Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1381 ggr
LillPom
2

Nya roliga ider?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Jag försöker alltid hitta på något extra varje dag med lilla Inez för att varje dag ska bli så så roligt liv som jag kan ge :)

Men jag undrar om de finns någon där ute som har lite roliga ider man kan hitta på med sin hund? Jag behöver mer så jag kan variera lite mer och testa något nytt kanske :D

Hon är 11 månader och liten.

BettySue
0

Hitta dig när du gått och gömt dig hemma/ute :)

[Murvel]
0

Vad kul att du tänker så!

Jag skulle dock utvärdera: vad har hon njutit av mest hittills? Vad har hon roligast när hon gör? När har jag som förare mest roligt med min hund? Och så utökar du sådan aktivitet. 

Lite tips: Fysiska övningar för hunden. Inte tokhoppa runt överallt, men då och då få kroppsliga utmaningar i dogparkourstil. I min tråd "vad är det roligaste med din hund" så var det många som tyckte att sök och spår var roligt - och det går ju att variera i oändlighet! Om du har en kompis/sambo så kan du lära henne "rapportera" mellan er på signal :)

russin
0

Mina älskar uppletande av alla slag - ute eller hemma, ute eller inne. Dom älskar att få använda sitt oerhörda luktsinne.

Jag gömmer leksaker ute eller i trädgården, leksaker eller godis inomhus och så får dom leta.

[[Boris Sager]]
0

Jättedåligt foto, men Piff & Skorpan älskar att leka med sina pipisar. Vi kastar dem eller gömmer dem och de hämtar dem. Kan hålla på så långt efter att vi tröttnat.

Em_
1

Ikea har lektunnlar för barn. (Man får sätta fast de på något sätt så de inte rullar.) Brukar använda min inne då och då. Först är den lite läskig när den spänns ut, så då måste man undersöka en stund. Så småningom kan man gå igenom, gå runt, hoppa över, ligga kvar på andra sidan och så vidare. Eftersom jag inte tar fram den så ofta blir det lite variation i trickträningsaktiveringen när den kommer fram. 

Man kan vika in godis i ett gammalt överkast eller handduk, då kan man brottas och leta godis samtidigt ^^

Ibland går jag så långt vi orkar/känner för och tar bussen hem. Då hinner man se lite nya ställen plus att bussresan hem blir en extra upplevelse. 

Att hitta saker som inte ligger på marken var väldigt främmande för min mittel när jag testade det första gången, så vill jag att han ska jobba lite extra gömmer jag favoritbollen på t.ex. en parkbänk. Även om han ser att jag går fram till bänken, stannar och kommer tillbaka letar han noga på marken runt den först ^^

Har man många leksaker kan man dela upp de i två-tre grupper och köra varannan vecka, då är de "nya" och roligare igen när man tar fram de.

[[Boris Sager]]
0

Lektunnlar var en jättebra ide. Det har jag unte tänkt på. Nu, när dt börjar gå mot mörkare tider är de bra att ha inomhus.

Tack för iden!

Celia

russin
2

Jag använde prasseltunnlar för katter köpta på Ö&B till mina när dom valpar. Dom älskade på både prasslet och att kuta igenom. Den tunneln for genom hela köket ibland😃

Polly tyckte det va jättekul att ligga vid hålet i mitten och se farlig ut och anfalla den äldre hunden när hon gick förbi😂

russin
1

en till tunnelbild

Cahira
0

Freestyle! Tricks till musik och dans med hund! Rallylydnad brukar även det vara omtyckt syssla. :) Pommar brukar vara toppen små sporthundar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.