Hur mycket torrfoder ska dom ha om dagen?
Hur mycket torrfoder äter en hund på ca 20kg varje dag?
Några av er vet kanske att jag är sugen på att skaffa en collie sen, och jag skulle vilja veta lite hur mycket en tik brukar väga? ligger det runt 20kg?
Det är alltid kul att planera även om om det inte blir aktuellt fören som tre år
Det beror väldigt på vilket foder du ger. Men är väl säkert runt 5 dl eller nåt. Min på 40 äter 9 dl.
Det beror på vad det är för foder du ger och hur aktiv hunden är.
Någonstans kring 20 kg, allt från 18-30 har jag hört talas om som normalt hos en tik, de kan ju variera en del i storlek.
Beror på märket, vissa kräver 9 dl för att tillfredsställa näriningsbehovet, andra 5. beror på näringsinnehållet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
okej
Min hund på 25 kg äter 4 dl om dagen och är nöjd :)
#5 jasså, vilket märke?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Och min farmors hund på 11 kg äter 3-5 dl om dagen. Min 19 kg hund skulle äta en liter. Någon som kan gissa foder? 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag ger ett torrfoder som har ca 40% protein och 17% fett, alltså ett lite kraftigare foder. Min hund på ca 23 kg ska ha av detta ca 300 gr/dag. Förra fodret jag gav (billig sort) hade 22% protein och 11% fett. Det skulle hon ha ca 450 gr av.
Vad är det för foder du ger ?
#9: Jag?🙂 Purizon heter det, köper det från zooplus.se
Nu äter min hund på 22kg både färsk och torrfoder, men skulle hon bara äta torrfoder skulle det bli ca 5dl om dagen
"Lycka och jubel att äga en pudel!"