Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 751 ggr
[Himmelska]
0

Ras förslag

Jag har planerat att skaffa hund i slutet av nästa år och tänkte passa på att höra med er vad ni tror skulle passa mig. Vill också bara säga att det inte är en leveranser valp som jag har tänkt att skaffa, utan det lutar mot att den blir en som är runt 1 år, och som det ser ut så är jag bara intresserad av renrasiga :) Okej, här kommer lite fakta om mig: - Är uppvuxen med en dansk svensk gårdshund, men det här blir min första egna. - Jag är 22 år. - Jag bor i en lägenhet på 76 kvm med 2 st innekatter Jag är intresserad av en mellanstor ras. Är väldigt intresserad att träna och eventuellt tävla i agility, lydnad och spår. Kommer inte på så mycket mer just nu, men har ni frågor så är det bara att fråga på :) Bör tillägga att jag har varit väldigt förtjust i Svensk lapphund men vill höra vad ni tycker passar mig, vill fatta ett beslut som passar mig och min blivande hund :)

[Himmelska]
0

Leverans klar*

[Himmelska]
0

Pälsvård är inget problem så länge man inte behöver klippa hunden :)

Misarn
0

Engelskt springer spaniel kanske? :-)

linn8
0

Först tänkte jag på Bichon Havanes, sen läste jag mellan stor…

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Mr_Si
0

Keeshond är en mellanstor hund som ska fungera bra till de aktiviteter du vill pyssla med.

Du har inte övervägt en dsg annars även om den är liten?

Sweater
0

Boxer, boxer, boxer!

[Himmelska]
0

#5 Har gjort det :) Älskar rasen men tycker att den är lite för liten :)

imsuchadiva
1

Amstaff eller schäfer säger jag :) Helt underbara hundar!

Sugar Mist
1

Visst kan svenska lappisen passa :)

-

[Forest]
0

Håller med 9 att Svensk lapphund kan passa dig:)

Hiro
0

Svensk eller kanske finsk lappis de är ganska lika

[Bolten]
3

Tror svensk lapphund passar dig bra! 

#8 Får jag fråga vad de är du tycker de stämmer in på? :p Med tanke på att de är väldigt stor skillnad på en amstaff och en schäfer :)

Cahira
0

En lapphund skulle passa dig fint!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Wellcraft
0

Tror också på svensk lapphund!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund