Väldigt sjuk?
Igår vakna jag och gick ner, möttes inte av min tikhund som jag brukar, hon låg helt stilla. Ska flytta på henne och hon skriker till och går iväg haltandes, hon va verkligen jätte slö… Va inte samma hund alls.
Ringde veterinär och de misstänkte flera saker, livmoderinflammation, borrelia eller sträckning. Veterinären sa att vi skulle avvakta.
Vi mätte tempen och i början hade hon 38,7 och på kvällen 39,3.
Imorse va de inga förbättringar, hon vill knappt röra sig. Febern är fortfarande 39,3. Ringde akutvet och de vill att vi kommer in, vilket vi ska. Dock är hon inte på kliniken just nu o ska ringa upp om några timmar..
Någon som vart med om något liknande eller kan tro va de är?
Vågar du verkligen vänta i några timmar? Tycker det låter väldigt allvarligt.
Jag hade inte vågat 😕Finns det ingen annan veterinär som har akuttider i närheten?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nej va ganska orolig men hon ringde upp för en stund sen så nu är hon inne his veterinären. Kollade tempen innan vi åkte o då va den på 39.7 :(
Låter inge bra. Håller tummarna för er <3
Inte roligt när ens djur är sjuka. Hoppas dom hittar felet snabbt.
Kan lugna dig att visserligen är 39,7 feber, men för en hund ändå inte så jättehögt då dom har högre temp än oss❤️
Ojj, låter inget vidare när hunden inte är sig själv och inte vill gå. Hoppas ni finner orsaken och kan hjälpa henne nu hos veterinären.
Lycka till, håller tummarna hårt att det är lätt botat.
Förresten, en sträckning bör det ju gå att utesluta direkt, för man får inte feber av att man sträckt sig..Bara det område som man sträckt sig i kan gå varmt..
Tack alla! Dom röntga henne och misstänkte starkt livmoderinflammation så dom skicka oss vidare till strömsholm. Så vi är prioterade men väntar fortfarande i väntrummet. Är riktigt orolig :(
Jag fattar inte, hur kan en veterinär som misstänker livmoderinflammation råda en till att avvakta?? 😮

Mvh Stephanie 

#8 fattar inte det heller… obegripligt…det är ju bättre prognos ju fortare hunden får hjälp.
#9 Strömsholm är ju erkänt duktiga, håller tummarna att hon klarar pärsen. Hur gammal är hon ? Får ni vänta på Strömsholm ? Än en gång lycka till..
Nu har det gått en bra tid sedan sista inlägget, hoppas verkligen de kan få din hund att må bra. Har tänkt på er ikväll..🌺
Kram Aristarcos🌺
Oj, har det gått bra?? :O Låter inte bra i alla fall, men jag håller tummarna på att det gått bra!!
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
undrar också hur de gått?
Vi kom hem runt nio tiden igår kväll, spenderade ett par timmar på strömsholm.
Dom röntga henne först här i Eskilstuna där veterinären misstänkte livmoderinflammation väldigt starkt. Så hon skickade oss till strömsholm och veterinären sa även att hon skulle skicka bilderna dit så vi slapp röntga igen. Men vi väntar o dom skickar aldrig bilderna, så vi får röntga om henne, där ser dom inte lika bra tydligen.
Dom märkte att hon hade väldigt ont vid bröstkorgen och vid buken. Så hon får smärtstillande och dropp. De tar även blodprov. Under veckan får vi reda på om de kan vara borrelia.
Vi skickades hem och fick en tid på fredag då de ska göra ett ultraljud på livmodern.
Men hon får inte anstränga sig, inte hoppa upp i soffor, gå i trappa och ska man lyfta henne så måste man lyfta henne så ryggen hålls rak, massera 2ggr dagligen korsrygg och leder 5 minuter.
Hon har piggnat till, men är inte som vanligt, igår kunde hon inte ens gå utan att pipa för hon hade så ont.
Ska snart till apoteket och hämta ut medicin.
Så lång vila är det som gäller, och så får vi se vad ultraljudet visar på fredag.
Hon är 5 år till er som undrar =)
Åh så hemskt :( Bra att hon är lite bättre i alla fall, men jag skulle råda att inte lyfta över huvud taget då det kan göra ont, men det är ju rätt självklart :) Vill ni inte lyfta upp henne i bilen kan ni ta en planka eller liknande så att blir som en ramp :) Lycka till med henne i alla fall, vi håller tummar och klor!!
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Jag trodde att limodersinflammation var något det var väldigt viktigt att man fick behandlat direkt?
Låter konstigt att de ska vänta i en vecka`??
Besök min blogg: http://bumpi.se
#13 hoppas din lilla tik mår bättre nu. Jag reagerade lite över röntgenplåtarna. Dom är svindyra och det här blev säkert extra kostnad för er på grund av att eskilstuna inte skickade över dom, som överens kommet. Ta upp det med dom. Lycka till med vovven ♥
Hälsning från en stor djurvän
Hoppas ni får mer besked om vad som har hänt henne, men då hjälper nog det smärtstillande henne, har de inte tagit blodprover typ sänka för oss på henne, men då har de uteslutit helt livmoderinflammation då eller ?
#16 Just nu mår hon bättre, men äter smärtstillande.
Vi kommer ringa imorgon och ta upp det med kliniken i eskilstuna. Vi satt ju ändå rätt länge o vänta på dom men dom skickades aldrig.
#17De tog blodprover och under veckan får vi svar om de va borrelia eller inte. Dom har inte uteslutit livmoderinflammation helt, men de ska kolla på fredag om det verkligen är det =/

Låter lite som Alice och Kailas pappa, som också blev dålig. Påminner om symptomerna, dock har vi inte hört något mer av uppfödaren men veterinären trodde på Borelia :-/ Hoppas din tjej blir bättre snart, vi håller alla tummar och tassar här hemma (F)
Liten uppdatering: I fredags var vi på ultraljud. De tog temp och blodprov. Ultraljudet såg bra ut, inget fel på livmodern men han trodde hon haft en kraftig uv. De tog ett urinprov direkt från blåsan men allt såg bra ut Runt halv 8 ikv ringde veterinären och sa att det var borrelia. Så nu ska hon få antibiotika 20 dagar så får vi se om de blir bättre efter det.
#20 men bra då vet ni hur ni kan behandla, hoppas hon mår bättre !!