Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 591 ggr
Haztparken
0

Springer?

Nu har jag googlat och läst och kollat videor men jag är fortfarande inte säker.

E såhär att jag cyklar mycket med min Storpudel men har då kopplet i handen. Har börjat intressera mig för en springer och den verkar ju super!

Men då till frågan, när min tik ser en annan hund så blir hon galen (vi jobbar på det och det har blivit så mycket bättre men har fortfarande en lång väg kvar så inget om det tack). När hon ser en hund så är hon inte så kontaktbar längre och är det tillräckligt nära så, oftast, skäller hon och kastar sig framåt (det verkar aggressivt men det är som hon blir frustrerad för att hon inte får hälsa för hon älskar andra hundar).

Och cyklar jag då och det kommer en annan hund på den sidan hon springer på (höger) så måste jag för det mesta stanna och gå förbi för att jag inte ska trilla av (det har dock aldrig hänt, hittills..).

Så hur ligger det till? Hade en springer verkligen hållit emot ifall man cyklar förbi en annan hund eller hade jag ändå farit i backen? För känns ju som om hon kommer dra bakdelen av min cykel med sig om hon skulle börja dra i en springer?

VildaVittra
0

Jag gör tvärtom om hunden intresserar sig för något på vägen, jag ökar tempot så hunden måste galoppera. Då har de inte tid med att fokusera på något annat än cyklingen.

Är du rädd för din stabilitet, så finns det trehjuliga vuxencyklar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haztparken
0

#1 Öka tempot har jag aldrig funderat på! Tack det ska jag prova nästa gång! :)

Jag undrar mest också för det hade varit kul om hon kunde springa i en springer men vill inte gå å köpa en i onödan så tänkte om folk som hade en kunde förklara lite bättre om det skulle gå eller inte.

VildaVittra
0

Alltså, den enda gången jag vurpat med en springer var när mördarhunden tvärnita för att bajsa. Ganska kraftfulla hundar gentemot en liten pudel. 😃

Kör du på springer och öka som sagt tempot.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Haztparken
0

#3 Jag har en lite för stor storpudel så hon är rätt så stark utav sig så det är därför jag är orolig vid hundmöten och en springer för känns som om hon drar så kommer bakdelen utav cykeln följa med åt hennes håll! Nu använder jag min hand och kan med egen styrka hålla emot vilket känns säkrare men jaa, jag kanske ska köpa å prova en ändå :P

imsuchadiva
0

Jag skulle aldrig våga va en springer. Så lämnar ett av tryck här för att se hur de går om du köper en.

Haztparken
0

#5 Haha för att se om jag druttar i backen eller inte? ;)

imsuchadiva
1