"Fejk" men bra furminators?
Finns det någon bra copycat på furminator som fungerar i princip lika bra, men som är billigare? Tips mottages gärna :)
Och vad är skillnaden mellan en furminator och en karda eller kam? Jag förstår inte det speciella..
Den enda jag kommer att tänka på är Foolee, men har ingen aning om ifall den är bättre eller sämre eller billigare eller dyrare.
Skillnaden mellan Furminator och karda/kam är väl att Fruman tar underullen utan att för den delen skada överhåren. Typ. Har ingen aning, men är nöjd som fasen med Furman 
Hade jag varit dig hade jag gått in på tradera.se där finns väldigt många furminator(er) (blir det så i plural hehe)
Jag köpte min där för 60:- plus frakt för 30 kr, och då var det den riktiga furminatorn! Den är ju svinigt dyr i djuraffärer :S
Medarbetare på Hundar.ifokus
#1. Tror du att en furmis passar en sheltiepäls?
#2 Bra idé! Ja de kostar cirka 500 annars, lite beroende på storlek..
Tradera har det mesta!
MVH
Sofie
#3 Har ingen aning om hurdan päls de har, men om den är minsta lik cavalierens så noooo.
Köpte en fejk på Tradera till katten. Den är helt vansinnigt bra! Blev chockad över den stooooora högen med päls :P
Om man handlar via tradera så kostar furminatorn lika mycket eller mindre än kopior, så då har man råd med orginalet. Jag köpte orginalet på tradera för 100 kr inklusive frakten.
Denna har jaganvänt på min hund, o den har funat sjukt bra (:
'
Jag har köpt nya äkta FURminator för ca 150 kr inklusive frakt på Tradera, så absolut kan man göra fynd där 🙂
Köpte också min furminator på tradera för ca 150:- ny i orginalförpackning :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
jag köpte en liknande fruminator på granngården och den fungerar super bra på mina hundar.
Ett hem utan en hund är inget hem

På biltema har dom en furminator-kopia. Jag tycker den funkar väldigt bra men jag har ju visserligen aldrig använt en riktig furminator.
Skynda långsamt så går det fortare.