Stressad?
Min plutt har mjäll!! antar att det har med stress att göra? Vad är hon stressad över då? finns juh inget?
Hon träffade en hund igår, kan de vara det?
Hon ska träffa en annan hund idag med.. ska jag skita i det?
Vi ska hem till en kompis och han har en vavva som hon inte har träffat än.. jag vill inte lämna henne hos svärpäronen eftersom dom skulle göra henne sönder stressad..
Fast i många inlägg du skrivit här så framgår det ju rätt tydligt att det är en stressad hund du har, ta till dig de tips du fått i tidigare trådar om du vill att det skall ske någon förändring och framgång.
Du måste lära hunden slappna av och kunna stressa ner, annars kan du få stora problem i framtiden. Se till att hunden är nöjd och sen passivitetstränar du.
asså hon är lugn.. hon har juckat tre gånger, har ett tok rus om dagen, annars biter hon på ben eller sover och där mellan tar vi korta kiss och bajs rundor… Hon är juh inte stressad eller hyper..
Jag har passivitets tränat henne sen hon kom och nu sover hon om jag kollar på tv eller bara tar det lugnt.. Därför undrar jag varför hon är stressad? måste vara att vi träffa en annan hund igår??
Min yngsta hund kunde tidigare stressmjälla efter vissa promenader, där det var med nya hundar (hon är osäker på nya hundar, men var värre som valp) - det gick över så småningom och slutade helt. Det går inte att isolera sig helt och en liten vavva ska nog din hund kunna klara av att träffa utan större problem. Kommer det lite stressmjäll efter några timmar så gör det - det är inte hela världen. Det viktigaste är att du är lugn och att du ser till att din hund får vara ifred om den visar tecken på att vilja hålla sig borta från den andra hunden.
Fortsätter din hund att mjälla däremot under en längre period, så skulle jag fundera på varför för då kan det vara annat problem.
Okej för hon mjälla bara igår och idag.. vet inte om det är rester kvar sen igår för jag har inte borstat ur mjällen..
#3 Tack för dina lugnande ord förresten :)
Jag har en hund som får stressmjäll och vad som underlättar här är att man har planer för aktivering att jag har planerade dagar för träna henne sen är det soft dagar där i mellan. Du har valp och det framgår att du har en del strul med din valp, hur gammal är hon nu? Jag tänker hon bör väl vara så pass gammal att du kan gå valpkurs och därmed få lite hjälp :)
nej jag har inget strul med henne.. de enda är att hon kan vara rätt så hyper lite då och då och är rädd för rätt mycket som jag tror stressar henne
jag har gått valpkurs och fått med mig bra verktyg för träning