Ser jag rätt? Annons
Ser jag rätt? Är detta en malle/pitbull korsning? I så fall är detta den värsta korsningen jag sett i mitt liv! :S
http://test.petfinder.com/petdetail/27200964
Kan ni föreställa er den skärpan och terrierenvishet i samma hund?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Tyvärr inte den första påstådda kombon av den typen.
Jag kan tänka mig att hos rätt person och rätt individ ur kullen så skulle det kunna bli en rolig brukshund.
Men hur stor sannolikhet är det att det händer?
≧◔◡◔≦
I USA, obefintlig. :( Jag har inget emot pitbulls alls, men denna kombinationen var skrämmande då mallar har sån enorm skärpa.
Det behöver inte bli en mardrömshund för det. Det kan ju bli tvärtom istället (ingen malinois-skärpa ex.), korsar man två "mördarhundar" tillsammans ger det inte nödvändigtvis en "dubbelmördarhund".😛
Egenskaper vattnas istället ofta ur i blandraser.
#3 Falskt. Jag har en corgi/border collie och kan vittna om att jag har två raser i en hund. Corgins envishet, hårdskallighet och okänsliga hårda kropp, och border colliens förarvekhet, signalkänslighet och stress.
Förstår inte poängen, att blanda in pitbull gör inte rasen till en bättre/roligare brukshund utan motsatsen. Mallen är en bra bruksras som den är och behöver inte blandas med något.
Tycker dock att de finns betydligt värre raser att para malle med än pitbull.
Alla korsningar är "de värsta jag sätt" så orkar inte ens höja ögonbrynet ang den här korsningen.
I sverige hade en sån ras säkert kunnat hamna i rätta händer, men här i USA är chansen för "rätta händer" rätt så obefintlig. Är väl det som gör det allra värst egentligen.
#3 Jag har dåliga egenskaper ifrån båda raserna i min korsning.
#6 jag har ingenting emot blandraser för ALLA raser var en gång i tiden blandraser, men att se en pitbull/malle mix.. uhf.. Skulle inte orka med den helt enkelt. Det är skrämmande.. Nästan som en Ovtjarka/malle. Skrämmande oavsett vad. Endel blandraser går åt fel håll. Men vissa raser passar bra att mixa ihop.
#6 Vad är felet på prestations avel då?