Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1188 ggr
[Forest]
0

Tips 2 tikar som inte funkar så bra ihop.

Det är inte mina tikar detta är utan jag tar detta för kanske kan ge min bekant lite tips.

Så här är det. Två hundar en på 8 år och en annan på 2 år (kanske 3 år) funkar fint fint men så skaffar hon en 16 månader gammal tik det har funkar bra första tiden även när nya hunden löpte efter 10 dagars boende hos henne. Nu har hunden bott hos henne över 1 mån och det är nu det blir strul. Det började med att nya hunden pep till under promenaden då hennes päls fastnade i haken på kopplet, hunden på 2-3 år ger sig då på andra hunden. Ägaren särar snabbt på dom och de går vidare för sen gå hem. Men det är inte över nu, utan denna hund går på den nya flera gånger. Så hon särar på dom och håller en i hallen en i köket, hon daltar inte med någon. De kan vara lösa men hon har stenkoll på dom inne nattetid sover dom särade. 

Den nya hunden är rätt framåt självsäker och lugn, den äldre mer osäker det vet vi redan. 

Nu är matte skadad och kanske detta är lite orsaken i det hela med? Tänkte det kan vara bra att inte missa ta upp den detaljen hon skada sig nyligen hennes axel hoppa ur led och antagligen behöver hon opereras :-(  Detta kan göra att det blir spänningar hos mellanhunden då matte har ont. Bara en fundering jag har :) 

Kom med lite tips .

[Bolten]
4

Utan tvekan omplacerat den nya tiken.

[Forest]
0

1 de funkar bra ihop annars. Men visst har den tanken kommit upp. Just att ha två hundar som inte helt funkar ihop och kanske inte kan leka ihop eller vistas när dom är själva hemma. Vi får se hon ska träffa två personer som kan ge lite tips på hemma plan, vad man kan göra OM det är något man kan göra.

[Bolten]
0

Jag hade trots allt omplacerat, tiknarna trivs uppenbarligen inte ihop..

[Forest]
1

3. Hon ska ta till hjälp och efter detta ta beslut hur hon ska göra med den nya. Men förstår helt vad du menar 😉

[Forest]
0

Lösningen var inte så konstigt, skendräktigheten o när valpen anlände så funkar dom hur bra som helst. De leker och den andre kan även pipa till utan att det blir strul. 😃