Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 2212 ggr
[elmaek]
1

Trevlig fredag!

Äntligen fredag! 🙂

Molly ska som vanligt vara pĂ„ dagis. Sedan igĂ„r har hon tagit för sig lite mer.. hon leker med en valp dagligen, hon stĂ€ller sig i lekposition och gruffar och skĂ€ller för att hon vill leka, hon steppar runt i samma veva och Ă€r allmĂ€nt glad. NĂ€r hon ser personalen pĂ„ morgonen gĂ„r svansen i ett och hon smiter in bakom dörren och börjar röja. Visst piper hon till sĂ„ fort det Ă€r för mĂ„nga hundar runt henne (som nĂ€r jag hĂ€mtar henne och alla hundar tror att ALLA fĂ„r Ă„ka hem, dĂ„ blir det för mycket för henne men hon fĂ„r hĂ€rda ut) men Ă€h, hon fĂ„r stĂ„ ut! 😃 I alla fall.. blir att chilla ikvĂ€ll, Ă„ka till pojkvĂ€nnen och bara vara med han hela helgen! Ska bli sÄÄÄ skönt med helg!

Ha en riktigt fin fredag allihopa! 😃

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, hĂ€rligt att det gĂ„r sĂ„ bra för henne #0 đŸ™‚

Jag sjĂ€lv ska pĂ„ förelĂ€sning nu i 2 timmar, sedan veckohandla, köra och jobba kvĂ€llspass đŸ˜› De ringde Ă€ven frĂ„n en förskola om jag kunde jobba idag men gĂ„r inte riktigt ihop đŸ˜‰ Men kĂ€nns roligt att de ringer.

SÄ nÀr jag slutar ikvÀll blir det lugn kvÀll sen hehe

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Swadika
0

Vad skönt att det gÄr sÄ bra för Molly :D

Usch vilken höst det Ă€r idag, idag Ă„kte jackan pĂ„ bĂ„de mig och tröja pĂ„ hunden nĂ€r vi tog lĂ„ngpromenaden i morse.  Hunden ska fĂ„ vila idag för matte ska ivĂ€g och Ă€ta lunch pĂ„ stan med en fin vĂ€n. Och sĂ„ ska jag sitta vid telefonen för kommer idag fĂ„ reda pĂ„ om jag fĂ„r jobbet som jag var pĂ„ intervju igĂ„r. Men vi hinner nog mer nĂ„got att göra innan jag ska Ă„ka ivĂ€g :) Ha en fin dag alla <3

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

Michaela-N
0

Tack! Jag Àr pÄ vÀg till skolan, har en jÀttekort dag idag sÄ det Àr skönt. Konsert pÄ grönan ikvÀll, agility pÄ lördag och tÀvling pÄ söndag. Kommer bli en bra helg.

[Lillmatten]
0

HEjhej! jag Ă€r i skolan och har precis haft kemiprov đŸ€“ tycker Ă€ndĂ„ att det gick ganska bra! Ă€r ju Ă€ndĂ„ fredag den 13 och allt!😉NĂ€r jag kommer hem ska jag gĂ„ och hĂ€mta Charlie hos min farmor och sedan ska jag och Charlie öva pĂ„ övningarna vi fick i onsdag pĂ„ valpkursen  :)

Ha en trevlig helg alla hundtokar!! đŸ˜ƒ

Fridaaaa
0

Sicken bra skola alltsĂ„, eller ja lĂ€rcentra. Först bjuder dem pĂ„ kola, och sedan fĂ„r vi varsitt USB đŸ˜›

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

LinaK
0

HĂ€rligt att höra att Molly gör framsteg 🙂

SjĂ€lv har jag haft skola fram till kl 14, Ă„kte dĂ„ och handlade sedan hem och slĂ€ppa ut hundarna en liten svĂ€ng i trĂ€dgĂ„rden. Husse jobbar kvĂ€ll sĂ„ jag och hundarna fĂ„r ha fredagskvĂ€llstrevligt (ogillar ordet fredagsmys😉)  ensamma, men det ska vi nog lösa.

Ska iallafall gömma lite korv som dom ska fÄ leta upp, sen ska jag köra lite inlÀrning av apportbock med Sigge (den Àr svÄr!)

Trevlig kvÀll alla!

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[_annaH]
0

Har gĂ„tt runt och vart orolig mestadels av dagen som gĂ„tt. NĂ€r jag vaknade imorse sĂ„ va Lady verkligen inte sig sjĂ€lv, hon lĂ„g brevid soffan o hĂ€lsa inte pĂ„ mig pĂ„ morgonen som hon alltid gör. Ska flytta lite pĂ„ henne och hon skriker till. Sen gĂ„r hon ivĂ€g och haltar. Pratade sedan med mamma och hon sa att Lady inte ens gick ner (hon sover alltid pĂ„ övervĂ„ningen av fri vilja) utan kom ungefĂ€r nĂ€r hon skulle till jobbet, Ă€ven hon mĂ€rkte att hon betedde sig konstigt. 
Gick ut med henne för att se hennes hĂ€lta, hon blev inte överlycklig nĂ€r jag tog fram kopplet utan stod fint o vĂ€nta, hon hade inte farten ut som hon brukar, hon drog inte i början som hon brukar utan gick lugnt brevid mig, dock halta hon inte. 
Ringde veterinĂ€r, fanns nĂ„gra saker hon misstĂ€nkte, en sak va livmoderinflammation. Nu ska vi bara hĂ„lla koll pĂ„ henne och mĂ€ta tempen ofta, det kunde Ă€ven vara att hon strĂ€ckt sig.  SĂ„ denna dag och helg blir nog att spendera med ett vakande öga över lady. Inga promenader iallafall med henne utan bara ut o kissa.

Dexter vill sĂ„klart till stranden o har hoppat och skĂ€llt pĂ„ mig dĂ„ han vill ut o gĂ„. NĂ€r vi gĂ„r ut sĂ„ drar han mot stranden men eftersom det Ă€r folk dĂ€r sĂ„ blir det nog inget idag. 
Vanliga promenader Àr inte lika roliga enligt Dexter haha.

Sugar Mist
1

Jag har haft en toppendag idag. Slapp skoldag, kommer hem, kÀkar lite och gÄr ut med Opsen. TrÀnade lite med honom i paddocken, och fortsatte vÀgen till sjön. LÀnge sedan vi var dÀr och det Àr sÄ sjukt varmt ute, pÄ vÀgen dit övade vi pÄ att ignorera "stora skrÀmmande kor", mötte min bror som följde med och apporterade pinnar och simmade i vattnet, det var kul tyckte Opsen. NÀr vi skulle gÄ mÀrkte jag inte hunden lÀngre fram förrens vi var 4-5m ifrÄn, han hade alltsÄ hÄllt mun medan vi gick mot hunden, fy vad stolt jag blev. Och det slutar inte dÀr. Han kunde SITTA ner och ta kontakt med mig trots att en hund korsade vÀgen framför oss "framför nosen" pÄ honom. Gaaah. Min Àngel!

-