PetCube
Hej alla!
Vad tycker ni om iden bakom PetCube? Tycker de låter riktigt intressant! :) Tänk vad man skulle kunna använda detta till? Som de säger i videon på platser som Hundar utan hem m.m.
Säg vad ni tycker! Tycker de är roligt att se :)
Info:
PetCube är en kamera/mic/högtalare/laserpekare.
Den gör de möjlgit att via din smartphone kunna se ditt djur när du inte är hemma.
Kunna leka eller prata med ditt djur eller bara se vad som händer i hemmet. Går att spela in videos som du kan ladda upp osv på facebook m.m.
Kul tanke enligt mig iaf
http://www.kickstarter.com/projects/petcube/petcube-stay-closer-to-your-pet?ref=category
Jag skulle inte ha användning för en sådan grej, så för mig känns det mest dumt.
Det enda positiva med en sån manick är väl isåfall att det skulle kunna vara roligt att liksom spionera på sitt djur under en dag, se vad han/hon egentligen har för sig hemma själv.
Men att använda den där lådan till att "hålla kontakten" med sitt djur genom någon slags laserpoint och möjlighet för djuret att höra ens röst verkar mest bara märkligt… Det står på sidan att manicken föddes som ett resultat av en persons hund som visade sig vara en sån som skällde när han var själv (eller så ser man det som att ensamhetsträningen inte lyckats…) och husse tyckte att genom en manick som filmar vovven och ger möjlighet att göra sin röst hörd hos hunden så blev situationen så mycket bättre… Känns lite konstigt tycker jag, att lösa hundens ensamhetsproblem på det viset.
Risken med såna här grejer är att folk överanvänder dem och tar till sånt här istället för att t ex ensamhetsträna ordentligt. Det finns väl ingen hund som visar sig vara en sån som skäller när den är själv, utan det är väl en tränings- och vanefråga, snarare. Jag tror som sagt att risken finns att somliga använder en sån här manick som någon slags genväg i skötseln av husdjuret…
Smart att kunna se vad hunden gör. Överskattat att prata med den.
Ja de var min tanke med XD Tänk liksom om jag hade en när Inez var liten :P Så kunde jag se live.
#5 men det är väl bara att rigga en webbkamera? Varför skulle man behöva en sådan dyr manick? Och blir du som matte/husse lugnare av att konstant hålla full koll på vad hunden gör när den är ensam? Jag är tveksam, men så utgår jag från mig själv.
Ja såklart man kan men de är väl de smarta med live i mobilen :) Göra sånt själv kräver ju lite programmering osv. Så jag förstår priset. Sen så sa jag ju inte att man måste köpa men man kan ju tycka de hade varit en bra sak liksom :)
Ja jag skulle nog bli lugnare om de var just under ensamhetsträningen.
Men nu är de redan klart så jag säger inte att jag ska köpa men de är fortfarande en smart sagt i många andra syften. De tror jag beror mycket på vem man är som människa.