Doggy
Någon som vet vad Doggy stoppar i för "kött" i doggy valpfoder samt doggy prima? Informationen står inte ens på påsen, men på animail.se står det kyckling? Hur vet de det, och stämmer det.
Doggy innehåller nästan bara spannmål väldigt lite kött.
Så inget att rekommendera att ge hund.
Det går inte att maila doggy och fråga?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dom flesta foder är baserade på kyckling om det inte står nått, sen har dom andra för särskilda behov (tex. känsliga magar, hud osv).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
På innehållsförteckningen ska det stå.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Doggys foder innehåller väldigt lite kött, enabrt 10 % av köttinehållet är riktigt kött, resten är olika köttmjöl inporterade från tyskland eller polen. Det kött som den innehåller är i stort sett enbart skrovet från kyckling, alltså det som blir över när man har skärt bort alla kycklingfileer och annat som vi människor äter eller något som de kallar för slurry som är en biprodukt från deras burkmatstillverkning.
Doggy är väldigt dåliga på att skirva vad deras foder verkligen innehåller vilket jag tycker säger ganska mycket om kvaliteten på deras foder.
Jag tänker inte ge det, för min hund har inte tålt Doggy heller. Och sedan så är det mest spannmål ja. Men för allergiutredningens är det bra att veta vad det var i de sorterna. Det står som sagt varken på påsen eller på nätet. Har mejlat dem, men tänkte även fråga här, ifall de inte svarar.
Men en gissning på kyckling fick jag, kyckling hade jag faktiskt inte väntat mig. Det gör det förståeligt att min hund inte tål bla spannmål och kyckling.
Du får kontakta doggy.
Det kan ju även vara så att källan varierar pga tillgång så därför skrivs det ut mer anonymt som "kött och köttbiprodukter".
≧◔◡◔≦
Ja det var kyckling i deras foder, om det inte stod något annat.
har man allergihund så är nog doggy ett foder man ska skippa ge 😉
Hade en kompis vars hund endas fungerade på Doggy. Tänk vad hundar kan vara olika :) Vad svarade Doggy när du mejlade dem?
#9 Jag tror inte de testade alla sorters torrfoder som finns, och färskfodersorter och barf 😉 Många säger så "testat allt", så har de inte testat hälften 😛 Skulle vara en udda hund skulle jag vilja säga som enbart fungerade på doggy 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
9 har väldigt svårt o tänka mig att den inte klara av att äta något annat.