Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1266 ggr
gickan87
0

Äter ingen mat, tips?

Min tjej på 2½ år har hela tiden varit väldigt kräsen med vad hon äter för torrfoder.

När jag köpte henne var hon uppväxt på doggy, hon fick gå över till RC juniorfoder. När hon blev äldre gick jag över till Orjien men det tröttnade hon snabbt på. Vidare till Acana en säck uppäten sedan ville hon inte äta mer av det.

Nu vägrar hon alla sorter jag köpt, Eukanuba skin care, Eukanuba mediumdog med kyckling.

Vet inte vad jag ska chansa på att köpa åt henne härnäst?

Nu äter hon ca 1 dl/dygn och hon bör äta 5 dl/dygn.

Vet inte vad jag ska göra för att få henne att äta, för mager är hon som en sticka och jag törs inte låta henne svälta sig mycket längre.

Tror inte på färskfoder heller, då hon ratar märgben…

Så tips på foder som smakar jäkligt gott?

MVH Erika :)

Loveradio
0

Inte bra att hålla på att byta för mycket.. Men Magnussons meat & biscuit kan vara värt att testa. Det är ugnsbakat och många hundar gillar det.

Testa annars att skvätta på lite rapsolja, fiskolja eller tillsätt lite blodmjöl på maten. T.ex detta http://www.standardprodukter.se/svenska-kosttillskott-for-hund-katt-aptit.html#.UjS7xz9mMoA

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

gickan87
0

#1 Vet att det inte är bra att byta foder men vad gör man?

Kan inte fatta att hon är så kräsen. Får skaffa blodmjöl och hoppas på att det fungerar bättre!

Sugar Mist
0

Färskfoder är inte alls som märgben. Min pudelflicka ratar också märgben men älskar färskfoder, det kan ju vara värt att testa färskis.

-

russin
0

Färskfoder brukar få de flesta hundar att äta med god aptit🙂

Själv ger jag den sorten som heter Vom och Hundemat och deras exklusive är klart värt att testa för kräsen hund och den är dessutom fet nog att få de flesta hundar att gå upp i vikt. Lite dyrare dock är deras övriga sorter, men man kan även varva mellan smakerna.

gickan87
0

Då får det bli till att prova färskfoder, hon får inte gå ner mer i vikt!

russin
0

Lycka till och berätta hur det går. Du kan alltid köpa hem några olika av deras sorter och prova dig fram - men exklusiven är helt klart den som är mest populär. För fet för mina, men det händer ibland att dom får av den och blir saliga😃

Här kan du läsa med om fodret och hitta en återförsäljare nära dig: http://www.vomoghundemat.se/

gickan87
0

Blodmjöl är nu testat och gorde så att hunden min vägrade äta torrfodret helt och hållet :/

Färskfoder har jag inte fått tag i ännu, verkar inte som att det är så lättsålt i mina trakter. Men jag letar vidare.

Nötfärs kanske man kan prova att blanda i?

Sugar Mist
0

Kolla om du har någon eåterförsäljare av Mush i din närhet, de delar ut en gratis 800g's förpackning! :)

-

Catta-
1

Min hund har varit väldigt kräsen med maten men jag har aldrig bytt foder. Har bara erfarenhet att hundarna blir ännu kräsnare då. När hon var liten matade jag henne, men nu väntar jag ut henne. Äter hon inte upp maten(eller struntar i den) på ca 30 min tar jag bort den. Hon skulle aldrig klara sig på bara torrisar så jag ger även färskfoder på mornarna, det slinker ner snabbt!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
0

7 Mitt tips för att hitta återförsäljare är att ringa runt till de olika färskfoder tillverkarna för att höra vart dom har närmaste återförsäljare för ofta har dom inte uppdaterat sin sida på återförsäljare. 

Det finns superkräsna hundar som äter minimalt för att överleva att dalta med foder är trist, att byta foder är trist med. Men en hund behöver få i sig även vitaminer o mineraler för att få muskler och orka med. Har själv en hund som förr åt minimini lite enligt dom tre veterinärer var hon helt frisk dok var dom alla eniga med att tycka hon behövde öka i vikt. Så livet med kräsen hund är inte helt lätt, här vart räddningen voh sen ger jag en del rå kost med. mer fett till Donna som behöver få i sig mer då hon förbrukar tydligen mer energi än dom andra. 
Kan säga att nordic åt hon med bra men bravo har dom vägrat äta. Så OM din hund nu säger nej till färskfoder behöver det inte betyda att det gäller alla sorter/märken :)