Unghund
min unghund vet att hon inte ska skälla på andra hundar och ibland gör hon inte det men ibland gör hon det åckså jag antar att det har med trotsåldern att göra för jag har tränat in att inte skälla . har nån av era hundar gjort på följande sätt hur länge varade det då för er
tack på förhand :)
Börja träna bort det. Skvallerträning kan vara ett sätt, avleda ett annat sätt osvosvosv. Jag själv har en hund som jag jobbat med så inn i h*****s mycket med att sluta skälla och göra utfall mot hundar, och det är inte lätt. Börja jobba redan nu och vänta inte, det kan bli värre.
-
#2 Har fortfarande inte fått bort det. Han kan fokusera lite snabbt på mig, sitta ner och kampa med kamptrasa, vilket var omöjligt när jag fick honom. Vi började träna i mitten av maj, då jag fick honom. Fram tills för 2-3veckor sedan kändes det helt lönlöst men sedan trillade poletten ner. Nu har han iof. varit understimulerad i 1 och ett halvt åt(Omplacering) och blivit utsatt för kraftiga bett som valp.
-
Har två hundar som inte skäller alls på andra medans ena har lite svårt med låta bli alla gånger. Hon har tagit rollen med "vara den som skvallrar" men det är sällan hon skäller. Jag har lagt mer krut på kontakten och detta belönas alltid när den kommer spontant från alla hundarna. Behöver inte betyda godis räcker med jag säger bra duktig tjej o namnet,ibland lite klapp efter viss tid dom håller kontakten ibland tränar vi mer är det godis och leksak som är belöning. Jag har mer med mig godis nu än vad jag hade förr då jag lagt märke till att jag får betydligt snabbare hundar på inkallning och det är lättare att arbeta lite mer på promenaden. Så även där är ett tips ha mer godis med dig varje promenad o belöna rätt. har man tränat in så kräv att den håller längre kontakt innan du ger godis :)