Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3468 ggr
[Daniela1983]
0

Musch köttbullar

De har visst kommit ut med ny sort, som är köttbullar av olika djur. Tänkte höra om någon hunnit prova och vad ni tyckte?

Sugar Mist
0

Jag har letat som en tok och fortfarande inte hittat någon återförsäljare, vet inte ens om de börjat säljas ):

-

[Daniela1983]
0

Var bor du? Har sett dem på två ställen på nätet.

Sugar Mist
0

#2 Göteborgsområdet

-

[Daniela1983]
0

aha, kolla om foderboxen.se kör dit.

sarae
0

Jag kör med dem till min 8 kgs tjej. Hon formligen älskar dem. Väljer dem över Much's andra måltider samt VoH. Hon får 4 om dagen. Oerhört smidigt att ta fram och servera!

[fabienne]
0

GöteborgsGG ska ha nya mush. Väldigt smidigt, och bra sammansatt med tre djurslag och mycket rött kött. :) hört mycket bra om det. Dyrt om man har en större hund dock.

[Daniela1983]
0

# 5 är det helt enkelt frysta alltså, råa men frysta? Blir de geggiga när man tinat och de ska ätas?

Jättesugen på att prova men jag har en allergiker, vet inte vad han tål än. Men sorten med laxen, där stod det att fiskbenen är med, undrar hur de tänkte där. :s

sarae
1

#7 styckfrysta, som köttbullar. När de tinat är de typ som ostekta köttbullar - inte kladdiga alls. Oerhört fräscht och smidigt tycker jag!

russin
0

#5 - jag läste att köttbullarna endast väger 25 gram styck. Till min 8 kilos tös skulle det då gå åt 7 stycken i alla fall.

Vete tusan om det blir lönsamt, för kan tänka mig att köttbullarna är dyrare än korvarna

LillPom
0

Funderat på att ge Inez såna ! :D De ser extremt smidigt ut och enkelt att ha! Hon behöver inte så mycket ;) Samt äter hon torrfoder 50%

Hoppas någon mer kan berätta om dem :D

sarae
0

#9 Det stämmer, min tjej äter 100 g om dagen + ca 50 g grönsaksmix för att dryga ut det. Hon är överviktigt och behöver gå ner i vikt vilket knappt går ens på den här mängden, men vi jobbar på det. 

Ja, det blir lite dyrare eftersom en påse på 800 g kostar ca 49 kr mot ca 25-26 kr för en korv på 500 g.

russin
0

#11 - det kan få bli som söndagsmat alltså😃

Det är synd att Musch är så dyrt, för jag gillar variationen och innehåller i en del - men där går nog min gräns för pris på hundfoder😕

Mia
0

jag har testat! Oerhört smidigt och bra innehåll. Min kräsna blandras på 1 år älskar det och äter det med god aptit, himla konstigt, hon äter inte deras "korvar". Min golden retriever tik älskar också köttbullarna, hinner knappt sätta ner matskålen förrens hon har ätit upp.. Nackdel är att det är så himla dyrt, jag vill jättegärna ge köttbullarna, främst för att min kräsna tjej älskar dem men det skulle ge mig en månadskostnad på över 2000kr…

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Teddies matte]
0

Just nu har de en kampanj och dessa köttbullar ges ut i gratis provpåsar i många djurbutiker, ta och hämta en påse och testa!

http://www.mushbarf.com/sv/eform/submit/gratis-maltid'

Har själv hämtat en påse idag, skall se vad hunden tycker om dem!

mingman
0

Fidel gillade dem inte alls tyvärr (vaisto starter gris-nöt-kyckling). Jättekonstigt. Jag ska nog pröva en annan sort.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

Opsis älskade de :)

-

Swadika
1

Theo älskar det :D Han blir jätteglad när jag tar fram köttbullarna istället för VoH :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Teddies matte]
0

Teddie var också väldigt förtjust i köttbullarna!

Vizzla
0

Alf som inte har tyckt om någon mat, bara ätit ca hälften av vad som är rekommenderat, älskar mush köttbullar! Så nu kommer vi ge honom det :)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

mingman
0

Det är så synd att Fidel ogillar, för jag gillar dem verkligen. Jag tycker att mush verkligen har gjort ett bra arbete och tagit fram en så bra produkt. Tyvärr är priset lite högt, men hade jag haft en mindre hund hade jag absolut kunnat tänka mig att betala för det smidiga formatet.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Fenix_Chicci
0

Ludde får dessa och han fullkomligt älskar dem. Har hittills provat starter och valp (den med nöt, ren och lax) och han gillade båda massor. Sally har fått smaka men hon gillade dem inte, vilket kan kvitta då de ändå var för feta för henne.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Jetaime
0

Har två förpackningar i frysen, men inte hunnit testa än :)

- - -
Ifall någon vill testa gratis så kan ni få en kupong om här! :)

Mischa
0

Håller enbart på att prova en påse, det slinker ner precis som det mesta annat.

Att använda det verkar dyrt speciellt om man har en stor hund, men praktiskt att kunna dosera och tina 25g bollar.

Passade även på att prova deras påse med renben, dessa ratades helt och hållet till min förvåning.

≧◔◡◔≦

[Daniela1983]
0

Jag önskar att de fanns i smaker om 2 djurslag, istället för 3, för de som är allergiker. Hämtade ut en sort, men får vänta ett bra tag innan jag vet om min hund tål alla tre djurslagen. Tvivlar på att han kan få smaka på köttbullarna pga allergi. 😕

# 23 min hund får renben att tugga på, enligt beskrivningen ska de vara hårda och endast för tandputs (?) men min käkar upp allt.

Roxie
0

För er som bor i Göteborgsområdet så finns det på MyOne på Hisingen. Mitt emot Huveröds. Vår 7kg tjej älskar det! Hon får fyra bollar, ca 100g vid en måltid. Annars har vi VoH, som är betydligt billigare. Vi fick en gratispåse med vaisto från Mush :)

// Sofia

Catta-
0

Vi säljer det på hundcentret jag jobbar på i Nyköping.

Jag ger några bullar om dagen tsm med övriga färskfodret för att variera smakerna lite. Hon tycker om det :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

russin
0

Mina gillade sina smakprover - MEN blir fisiga i magen av dom ??? Det finns nog inte mycket dom blir gasiga av, så vete tusan varför. Dom är vana vid VoH, köttben och även grönsaker så vad fiser dom av ? Oljorna ?

[Vanilla~]
0

Inte testat att ge dem till hunden än som det var tänkt till men mina matvrak till katter ratade dem i alla fall. Nu va ju inte köttbullarna till dem men det var roligt att för en gång skull se dem backa från något ätbart. Det är inte varje dag man ser det 😂