Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1991 ggr
Karolina-H
0

BackOnTrack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inne på att köpa ett täcke till min Bouvier nu till vintern. Inget tjock och klumpigt då han har mycket päls men ett som kan hålla musklerna varma efter träningen om man sätter in han i bilen.

Har tittat på att köpe ett BackOnTrack regntäcke. Har hört mycket bra om detta täcket och skulle vilja höra vad andra tycker om det. Han har en gammal skada han fick förra året i en muskel i bogen som jag gärna vill hålla extra koll på och hålla varm så han inte får problem med den igen!

Jag har provat ett sånt här täcke på min andra hund som är kort och väldigt fyrkantig liknande korppsform som Bouvieren men mindre hundras och på henne så var det alldeles för långt över rumpan. jag skulle inte kunna rasta henne i det täcket utan att behöva vika upp det över rygen för at hon skulle kunna skit och det vill jag slippa även på den stora hunden!

Någon som har något tips? Lägger upp en bild av Hero, Bouviern som ska ha täcket så ni kan se hur han ser ut :)

Codeavalone.blogg.se

SmileyMalin
0

Jag har två jack russell terrier. Båda har varsitt "vanligt" back on track, det tjocka, som används vis träning och tävling om det är kallt samt vi promenader om det är riktigt kallt. Har också precis skickat efter ett nättäcke som den ena av hundarna ska få ha som pyjamas nu i vinter samt  på våren/hösten när det är lite för varmt för det tjocka täcket. 

Den hunden har också en gammal bogskada (+ ett opererat knä) så känns extra viktigt att han inte bli kall om musklerna. 

Jag tycker täckena är toppen! Har aldrig sett minsta tendens till att mina fryser oavsett hur kallt det är och även om dom bara ligger still i buren.

Karolina-H
0

Låter bra då ju!

Codeavalone.blogg.se

Haztparken
0

Har en Storpudel med ett ryggfel vilket gör att jag måste se efter musklerna runt om felet eftersom dom gör så att det inte blir värre. Fick rekommendation utav min veterinär att köpa ett Back On Track nättäcke för att då hålla hennes muskler varma och jag är mycket nöjd med det! :)

En del har sagt att det sitter t.ex. för lågt där framme men det ska det för att den ska hålla bogmusklerna varma :) man kan också spänna in det lite om det skulle behövas (vilket behövdes på min tjej då hon har stor lång kropp men samtidigt smal).

Karolina-H
0

Putt

Codeavalone.blogg.se

Hiro
0

Jag känner en som har ett backontrack täcke till sin schäfer som har rygg problem och vad jag har hört så är det väldigt bra

Michaela-N
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte ett till min hund i eftermiddags, så jag har kanske inte så jättemycket att bidra med på recensionsfronten. Däremot så valde jag ett Back on track av samma anledning som du. Ville ha något som kunde hålla hunden varm innan och efter träning och tävling, som man kunde använda i vinter och som hade bra passform helt enkelt. Det fick vi :-)

Bjallstal
0

Hade back on track till min häst som hade problem med sina ben, och benen var aldrig "fina och rena" som när han haft dem på sig under natten. Ska köpa till min själv med då jag är 21 år och har reumatism. Har aldrig hört något negativt om bot. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…