Matvrak matvägrar - hjälp!!
Min 10 åriga kille har alltid varit världens matvrak, inte ens när han var som sjukast lät han bli maten. Han äter allt gott han kommer åt och är gärna upp på bänken när ingen ser.
Han har ätit levaxin i en månad och det är denna vecka han inte vill äta. Han vägrar äta sin mat. Han sitter och tigger när vi äter och glufsar i sig allt annat men just hans mat duger inte. Han får medicin i maten, men levaxin kan ju inte smaka något? Jag har fått gett honom tabletterna i skinka denna vecka för att han ska få i sig dem…
Har jag förstört min hund nu? Vad ska jag göra? Testat att hälla på sås och blanda i lite gott i maten men det duger ändå inte.
Hundar har ju ett jäkligt bra luktsinne så klart kanske han känt att det är något lurt i maten? Ge honom medicinen i annan form (i något annat gott) och låt maten vara mat. Då kanske han vågar äta igen.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Ska jag vänta ut honom? "han äter när han är hungrig". För han rör inte maten… Bara luktar på den. Allt annat äter han.
Varför kan han inte få tabletten i skinka? När jag har gett mina hundar medicin har de alltid fått tabletten instoppad i en bit falukorv. Då slinker den ner den med :-)
Det har han fått sedan han började matvägra. Trodde aldrig någonsin denna hund skulle neka något att äta. När han va dödsjuk för ett år sedan åt han med god aptit. Han är en sån hund som äter upp 15 kg mat om man glömmer stänga dörren…
Skadan är redan skedd och det är väl bara att vänta ut honom. Han äter på kvällen iaf.
Om han äter på kvällen skulle jag inte oroa mig, men slutar han äta helt och hållet så skulle jag kontakta veterinären.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Om du inte vill ge medicin i "godis". Tryck/lägg ner tabletten i halsen, tar några försök före man lyckas men sedan går det på nån sekund!
#6 Då måste man sticka in den långt, hålla för munnen samtidigt som man masserar struphuvudet för att stimulera sväljreflexen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#6 Det hade varit ett alternativ ifall han bara hade en tablett. Nu äter han ju 7 st levaxin och 2 st grönläppad mussla.
Han får helt enkelt äta sin mat på kvällen
Det fanns nog fler anledningar till att han matvägrade. Idag fick vi åka in för att ta mer prover pga att han också blivit lite vinglig. Sköldkörteln såg bra ut, men i magen fann de en stor tumör och det fann inget de kunde göra.
Idag somnade han in…
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vila i frid 🌺 Styrkekramar till dig!