Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 924 ggr
Elin-Li
27

Räddat liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår anmäldes grisen till årets bragdhund för att ha räddat livet på en man som troligen fått en stroke. Vi har ute på en snabb kissrunde då han helt plötsligt började dra bakåt i kopplet vilket han aldrig gör. Lite stressad som jag var började dra åt mitt håll. Vände mig sedan om och ser en man ligga på marken. Springer till honom och frågar om han vill ha hjälp. Jag får inte ur ett vettigt ord ur honom och ringer då 112. När ambulansen kommer säger de att han fått en stroke. Helt otroligt att min älskling märkte att manen ramlat och behövde hjälp. Irriterande dock att ingen av de som stod i kö till en bankomat fem meter bort gjorde någonting :@ Men är fortfarande lite cockad efter händelsen men är såååå stolt Mattes hjärta

// Elin-li, 

LinaK
0

Åh vilken underbar vovve du har! 🌺✨ Så duktig!

Hoppas det gick bra för mannen också, usch så hemskt 😕

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Elin-Li
0

Jag uppfattade aldrig mannens namn så tyvärr vet jag inte

// Elin-li, 

LinaK
0

Tyvärr så kan ju stroke i vissa fall ge rätt så omfattande skador som blir bestående efteråt. Så vi får hoppas på det bästa för honom!

Men hade din hund inte varit så uppmärksam hade han kanske fått legat där länge och i värsta fall dött innan ens ambulans hunnit blivit tillkallad.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Aristarcos
0

Duktig hund ! :) har varit med om att komma till lättare bilolycka som troligtvis också var stroke i våras… usch det blir så oväntat när det händer…

TjockaBerta
0

🏆 Bra jobbat båda två

>>>Malum domesticum<<<

[[Boris Sager]]
0

Extra godsaker till vovven- Och till dig, som förstod vad din hund menade!🌺🏆🎈✨

En hjältehund! Och en hjältematte!🍸🙂 Jag blir så lycklig, när jag ser att individer reagerar!

Celia

[Wraith]
0

Stolt ska du absolut vara! Hoppas mannen repar sig bra.

Cahira
0

Men gud så underbart! 🏆✨❤️🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

mopsen12
0

🌺❤️Vilken hjältemops! ❤️🌺

Karmatarerskanise
0

Vilka hjältar 👍✨