Blev du biten som barn?
I artikeln nedan som postades i ett inlägg här står det att varannat barn någon gång under uppväxten blivit hundbiten.
Så då vart jag nyfiken, hur många här inne har någon gång blivit hundbiten som barn?
Skriv gärna eran ålder och ras på hunden.
Själv har jag blivit biten av en rottweiler när jag var runt 7 år. Jag klappade två rottweilers genom ett staket, självklart av hundägarens tillåtelse. Den ena högg mig i handen (har fortfarande ett litet ärr :))
Nej aldrig.
Jag ä 44 år, men har aldrig blivit biten av någon hund, trots oändliga möjligheter.
Däremot, när jag var 3-4 år blivit jagad av en stor hund, som var lösspringande på Orusts klippor. Gjorde mig, tydligen, inte rädd för hundar senare i livet.
Celia
nej jag blev aldrig biten som barn… umgicks dock inte så mkt med hundar heller.
Blev aldrig biten som barn.
Jag blev aldrig biten, dock var jag riktigt rädd för vissa hundar ändå. Jag minns att jag drömde mardrömmar om att grannens rottweilers krossade ett takfönster i mitt rum och attackerade mig i sängen.
Blev biten av en old english sheepdog när jag var i kryp åldern. Jag kröp under bordet där hunden låg och hon sa ifrån att hon villa vara ifred för hon hade ont och jag lyssnade så klart inte. Skyller helt och hållet på mamma som hade dålig koll på oss båda.
Jag blev aldrig biten som barn.
Blivit biten två gånger när jag var liten, typ 4 år. Hundarna markerade snarare än bet, annars hade jag inte haft någon näsa kvar, blödde lite bara. 😉 Dalmatiner och schäfer var det. Jag hade ingen respekt för den personliga sfären och var nog minst sagt påfrestande. Efter andra gången lärde jag mig. 😇 Dalmatinern hade dessutom kroniskt ont i sina leder, så man förstår såhär i efterhand vilket enormt tålamod och överseende hunden egentligen hade med odrägliga lilla mig.
//Lina
hur liten? jag vart biten när jag var 15 av min egen hund, stimmade upp henne för mycket i leken och höll i en pinne på dumt sätt som jag sa till henne att ta.. så hon tog pinnen.. och min tumnagel samtidigt :P verkligen ren olyckshändelse som var mitt eget fel, men samtidigt den enda gången jag kommit in med hundbett där läkaren undrade om vi funderat på avlivning! O.O ras welsh corgi cardigan.
(har blivit biten fyra gånger till av andra hundar i andra situationer när jag vart äldre)
artikeln är baserad på forskning i österrike, jag tror inte att det kan jämföras med sverige bara rakt av sådär och som sagt inge vidare källa man kan följa vidare heller :/
Blivit biten av många hundar, är hundmänniska och hundar har alltid varit en del av mitt liv. En gång som jag mins extra starkt var när jag var på promenad på landet med min hund. Då kom en stor svart hund(fick veta sen att han var en blandras mellan Grand danois och Labrador) jag fick panik och lyfte upp min hund, den svarta hunden hoppade och bet mig i örat, näsan och över ansiktet flera gånger. Jag tog tag i halsbandet på hunden och han slutade. Sen följde han med mig hem och blev min och min hunds kompis:) jag var ca 10. Jag blöde näsblod och har fortfarande ett jack i örat.
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Nej, aldrig. Katter däremot, usch.
Det blev jag nog säkert, även om jag inte helt kommer ihåg. Jag vet att vår mellanpudel vaktade yngsta barnet i familjen och när jag inte var yngst längre så fick jag säkert en smäll när jag busade med lilllebror. Dock aldrig något allvarligt.
Har för mig jag blev nypt av min mormors Tax en gång med - han hade humör.
Nej aldrig trots att jag klappade många hundar som barn.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag blev biten av en hund när jag var typ 9 kanske? den hoppade upp och bet mig i ansiktet. Tror det var en dalmatiner, som de tyvärr avlivade efter jag blev biten :(
Blev biten av familjens hund i ansiktet som liten. Jag var väl runt 5-6 år gammal och hunden var en schäfer, border collie, karelsk björnhundblandning. Är inte ett dugg rädd för hundar, har aldrig varit heller däremot fåglar, fiskar och små gnagare är jag livrädd för bett av.
Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian
Nej, jag har aldrig blivit biten.
feral jesus
jag har vuxit upp med hund och alltid haft hundar runt mig. Jag har inget minne av att jag blev biten. Troligen har jag blivit naffsad nån gång som barn men vi hade mycket djur och att man blev biten sådär nån gång ingick liksom och det hände aldrig något allvarligt. Ofta när jag blev biten av nått djur som barn visste man att djuren blivit överraskad, var rädd eller liknande så då det skrämde mig sällan. Jag har en gång som vuxen blivit biten av min egen hund (den förra jag hade) han var rätt hundaggressiv när vi fick honom (något vi fick ordning på med tiden) men innan dess var det som att det svartnade för ögonen när han såg en annan hund och kom man i vägen med ett ben eller en hand kunde han naffsa till.
Han bet även vår dotter. Hon var 7 år och smög hon krypande upp bakom hunden när han stod och åt och när hon var precis bakom honom fräste hon till som en katt. Vår lite labila terrier snodde runt och naffsade till. Hon fick ett skrap på näsan vilket säger mig att han msåte ha hejdat sig i farten för annars hade det blivit mycket värre. nej vi gjorde oss inte av med hunden då jag tycker att man kan inte räkna med att djur ska tåla vad som helst och ungen blev väll rädd eller ställd kanske men förstod oxå att det är inte särskilt smart att skrämma hundar på det viset. Så av våra 3 barn har en blivit biten.
Ett hem utan en hund är inget hem
Har inte blivit biten "på riktigt". Det enda som man kan jämföra det med är att min nuvarande hund blev så busig att hon hoppade upp i ansiktet och tog ett grep om tandställningen så den rök med! XD
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Jag blev hundbiten (inte allvarligt) i ansiktet av en border collie när jag var 3 år, nån gång till i den åldern av en annan hund och "stött" av en sankt bernhard i ansiktet när jag var 12.
Collien var en bondes hund som var barnrädd och som jag inte kände och bernharden kände jag sen några år tillbaka, den hunden blev tyvärr avlivad pga det inträffade.
Är jag rädd för border collies och stora hundar? Nej, däremot har jag betydligt mer koll på hundspråk nu än då.
Blev biten i handen av en golden retriever på då 6 år. Jag var inte äldre än fem år.
Även blivit biten i handen av en sankt berhnard jag skulle klappa, med ägarens tillåtelse.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
När jag var 7 år blev jag biten i handen av grannens golden retriever.
Har aldrig blivit biten av en hund.
Dock markerade (bet i luften) en schäfer en gång då jag var för närgången och han ville vara ifred. Jag var 3-5 år då.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag blev biten av stallets aggressiva JRT när jag var 4-5 i ansiktet typ runt ögat :)
Jag blev aldrig biten som barn. Min mormor och morfar hade en collie som inte tyckte om barn, litade inte på en del vuxna(speciellt män) pga misshandel i tidigare hem. Vi barn fick aldrig vara i närheten av den hunden men jag stack in till den i smyg och dom hittade mig i hans sovhörna flera gånger med honom, (Sara fyra år) förstår att dom blev oroliga då han till och med hade huggit min pappa . Han visade inte någon aggessivitet mot mig en enda gång:D. Annars har jag aldrig blivit biten av en hund som har börjat blöda eller något.
Blev aldrig biten som barn, vi hade visserligen inga hundar i familjen men vi hade i släkten och jag klappade alla hundar jag såg (med ägarens tillåtelse).
Jag blev aldrig biten som barn, konstigt nog. Jag både stal och åt upp hundarnas råhudsben och försökte rida på deras ryggar.. 🤐
#29 Hahahaha xD åt upp benen???? x'D
De blev ju mjuka och lagom sega när man hade tuggat ett tag .. Förstod aldrig varför min mamma blev så förfärad.. 😞
Haha ;D
Blev biten på en mässan när jag var 12 kanske. Vet inte om det är särskilt litet men en riesenschnauzer satte sig i min arm och ville inte släppa. Blev inte hundrädd, iallafall :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Uppvuxen med hundar i hemmet och hundar runt omkring utan att ha blivit biten på riktigt.
Grannes hälleforsare sprang omkull mig och bet mig i bakhuvudet. Var väl kring 6- 7 år. Händelsen har inte gjort mig det minsta hundrädd.
När jag var 10 år gammal blev jag biten av våran tibetanska spaniel som vi hade då, hon högg mig i handen då jag skulle putta bort henne från någonting (minns ej vad det var😮). Det blödde, men det blev inget allvarligare än så. Men annars har jag aldrig blivit biten trots att jag alltid varit i kontakt med olika typer av hundar i hela mitt liv.
Blev biten i handen av min stövare (valp) när jag skulle ta en rutten fågel av honom. Såret blödde men men.. Vad gör man. Han brukar dock låta oss ta ben osv av honom utan problem men det var något heligt med fågeln :P
Inte jag men min mamma och bror Min mamma av en schäfer som kom kutandes från ingenstans och idag har hon fortfarande världens ärr. Min bror blev biten av en tax
Ej blivit biten men blivit jagad av en rabies smittad hund när jag var utomlands var ca 7år. Trodde det var en kanin och sträckte mig för att klappa den men nej det var ingen kanin som kom upp ur hålet av gräs :P utan en hund (tror mini bullterrier), klarade mig genom att hoppa över ett stängsel .. Lite läskigt var det väl men är inte hund rädd :)
Jag blev biten av en grannes hund. Plingade på och när dom öppnade dörren sprang den förbi och hoppade upp och bet mig i låret. En dvärgpudel. Det vart ett riktigt sår. Sen har vi haft hund sen jag var 2år. Då köpte vi en golden. Den har aldrig bitit mig vad vi än gjort med den.
Jag blev biten en gång av en mellanstor blandrashund. Tidigare hade hunden blivit slagen med pinnar av dagisbarn och därför var den extremt osäker på barn. Så när jag och mamma skulle fara och hälsa på dom så öppnade jag bara ytterdörren och stegade in vilket resulterade till att jag fick ett bett i högerarmen.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Nej inte som barn i alla fall.
Aldrig blivit biten. Som vuxen har man dock fått några bett, men det har varit i lekens hetta 😃
Inte när jag var liten direkt. Men när jag var yngre och jobbade på hund och katthotell så blev jag biten av en rottis, dock gjorde den inte utfall mot mig men jag råkade vara i vägen. Samma med en setter en gång, i benet och en lite skum springerspanniel bet (som lyckades bita alla i personalen minst en gång) mig i magen. Inget allvarligt någon av gångerna dock.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag blev biten av en schäfer när jag var i 10 årsåldern. Dock inte allvarligt, det blev bara ett ytligt sår. Ägaren var helt knäpp och hotade med att släppa hunden efter mig och min kompis, varför vet jag inte.
Biten och biten, en gång nafsade en westie mig (trodde på cesar millan då, vilket ägaren också gjorde). En till gång i pannan av en papillon som markerade, dock var det någonting som inte stod rätt till med den hunden och jag var ganska på den och försökte leka. Gick inte som jag tänkt. Men detta var ganska länge sedan.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag blev biten i skallen av en kompis schäfer. Tror jag var ca 10-12år.
Inte jag, men min bror av en hälleforsare. Minns inte hur gammal han var. 9 kanske?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Jag har inte blivit biten men min pappa har blivit biten framför mina ögon då jag var ca 6-8 år och det var inte så trevligt

Blev biten av en fd klasskompis schäfer. Hon hoppade på mig och högg mig i sidan av magen. Typ höftkulan/ vid blindtarmen. Var nog 8-9. Ägaren förklarade att hunden bara ville leka.. Nja.. Den hunden attackerade allt och alla. Bet sönder en liten hund så den fick avlivas. Högg människor och var helt galen.
4-5 år, blev biten i ansiktet av en vuxen dobermann (ej hårt). Satt i barnvagn, jag tyckte det var roligt ;)
Japp. Jag, då 5 år gammal, bestämde mig för att prova att krypa under magen på familjens helt nyhämtade omplaceringshund medans han stod och åt. Dvs jag fick minst sagt skylla mig själv och har heller inga men av händelsen 😃
Jag blev biten i ansiktet när jag var liten, tror jag var runt 4-5 år och det var en schäfer som hade kommit lös som bet mig, hade tur att han inte bet lite högre upp för då hade jag troligtvis inte haft nån syn kvar men har ett ärr på kinden.. Sen har jag också blivit biten flertalet gånger av en kompis hund i armarna så där har jag också lite små ärr här och var.. Men den hunden är lite speciell.
Nej, blev aldrig biten som barn.
Biten har jag dock blivit, är nog många hundmänniskor som har, men inte för att hundarna varit rädda/stressade eller så utan för att de varit busiga eller skulle ha tagit en godis och bitit fel, men inget allvarligt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar

Jag har aldrig blivit biten (bara av Aska :P). Men sen har jag o andra sidan inte växt upp med hund och inte haft så värst mycket hundkontakt i min barndom.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Jag blev biten av min kompis schäfer när jag var kanske 5-6 år. Gjorde misstaget att ta upp en av hennes leksaker från golvet, inte från hunden alltså, eftersom jag tänkte leka med henne. Men att röra hennes leksaker gjorde man tydligen inte ostraffat. Jag blev jättechockad eftersom jag inte förstod att hundar kunde göra så. Våra hundar som jag växte upp med hade aldrig gjort så. Själva bettet var inte så farligt.
Har aldrig blivit biten av hund varken som barn eller tonåring…
Som äldre barn/tonåring blev jag biten över handleden och även fingrarna när jag försökte stoppa ett slagsmål mellan en schäferblandis och en berner sennen.
≧◔◡◔≦
Jag blev biten nu i somras så ja. Av min favorit hund efter min egen faktiskt ;) Rottweiler hane på kanske 4år som skulle leka, hoppade upp, fick ihop käften mellan min hud. Började bara blöda lite grann men har ändå ett litet ärr kvar. Älskar fortfarande denna hund, helt underbar trots det lilla missförståndet :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Blev biten många gånger av min systers hund när jag var väl i 3 års åldern, men jag var så liten så jag minns inte så mycket. Då var det överallt hunden kom åt, bland annat ansiktet. Hunden lämnades tillbaka till uppfödaren som avlivade den efter en period. Det var en jack russel
Jag har dock inga problem med hundar idag, däremot har jag heller aldrig gått nära eller träffat en jack russel igen. Funderar faktiskt på att besöka någon med rasen så jag får det överstökat. :)
när jag var 5 så blev jag biten av min mammas kompis famils hund. Han var en tollare. Jag har även blivit biten när jag var 10 år. Då blev jag biten av en softcoated weaten terrier(tror jag den heter). Den kom ut mitt ur ingenstans och bet mig i höften
Vad jag vet så blev jag aldrig biten som barn men var ändå väldigt rädd för hundar som var lösa. Än idag tycker jag det är obehagligt om en lös hund springer fram till mig när det kommer till vissa raser, speciellt om jag har hund med mig.
Har dock blivit biten och nafsad x antal gånger under tiden jag var på hunddagiset men bara en hund som verkligen satte sina spår i armen på mig. Annars har jag lyckats klara mig undan ganska bra :)