Hoppa?
Hej! Hur lär man hunden att hoppa upp i famnen?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#2 tack!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Han hoppar upp men från sidan när jag sitter ner:( hur ska jag få honom att hoppa framifrån?
#4 Gör som hon i videon?
Men, vad gör det att den hoppar upp från sidan?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 blir inte det svårare stående då?
#6 Du skrev inte att det skulle vara stående 😉
Men har faktiskt ingen aning, har stor hund, så aldrig tränat det 😛
#7 gjorde jag! Vart? Vi är på när han ska hoppa upp när jag sitter på huk.
Ställ två objekt på sidorna av stolen så att du spärrar av. Då blir det omöjligt för honom att hoppa upp från sidan utan måste hoppa framifrån. Belöna jättemycket och plocka efterhand bort objekten.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#9 ok tack!
#8 Va? Du skrev i #6, "blir det inte svårare stående", och det tog jag som att du skulle träna det när du står upp? Därför skrev jag så.
Du som snurrar till det nu 😛
#11 sorry, men så här: han ska kunna hoppa upp i min famn när jag står upp. Jag undrade om det blev svårare stående.
Han hoppar nu upp när jag sitter i 90 grader:D
Jag har en hund som verkligen hoppar upp i famnen utan att tränat så jag ska snart lägga till något ord till detta.
2 bra klipp du hittade på duktiga Tina som gör en massa olika trix o klipp för att andra ska veta enklare hur man kan göra :)
Lånar tråden lite. Jag försöker lära min hund att hoppa upp men han klättrar upp med bakbenen, istället för att hoppa, how to do? Han väger för övrigt ca 25-30kg och är en medelstor aussie.
-
#15 sätt dig längre bort så han får ta satts, eller resa sig högre så att det blir svårt att klättra.