeshonds och alla döper sin Kees till just Bamse…
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Min heter Tia.Gillar även Rocky,Lizzy, Nalle.

Skulle aldrig kunna tänka mig ett namn som: Ludde, Nikita, Mira och Nelly.
Eftersom dom e enligt mej, rätt så tråkiga och vanliga
Jag ångrar också att jag döpte min hund till Teddy, för det är så tråkigt namn, men det passar ändå honom.
Namn jag gillar är: Yli, Alfie, Charlie, Taurus m.m
Jag gillar inte alltför vanliga hundnamn. Var och varannan hund heter ju till exempel Bella och Diva. Gillar heller inte namn som Rex, King, Tyson, Texas… skitfula namn enligt mig.
Mytologinamn gillar jag, min hund heter ju Loke. Annars så kan jag gilla helt vanliga människornamn, även om de inte är så ovanliga, tycker bland annat att Alice är riktigt vackert, tråkigt att det är lite vanligt bara… :P Gubb- och tantnamn tycker jag är jätteroliga! En klar favorit är Melker, kan tänka mig att döpa en framtida hund till det. Lite komiska namn gillar jag också ibland, Gissa är ju ganska klockrent, hehe.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Öm man söker på topplista hundnamn så avskyr jag de mesta där just för att alla döper sina hundar till det! Men en hel del är också fina :) Våran vovve är 3 år nu och han heter Charlie, vilket är väldigt vanligt men enligt mig jättefint! Om jag hade fått honom nu så skulle han antagligen heta något ovanligare. Gillar inte vanliga namn på människor till hundar som är t.ex Anders, Johan, Petter, John (kanske), Martin, Kristina, Annika, Katarina osv… Jag tycker Vilja är ett jättefint namn däremot till en vovve, och Gissa är ju ett sjukt roligt, och faktiskt rätt fint med!
Våra är blandade men min egen heter Nanoq, isbjörn på grönländska efter som dem kallade honom för isbjörn som valp ;) men nästa lär också bli något på grönländska då dem är fina och nika :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Om man söker på topplista hundnamn så avskyr jag de mesta där just för att alla döper sina hundar till det! Men en hel del är också fina :) Våran vovve är 3 år nu och han heter Charlie, vilket är väldigt vanligt men enligt mig jättefint! Om jag hade fått honom nu så skulle han antagligen heta något ovanligare. Gillar inte vanliga namn på människor till hundar som är t.ex Anders, Johan, Petter, John (kanske), Martin, Kristina, Annika, Katarina osv… Jag tycker Vilja är ett jättefint namn däremot till en vovve, och Gissa är ju ett sjukt roligt, och faktiskt rätt fint med!
Jag har fruktansvärt svårt för människo namn på hundar
men det finns som sagt undantag.. människo namn som inte passar så bra på människor som Doris som exempel:)
Jag vill ha människonamn på hundar, och favoriterna är de vanliga namnen som många barn döps till just nu typ Liam, Charlie, Hugo, Vilja, Kasper, Eddie, Theo (hehe), Elliott, Noah, Saga, Wilma, Stella osv osv :) det ska vara mjuka namn och helst ha tvåstavelser, ev tre men absolut inte fler.
Något jag tycker om också är att döpa hunden till Verb, typ Vilja, Vilda, Gissa, Önska, Tindra, Yra, ja ni förstår. Tycker det är så fint :)
Sen tycker jag om unika namn, lixom namn som ingen annan heter. Jag kommer inte på något just nu för kommer bara på ett som är ganska ovanligt men inte unikt, Jamila som betyder vacker på arabiska :)
Jag klarar inte av typiska hundnamn typ Bullen, Bamse, Atlas, Pluto, Molle, Fido, Fiffi, Dizon det går helt bort. Människonamn som var populära under 70-talet typ Helena, Jessica, Maria, Katarina, Jak/c/ob, Anna, Johan och liknade. Ett namn som jag tycker var och varannan döper sin hund till Akilles är aldrig ett namn som jag kommer tycka om.
Min nästa hund kommer antingen heta Edward, Vigge, Jamila eller Vilja, beroende på kön :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
En kompis till mig ska döpa sin nästa hund till samma namn som jag sak döpa min nästa hund till.. hur gör man? hon ska skaffa sin nästa hund till sommaren och jag kanske om några år
ska jag skita i det och ta det namn jag vill ha eller måste jag ta ett annat?
Vem som kom på det först är skitsamma för vi kände inte varandra när vi bestämde de,t haha lite kul ändå;)
Sorry att jag kapar tråden lite
Jag tycker om gamla namn på hundar, så som Ulla, Edith, Signe mm
Ogillar traditionella och mest populära ex Ludde mm
Vår nuvarande hund heter Zero och hette så när vi köpte honom 5 mån gammal, han hade lärt sig det så vi behöll det. Dock inget namn jag någonsin själv skulle döpa min hund till!!
Mina heter Lisa och Tippex Skulle inte döpa till Boss, Rocky el. liknande
Jag gillar fornnordiska namn. Min voffsing heter Eyvind som är fornnordiskt (tror det har norskt ursprung)- betyder lycklig krigare! Ogillar namn som är engelska typ; lady, river, danger eller något annat töntigt. Känns fjantigt att ha en hund som heter något engelskt. Sen är ju de klassiska hundnamnen rätt fula typ Fido osv. Men charmiga "gubbnamn" typ Boris, Gösta eller Birger är charmigt och humoristiskt på något vis. Haha. Annars ska det vara vackra fornnordiska/isländska namn!
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Jag skulle aldrig någonsin döpa min hund till typ Lucifer eller Midas. Vem vill ha en hund döpt efter djävulen?
Gammal tråd såg jag nu, men WTH.🙂
Jag gillar ovanliga namn, gärna med passande mening. Framförallt fornnordiska (hade en period när jag gav alla mina djur fornnordiska namn, fåglarna Fenris, Freja, Idun och Saga, och ormen Disa) och isländska, indiannamn, afrikanska, osv.
Fast så blev det Wikus - som jag inte ens visste var det kom ifrån (fick det från karaktären Wikus van der Merwe i District 9), tog det bara för att det var så sött.😃
Är lite trött på folk som skaffar muskelhundar och kallar dem Akilles, Hector, Tyson osv. - namn på olika sorters "krigare". Jag förstår att det passar med rasernas ursprung, men det är lite som att "fostra" den bilden av dem som våldsamma, så jag ville att min stora svarta muskelhund skulle ha ett sött namn istället, så folk kanske skulle tycka han var lite mindre läskig.😛
Fick veta bara i år att det namnet faktiskt är en förkortning av Ludovicus.☝️
Och så Hyena, som redan hette så. Jag kollade upp massa namn, som Cindra, Citra, Drífa, Trítla, Milia, Taisia, olika ord för hyena (som Nyéyi, Swasa, Ýaina, Yena med mera - fast jag gillade inte något av dem), och såvidare. Men bestämde mig för att det hon redan hade passade, och jag hade hunnit vänja mig vid det.
Namn jag vill använda i framtiden är Lumos (min första hund hade hetat det om jag tagit honom som valp istället för unghund), Vigrim, Jolnir, Ímir, Jarbi, Koobus (Wikus, Koobus… för de som sett filmen😎).
Hade Wikus varit en tik hade han fått heta Birka eller Brisa.
Gillar inte namn (som faktiskt är rätt vanliga i Sverige) som är ord, ofta verb, som folk ger tikar. Kommer inte på något nu, men svenska verb slutar ofta med A, och jag märker många tikar med sådana namn.
Jag har inte döpt min hund, Brownie, själv, utan det var min syster som gjorde det. Han var chokladbrun när han var valp. Tycker det är gulligt, men det passar inte riktigt då han är mer ljusbrun/rävröd nu i vuxen ålder.
Jag gillar inte svenska människonamn eller klassiska hundnamn som Fido, Karo, Ronja osv, utan jag gillar korta engelska namn såsom Rally, Speed, River, Magic osv.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag tänkte igentligen döpa min hund till Charlie (som han nu heter i andranamn hhaa) men han fick heta Crazy då vi kallade han för det när vi var och hälsade på, och sen fortsatte uppfödaren med det och då lärde han sig namnet och då kunde man ju inte byta ut detta urgulliga namnet tihi :) Andra fina namn: Luna, Stella, Lazy, Elite, Zita, Enya, Magic. Namn jag ogillar: Bamse (gillar inte att det är så vanligt), King, Ulla, Arne, Greta (typ alla människonamn), Dexter, Loppan, Smulan, Sillen, Teddy, Tussi.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka