Shipping dogs?
Hej!
Jag undrar om man kan transportera hundar från andra länder, och isåfall hur mycket kommer det att kosta?
Till exempel om man köper en hund från en uppfödare från England och dem ska transportera den till Sverige hur mycket kommer den då att kosta?
En fråga jag har gått rund och gnuggat tänderna i ett bra tag.
Det har jag också funderat på.. Du menar om du vill ha en ras som inte finns i sverige?
Det finns två raser jag skulle vilja ha men dom finns inte i sverige.. men kan tänka mig att det kostar att hämta hem
Vet många som gör det ifrån olika länder, framförallt uppfödare som jag känner som brukar köpa in till deras avel ifrån andra länder. Vet inte riktigt vad transporten kostar ifrån England, men det går alltid att prata med flygbolag som transporterar hundar :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
1# Nja rasen finns i Sverige men vill hels ha den från en uppfödare i England. :)
2# Vad brukade kosta för andra länder då? :)
Hmm, 3500kr, svårt att veta då man inte hittar något vid nätet:/
Tänkte nämligen köpa en siberian husky från England, och ville veta hur mycket det kommer att kosta så jag är beredd. Men annars kan jag bara köpa en från sverige.
7# Tack för ditt svar! :) Det verkar väldigt krångligt. Men vi får se om det blir Englad eller Sverige. Men tack så hemskt mycket för ditt svar :) och 1# också! :)
Kom ihåg att hunden måste ha pass!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
9# Oj, Det visste jag inte! Nä, Jag struntar i Shippningen. Jag tar och köper en från Sverige.:)
Klokt. :)
Hade du bara tänkta frakta hunden, eller tänkte du åka ner och hämta den personligen? Flyger man med hund kostar det inte några tusenlappar extra, men kan tänka mig att det kostar att frakta.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Just från england är det bökigt att flyga med hund, tror man måste ta de med fraktbolag som kostar väligt mycket.
Ska man till eller frn england med hund är det lättast och billigast att bila fram och tillbaka,
Besök min blogg: http://bumpi.se
#13 Bila? Över vattnet? 🤦♂️
12# Frakta hade jag tänkt mig från början men har nu ändrat mig det är så otroligt krångligt! Tar och köper en från Sverige istället. :)
16# vore en jätte bra ide men kommer bli jätte jobbigt xD
#14 dels går det färjor, bla från danmark, och sedan går det en tunnel mellan england och frankrike…
Jag funderade på att köpa hund ifrån england och då hade jag antagligen åkt över till danmark och tagit färjan över.
18# jo grejen är att jag tänker köpa en hund om två år och tycker det är vetting att planera redan nu(man kanske kan tycka att jag är lite dum som planerar 2 år innan, men vill vara helt säker och så informerad som möjligt). Det skulle vara jätte krångligt för mig att åka bil dit. Men det kanske löser sig. får undersöka situationen lite mer.
#19 som sagt är just england jättesvårt att flyg med hund, pga konstiga gränsregler.
Man måste använda separat fraktbolag för att transportera hund. Hörde en som gjorde så, det kostade 16,000 kr i bara fraktkostnad…
Men sen kan man ju tex ta tåget till esbjerg åka med färjan, sedan ta taåget i england dit man ska. Så man behöver ju inte ta bil…