Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 768 ggr
Ell
0

När valpen bits

Har ni några bra tips på hur jag ska hantera min valp när hon biter i mig, min fötter och kläder när vi är ute. Då går det liksom inte gå ifrån henne. ;) Försöker ha med en leksak ut och avleda med men det fungerar sådär. Hon tar den sedan hoppar hon på mig igen. "Nejjar" jag henne blir hon bara ivrigare. Åh kunde inte valpar vara som små bebisar och sakna tänder istället? ;)

sarae
0

Biter hon för att hon är så uppe i varv att hon inte kan tagga ner? Eller är det bara vanlig valplek?

imsuchadiva
0

Hur gammal är valpen?

Ell
0

Hon är veckor bara. Hon brukare inte vara så uppe i varv innan hon sätter igång. det kan komma lite närsomhelst.

[Camia7]
0

Min valp är likadan, jag slutar att klappa henne eller går i från henne när hon biter och det funkar, när hon biter efter mina fötter säger jag nej eller stannar för hon tycker att det är kul att jaga dom så när jag stannar hela tiden tröttnar hon:) du måste kolla va det är som gör att hen biter så gör du de den tycker är tråkigt:)

Ell
0

Hon hoppar på mig även om jag står stilla och så morrar hon lite. Är detta vanligt bland valpar? Något som brukar gå över. Minns inte att någon annan hund jag haft betett sig så. Klart att de bits när de vill leka men så fort vi går ut så hoppar hon på mig just nu.

[Camia7]
0

vänd dig så du har ryggen mot henne och stå stilla (titta inte på henne) när hon slutar vänder du dig om och berömmer med lek, spinga lite eller godis

[Forest]
0

3 Du missa nog ta hur gammal den var man gissar lite på mellan 9-10 veckor? Jag tror på helt att den vill ha din uppmärksamhet och leka. Hur länge brukar du låta valpen få springa lös och göra sig av med energin? Jag var ute rätt länge med Enja när hon var liten valp redan just för att hon behövde få lite tid o leka av sig, och även kissa o bajsa av sig väl. Hur gör du när valpen biter dig i fötterna/benen? Jag skulle nog säga att man kan försöka med att ge valpen något annat mer givande att leka med som hundleksak som den gillar leka med. Jag har alltid haft ute o inne leksaker, det ger vissa leksaker mer "poppis" vid olika lektillfällen :) Så är vi ute så ligger 3 leksaker på topp listan här för alla tre 1 mindre boll, en roadkill leksak, en ful gosedjur. Sen har dom fler leksaker , men det är inte helt fel att ha ute leksaker som är till för ute lek :) 

Sen vill jag säga att detta med bitandet går bort jag har kört med ajj om det gör ont men så har inte våran hund vart bitig som valp dom andra har vart unghundar när dom kommit därmed inte bitit oss :)